libellen in de Achterhoek

Gestart door Ted van der Knaap, augustus 26, 2008, 22:21:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

precies mijn punt. Ik geloof ook erg in die benadering. Je kunt best een gevoel hebben bij een beest maar dat moet wel gecontroleerd en zeker wanneer het vanaf een foto (van iemand anders dan je eigen waarneming nb) gaat vind ik jizz echt te vaag. Zelfs kleuren in de zin van het felle blauw zijn link, ik weet niet onder welke omstandigheden de foto is gemaakt en met welke camera etc.

Lang verhaal kort volgens mij kun je best zeggen dat het waarschijnlijk gewone pantsers zijn, maar tang is aan de hand van deze foto's volgens mij onmogelijk met zekerheid uit te sluiten omdat de harde kenmerken onvoldoende hard op de foto staan. Waarschijnlijke (en dus onzekere) gewone panster dus.

Voor wat betreft foto 12, daar zijn wat meer kenmerken zichtbaar waar Weia terecht op wijst. Ik bljif wat twijfeltjes houden, maar daar kan ik op zichzelf wel mee leven
groet!
Gert Veurink



frankneijts

#31
Citeer@ Frank: wat maak jij van de onderhavige foto's?
Nr. 12 lijkt mij ook een Tangpantser: dijvlek lijkt goed, S2 idem en de onderste aanhangsels lijken beduidend korter dan de bovenste (maar niet zo kort als bij Zwervende/Tengere). Bij Gewone reiken de onderste vaak bijna even ver als de bovenste. Vind hier S8 niet duidelijk maar dat kan aan de kwaliteit van de foto liggen, zeker als het maar een dun waasje is.

Die andere (laatste) lijkt mij Gewone: S8 is wel erg kaal, ogen niet in het oog springend blauw, dijvlek lijkt geisoleerd.

EDIT: Heb zó vaak 'lijkt' gebruikt dat het wel duidelijk zal zijn dat ik er ook niet 100% van overtuigd ben....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'