veren

Gestart door smaab1, juli 20, 2008, 16:47:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

smaab1

Wie weet van welke vogels deze veren zijn


R.Smabers

Gurbe

1 Ransuil?
2 Buizerd?
3 Vlaamse Gaai

Alleen van 3 ben ik zeker.
Met de vroendelijke grieten: Gurbe van der Wal, headbanger, bierdrinker en natuurliefhebber.

smaab1

R.Smabers

DanielS

1 & 2 Buizerd?
3 Gaai
Daniel

smaab1

Ok bedankt zover, maar heeft iemand wat meer zekerheid.
R.Smabers

BramtK

1 is een staartveer van een Buizerd.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

AW Faber

3 is idd staartpen van vlaamse gaai,  1 idd van buizerd.

Waar heb je 2 gevonden? Doet me denken aan zwarte wouw namelijk.


André-Willem Faber

BramtK

Die zit mij inderdaad ook niet helemaal lekker. Die breed doorlopende banden en nauwelijks wit... Vreemd.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

smaab1

Bedankt allemaal. Nummer 2 heb ik gevonden aan de rand van een bos overgaand in een weiland bij hogebroek, ligt tussen raalte en lemelerveld
R.Smabers

whmvb

Nummer 1 en 3 zijn duidelijk. Bij 2 is er inderdaad een probleem. Het is een armveer. Zwarte Wouw zou kunnen maar ik vind hem wat te lang en dik lijken, vooral de schacht. Heb je de afmeting van de veer en een foto van de onderkant? Rode Wouw zou ook nog kunnen volgens mij.

Wim
Wim van Boekel

Robert

de strepen vind ik te dik voor rode wouw
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

whmvb

Och, dat weet ik zo net nog niet.
Ik zou de mogelijkheid van een zeer donkere buizerd ook nog wel open willen houden, overigens. De bladzijdenlange discussie over de Zwarte Stern vleugel (zie een paar items hieronder) leert wel dat je niet te snel in de bijzondere soorten moet duiken :rolleyes: .

Wim
Wim van Boekel

keesschreven

#12
Die dikke eindband bij nr.2 pleit toch voor een buizerd, zwarte wouwen hebben die niet.
Zie: gefiederkunde.de. Het is overigens een handpen (wel een van de eerste) zie bijvoorbeeld: faunoekjmueller-magdeburg.de

Edit: Je laatste opmerking vind ik wat kort door de bocht. We hebben heel nauwkeurig ernaar gekeken met veel documentatie. Door verkeerde belichting leek de vleugel zwart en dan blijven er daadwerkelijk zeldzamere soorten over. Bij de 2e serie foto's heb ik iig alsnog de weg opengehouden voor soorten die we wellicht over het hoofd zagen, omdat we in de stormvogelhoek juist geen sluitende oplossing konden vinden.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

smaab1

Bedankt allemaal.

grt  
R.Smabers