afslachting brandganzen

Gestart door pia zz, augustus 25, 2008, 19:43:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

pia zz

Wat SBB op Texel deed, is zo afschuwelijk dat iedereen dit moet weten. Klik op de link of kopieer, om te zien wat er gebeurde!

http://www.faunabescherming.nl/showpage.ph...randganzen.html

dit filmpje is al op meerdere fora verschenen, te erg voor woorden. Heeft mi weinig meer met ethiek te maken.

  groet Pia.

Windekind

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

grutto

#2
Verdikkie ja wat een professionele actie. Rust en buiten de kraal van de oude brandganzen zie je een extra hekwerk voor de eventuele jongen op te vangen.
Tevens zie je dat er een krat wordt gebruikt voor de opvang van deze jongen.

Mijns inziens een zeer professioneel uitgevoerde vang actie.

Alleen de grove en onjuiste onderschriften van deze hobby actievoerders zijn wel erg bizar en schokkend. Maar een ieder weldenkend mens zal dit op de juiste waarde inschatting is mijn verwachting.

Groet,

Grutto
Groet
Tjeerd

pia zz

Citeer

CiteerHeeft mi weinig meer met ethiek te maken.
Ethiek?

edit: op de site van de faunabescherming staat dat brandganzen bij wet beschermd zijn. Dat betekent niet dat ze niet onder schadestrijding kunnen vallen.

Het zal dan allemaal in sommige ogen "netjes "gebeuren, zelf vind ik het vreselijk om te zien en vraag me af wat "beschermd bij de wet" de vogels nog te bieden heeft als ze onder een andere noemer op deze manier naar hun einde worden gebracht. Verder zal ik er niet op ingaan, omdat voor- en tegenstanders het toch nooit eens zullen worden.
  groet Pia.

grutto

#4
Citeer
Citeer

CiteerHeeft mi weinig meer met ethiek te maken.
Ethiek?

edit: op de site van de faunabescherming staat dat brandganzen bij wet beschermd zijn. Dat betekent niet dat ze niet onder schadestrijding kunnen vallen.

Het zal dan allemaal in sommige ogen "netjes "gebeuren, zelf vind ik het vreselijk om te zien en vraag me af wat "beschermd bij de wet" de vogels nog te bieden heeft als ze onder een andere noemer op deze manier naar hun einde worden gebracht. Verder zal ik er niet op ingaan, omdat voor- en tegenstanders het toch nooit eens zullen worden.

Helaas is de informatie op de site van de Faunabescherming verre van objectief.
Dat is wellicht waar u tegenaan loopt.  In bepaalde gevallen kunnen overzomerende brandganzen wel uit de natuur gehaald worden en voor consumptie geschikt gemaakt worden. Anders was er natuurlijk allang een rechtszaak geweest.

En of je nu voorstander of tegenstander bent de beslissing om op deze wijze integrijpen is in Utecht democratisch tot stand gekomen.

Leuk is het natuurlijk niet om een dergelijke actie uit te voeren daarom vind ik het ook zo vals van de Faunabescherming omdat ze daar de uitvoerders op aanvallen. Moet u een lezen hoe grof ze dat doen. Termen als "moordenaars" zijn niet van de lucht. Ronduit schokkend.
Terwijl de Faunabescherming is de rechtszalen ( Texel) telkens bot vangt.

Tevens zet de Verschrikkelijke onjuiste informatie van de Faunabescherming wellicht groeperingen op het verkeerde been zodat deze overgaan tot illegale acties.

Als weet dat een groot deel van het bestuur van de Faunabescherming bestaat uit bestuursleden die zitting hebben in de 1e en 2e kamer van de Staat der Nederlanden dan staat het huilen je nader dan het lachen !!!!

