Ik denk een berkenschildwants

Gestart door André van Calsbeek, augustus 25, 2008, 21:04:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

André van Calsbeek

Graag een reactie
André

thijsdegraaf

Elasmostethus  interstinctus of Acanthosoma haemorrhoidale.
Ik haal ze nog steeds door elkaar. Acanthosoma haemorrhoidale is groter.

Zie: http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...+haemorrhoidale  (bekijk vooral de foto van Arp)

Groet, Thijs

André van Calsbeek

Deze was redelijk klein dus het zal de eerste wel zijn, ik kijk even.
Bedankt Thijs :duim:
André

Goyatlah

Voor mij een goede interstinctus (en ik heb haemorrhoidales nooit gezien, haal ze dan ook niet door elkaar  :lol: )
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

thijsdegraaf

CiteerVoor mij een goede interstinctus (en ik heb haemorrhoidales nooit gezien, haal ze dan ook niet door elkaar  ) 

Ha Dolf,
Ik ook niet..... daarom haal ik ze juist wel door elkaar.  :grin:

jan cuppen

Citeer
CiteerVoor mij een goede interstinctus (en ik heb haemorrhoidales nooit gezien, haal ze dan ook niet door elkaar  ) 

Ha Dolf,
Ik ook niet..... daarom haal ik ze juist wel door elkaar.  :grin:
Jullie beiden zouden Acanthosoma onmiddellijk herkennen! Overigens heeft E. interstinctus wel een heel zeldzame dubbelganger die van deze foto niet te onderscheiden valt (zoals vrijwel altijd).
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

thijsdegraaf

Ik heb gemerkt, dat als je iets in het echie gezien hebt, je het makkelijker blijft herkennen. Maar je maakt me wel nieuwsgierig Jan, want dit wist ik niet.

Groeten, Thijs

Goyatlah

:lol: dat was dus ook mijn idee.
Btw, heb dat engelse boek nu al meer dan 2 weken geleden bij Vermandel besteld (maar Will Meijs was zo vriendelijk om me Wanzen deel 4 al vast te sturen  :) )
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Arp

CiteerMaar je maakt me wel nieuwsgierig Jan, want dit wist ik niet.
Nieuwsgierig naar dit?:
CiteerElasmostethus minor (op rode kamperfoelie in Zuid-Limburg)
(in het door jouzelf gelinkte "4 look-a-like's"  :gap: )
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

:whistle:
Ze moeten er bij mij ook plaatjes bij zetten  :)

Goyatlah

En deze iedere keer weer naar boven halen (bij libellen hebben we daar een pin-point voor, iets als lastige soorten, maar ook daar zijn die soorten lastig die mensen niet gezien hebben... (en ik als noorderling wellicht wel  :whistle: )
Moi, Dolf