Dril

Gestart door Tatanka, april 19, 2006, 19:53:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tatanka

Ik heb het voorrecht om in de vijver in onze tuin te zijn getrakteerd op een enorme hoeveelheid kikkerdril. De goudwindes waren hier echter ook enorm blij mee en uit ervaring weet ik dat die enorm veel opvreten. Ik heb dan ook de helft vh dril in een kom binnen staan. Nu zijn dit al echt dikkopjes terwijl het dril in de vijver pas net 2 dagen niet meer alleen kogelronde puntjes is.
Wanneer kan ik de dikkopjes het beste in de vijver terugzetten ivm voeding en ruimte? Moeten ze dan nog langzaam wennen aan de watertemperatuur oid?
Iemand wat tips voor mij? Bedankt!

Jeroen Nagtegaal

Als je ze u buiten zet met kom en al zal de temp. langzaam dalen in de nacht, als je dan in de ochtend eringooit hebben ze denk ik er weinig last van. Ik weet niet of het mogelijkk is een deel dmv stenen ofzo aftesluiten voor de vissen zodat ze niet opgegeten worden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

tekenaar

De dikkopjes zullen allemaal worden opgegeten door de windes, om het even hoe groot de dikkopjes zijn.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Tatanka

CiteerDe dikkopjes zullen allemaal worden opgegeten door de windes, om het even hoe groot de dikkopjes zijn.
Dus kan ik ze beter in die kom uit laten komen en wachten tot ze in het .....................-stadium zijn? Wanneer zouden de windes ze met rust laten?
Ik probeer de windes ook "vol" te laten zijn door ze flink te voeren met pellets zodat de lust voor de kleine kikkervrinden ook minder zou zijn.

Jeroen Nagtegaal

CiteerDe dikkopjes zullen allemaal worden opgegeten door de windes, om het even hoe groot de dikkopjes zijn.
Daarom vroeg ik of hij een deel van de vijver kan afsluiten dmv sten ofzo. Okk eten mussen ze als ze gaan bederen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tatanka

Ik kan met een aantal bakjes vijverplanten zorgen dat de windes er niet bij kunnen, maar volgens mij zwemmen dan de dikkopjes hun dood wel tegemoet...
Zal even aan een constructie gaan denken, bedankt!

Jeroen Nagtegaal

Als je in het geedelte waar de beetsen zitten veel planyten hebt blijven ze daar omdat in de andere kant geen bescherming is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com