Groet,

Grutto
Groet
Tjeerd

Jeroen Nagtegaal

Ik denk zelf dat dit beter is dan elk beest te moeten schieten waarbij de groep vele malen opvliegt en in mijn ogen ook meer stres zal hebben. Liever zie ik ook dat er een mobiele vergasinstalatie komt en dat de beesten ter plaatste als dood zijn. En allemaal inspuiten lijkt me wel wat erg veel werk.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jvdlaan

Citeer
Citaat van: pia zz,Aug 26 2008, 17:55 PM
Citaat van: veldman,Aug 26 2008, 08:43 AM

Citaat van: pia zzHeeft mi weinig meer met ethiek te maken.
Ethiek?

edit: op de site van de faunabescherming staat dat brandganzen bij wet beschermd zijn. Dat betekent niet dat ze niet onder schadestrijding kunnen vallen.


Als weet dat een groot deel van het bestuur van de Faunabescherming bestaat uit bestuursleden die zitting hebben in de 1e en 2e kamer van de Staat der Nederlanden dan staat het huilen je nader dan het lachen !!!!

Groet,

Grutto
De 1e kamer heeft 75 leden, de 2e 150. Dus ik wil graag weten wat u dan onder een groot deel verstaat.  Noem mij dan eens die leden bij naam en toenaam van de 1e en 2e kamer die lid zijn van Faunabescherming?

Zo niet, dan hebben we hier met een gevalletje laster, roddel en achterklap te maken.

En meneer zonder naam, leer eens uw bijdragen achteraf te lezen en het vriendelijke verzoek om de Nederlandsche Taal hier te bezigen. Ik kan ook in het West-Friesche Dialect gaan oreren (nouw mait, tisniewaaor!).
Over het ondertekenen met eigen naam hebben we het al gehad, dat geldt enkel voor de overige forumleden, maar niet voor Mijnheer Grutto.

Met vriendelijke groet, Jan van der Laan

Jeroen Nagtegaal

CiteerEn meneer zonder naam, leer eens uw bijdragen achteraf te lezen en het vriendelijke verzoek om de Nederlandsche Taal hier te bezigen. Ik kan ook in het West-Friesche Dialect gaan oreren (nouw mait, tisniewaaor!).
Over het ondertekenen met eigen naam hebben we het al gehad, dat geldt enkel voor de overige forumleden, maar niet voor Mijnheer Grutto.
Beter kijken Jan, hij heet tjeerd, staat er keurig onder! helmaal onderaan,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

g.j. keizer

#8
Citeer1. Helaas is de informatie op de site van de Faunabescherming verre van objectief.
2. En of je nu voorstander of tegenstander bent de beslissing om op deze wijze in te grijpen is in Utecht democratisch tot stand gekomen ... Als je weet dat een groot deel van het bestuur van de Faunabescherming bestaat uit bestuursleden die zitting hebben in de 1e en 2e kamer van de Staat der Nederlanden dan staat het huilen je nader dan het lachen !!!!
1. En de door jou gedebiteerde "informatie" is niet uitermate subjectief en niet sterk door persoonlijke (lees : politieke) opvattingen en niet geëxpliciteerde motieven gekleurd ?
2. Grappig om te zien hoe je jezelf in één bericht weet tegen te spreken als het om democratische spelregels en volksvertegenwoordigers gaat.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

g.j. keizer

Citeer
CiteerEn meneer zonder naam ... Over het ondertekenen met eigen naam hebben we het al gehad, dat geldt enkel voor de overige forumleden, maar niet voor Mijnheer Grutto.
Beter kijken Jan, hij heet Tjeerd, staat er keurig onder! helemaal onderaan.
Beter kijken Jeroen Nagtegaal : is het nou Grutto Tjeerd, Tjeerd Grutto of toch Grutto als schuilnaam en Tjeerd zonder achternaam ?
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

grutto

#10
Citaat van: jvdlaan,Aug 31 2008, 19:08 PM
Citaat van: grutto,Aug 26 2008, 19:42 PM
Citaat van: pia zz,Aug 26 2008, 17:55 PM
Citaat van: veldman,Aug 26 2008, 08:43 AM


Als weet dat een groot deel van het bestuur van de Faunabescherming bestaat uit bestuursleden die zitting hebben in de 1e en 2e kamer van de Staat der Nederlanden dan staat het huilen je nader dan het lachen !!!!

