Arendbuizerd in Noorwegen ?

Gestart door obelix998, augustus 27, 2008, 10:30:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

obelix998

Hallo allen,

Ik ben beginnend vogelspotter en vind het erg leuk en leerzaam dit forum te lezen. Op vakantie in Noorwegen heb ik deze foto's gemaakt. Deze vogel hing minutenlang stil in de lucht, in bergachtig gebied. Op basis van de foto en gedrag vermoed ik een arendbuizerd. Kan iemand dat bevestigen of zit ik er helemaal naast?

(Beide foto's zijn een flinke crop van het origineel)

obelix998


frankw

#2
Lijkt mij geen Arendbuizerd maar een 'gewone' buizerd. Of misschien een Ruigpoot..

Lasse de Vries

CiteerLijkt mij geen Arendbuizerd maar een 'gewone' buizerd.
Wilde ik net zeggen!:P
Heb je trouwens nog meer gezien obelix998?

Lasse

frankneijts

En een adulte Ruigpootbuizerd (mannetje wellicht) komt er misschien nog wel dichter bij..... Zie geen enkele reden om aan Arendbuizerd te denken in elk geval.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

obelix998

#5
ok, dank voor de reacties!
Ik dacht aan Arendbuizerd wegens de beschrijving in de vogelgids (Vogels van Europa van Lars Jonsson).  De tekening op p. 143 leek me erg overeen te komen, alsmede het gedrag (stil hangen in lucht, bergachtig landschap).

Dit was overigens niet dit jaar, maar een oudere foto. Maar gezien mijn nieuwe interesses heb ik de foto's van toen nog een keer bekeken.

Dit jaar in Zweden veel gezien bij het Hornborgameer, ondere andere kraanvogels en visarenden. Erg imposant! :-)

Edit: overigens erg leuk zo snel reacties te krijgen !