Hoofdmenu

vogels en hokken

Gestart door Windekind, augustus 29, 2008, 13:27:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Windekind

voor de vogelaars denk ik een eitje  :grin: maar voor mij even onduidelijk.

hoe stellen jullie het kmhok vast voor een verder weg b.v. overzeilende buizerd ?
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

michel.wissink

#1
Afstand en richting schatten, en letten op oriƫntatiepunten, bijvoorbeeld bomenrijen of gebouwen waar de vogel langs of over vliegt. Die punten zijn meestal wel terug te vinden op de satellietfoto bij het invoeren van de waarneming.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Lasse de Vries

Of een vierkante km hok?

Lasse

Windekind

Schatten dus, das duidelijk, dank.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

HJDT

Gewoon de plaats invoeren waarvandaan je de vogel waarneemt is vele malen nauwkeuriger. Wat maakt het verschil als het waargenomen object 100 of 500 meter van je afvloog en hoe ga je dat dan bepalen ??
Ook scheelt het regelmatig (in het geval van een melding waar je wil gaan kijken) een heleboel zoekwerk om een bepaalde plek te vinden. Binnen de DBA is in den beginne dan ook afgesproken dat je altijd het atlasblok doorgeeft waar JIJ op dat moment bent. Volgens mij is dit een regel die iedereen aan zou moeten houden.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.