Groet,

Grutto
De 1e kamer heeft 75 leden, de 2e 150. Dus ik wil graag weten wat u dan onder een groot deel verstaat.  Noem mij dan eens die leden bij naam en toenaam van de 1e en 2e kamer die lid zijn van Faunabescherming?

Zo niet, dan hebben we hier met een gevalletje laster, roddel en achterklap te maken.


Met vriendelijke groet, Jan van der Laan

Leest u nu eerst een goed voordat er een emotionele reactie komt er wordt namelijk helemaal niet gesproken over verhoudingen in de 1e of 2e kamer.

Tevens graag even aandacht voor de andere bijdrage die u op u vermogen om juist te lezen/kijken wijzen.

Groet,

Grutto
Groet
Tjeerd

jvdlaan

Om de hete brij heendraaien noemen we dat. U bent degene die niet leest.
Noemt u nu eens welke leden lid van Faunabscherming dat zijn. Ik ben benieuwd naar dat 'grote deel'.
Wrs is voor u 1 al teveel, dus zult u dat als groot deel bestempelen?

Ik wacht met spanning af!

Jan

grutto

CiteerOm de hete brij heendraaien noemen we dat. U bent degene die niet leest.
Noemt u nu eens welke leden lid van Faunabscherming dat zijn. Ik ben benieuwd naar dat 'grote deel'.
Wrs is voor u 1 al teveel, dus zult u dat als groot deel bestempelen?

Ik wacht met spanning af!

Jan

Geachte heer van der laan. Ik probeer duidelijk te maken maar bij u is dat erg lastig dat een belangrijk deel van het bestuur van de Faunabescherming lid is van de 1e of 2e kamer.

Dat is alles en hard als het maar kan zijn.  Aanrader: Leest u dit nu een paar keer goed a.u.b.


Groet,

Grutto

Groet
Tjeerd

jvdlaan

#13
CiteerAls weet dat een groot deel van het bestuur van de Faunabescherming bestaat uit bestuursleden die zitting hebben in de 1e en 2e kamer van de Staat der Nederlanden dan staat het huilen je nader dan het lachen !!!!

Het maakt niet uit wat ik bedoel, een groot deel van de tweede kamer of een groot deel van het bestuur van de Faunabescherming, mijn vraag is wie zijn die bestuursleden die ook zitting hebben in de 1e of 2e kamer (tegelijk kan niet!)? Is dat zo moeilijk? Wie leest er nu goed? Rechtstreeks antwoorden op een vraag is blijkbaar moeilijk. Tot die tijd wacht ik nog steeds met spanning af op het antwoord, niets meer, niets minder!  :lol:

jvdlaan

Citeer
CiteerEn meneer zonder naam, leer eens uw bijdragen achteraf te lezen en het vriendelijke verzoek om de Nederlandsche Taal hier te bezigen. Ik kan ook in het West-Friesche Dialect gaan oreren (nouw mait, tisniewaaor!).
Over het ondertekenen met eigen naam hebben we het al gehad, dat geldt enkel voor de overige forumleden, maar niet voor Mijnheer Grutto.
Beter kijken Jan, hij heet tjeerd, staat er keurig onder! helmaal onderaan,
Dat weet ik Jeroen, maar ik dacht dat het gewoonte is om met je volledige naam te beantwoorden. Aangezien Grutto alleen maar met zijn voornaam Tjeerd ondertekent en Grutto m.i. niet zijn achternaam is, dacht ik dat ik hem daarop kon aanspreken.

Maar goed, als ondertekenen met alleen je voornaam volstaat, dan "I Rest My Case".

Jan

grutto

Citeer
CiteerAls weet dat een groot deel van het bestuur van de Faunabescherming bestaat uit bestuursleden die zitting hebben in de 1e en 2e kamer van de Staat der Nederlanden dan staat het huilen je nader dan het lachen !!!!

Het maakt niet uit wat ik bedoel,



Nu het maakt zeer zeker uit wat u bedoelt anders is het antwoord geven natuurlijk wel erg moeilijk.

Overigens staat er nog een verzoek aan u bij een ander onderwerp om een onbegrijpbare bijdrage te verwijderen. Niemand snapt dat.

Groet,

Grutto

 
Groet
Tjeerd

g.j. keizer

#16
CiteerOverigens staat er nog een verzoek aan u bij een ander onderwerp om een onbegrijpbare bijdrage te verwijderen. Niemand snapt dat.
Niemand ? Ik begrijp niet waarom anderen niet begrijpen wat Jan met zijn posts bedoelt. Volgens mij zijn ze helder van inhoud en in foutloos Nederlands geschreven.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

marijkehuysse

Kennelijk een ongrijpbare bijdrage!

groet,
Marijke

Jeroen Nagtegaal

Waarom zijn er nou meer dan 10 emotionele post nodig om aan Tjeerd te vragen met namen te komen van mensen die lid zijn van de 1e of 2e kamer en van Fauna bescherming. Lijkt me niet heel moelijk

Een aangezien er in de 1e en 2e kamer in totaal 225 personen zitten lijkt het me dat er wel een 100 personen lid moeten zijn van Faunabescherming. anders is het geen aanzienlijk deel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

wimtegels

Na een beetje googlen kwam ik de volgende bestuursleden van de stichting Faunabesherming tegen.

Ik weet overigens niet of deze gegevens voor de volle 100 % up to date zijn.
Ook weet ik niet of, en zo ja hoeveel meer bestuursleden er zijn.

Marianne Thieme (lid eerste kamer PvdD)
Harm Niesen
Har Pluijmakers
Rita Stockmann
Niko Koffeman (lid eeste kamer PvdD)
Harry Voss ( lid van de PvdD)
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

grutto

CiteerNa een beetje googlen kwam ik de volgende bestuursleden van de stichting Faunabesherming tegen.

Ik weet overigens niet of deze gegevens voor de volle 100 % up to date zijn.
Ook weet ik niet of, en zo ja hoeveel meer bestuursleden er zijn.

Marianne Thieme (lid eerste kamer PvdD)
Harm Niesen
Har Pluijmakers
Rita Stockmann
Niko Koffeman (lid eeste kamer PvdD)
Harry Voss ( lid van de PvdD)

Ja deze info is up to date met mijn uittreksel KvK van enige weken geleden.

Groet,

Grutto



Groet
Tjeerd

jvdlaan

Nou dat zijn er dan 2. Marianne Thieme zit overigens in de tweede kamer, Niko Koffeman in de eerste. Dat is toch niet echt een groot deel van het bestuur van Faunabescherming? En Harry Voss is lid van geen enkele kamer meer.
Maar goed, Grutto had gelijk in die zin dat ik zijn bericht verkeerd las als zouden een groot deel van de leden van de 1e en 2e kamer lid zijn van de Faunabescherming.

Maar lees dan nog een keer de bijdrage van Gerrit Keizer op 31 augustus om 22:21, ik sluit me geheel bij zijn antwoord aan, met name punt 2. Dus als een besliising democratisch tot stand is gekomen is het goed, maar als twee PvD democratisch worden gekozen in de 1e en 2e kamer, dan is het niet goed?

Jan

wimtegels

Wat betreft Marianne Thieme, je hebt gelijk, een tikfout van mij.

Wat mijn conclusies betreft het volgende:

Er zit een grote overeenkomst in het gedachtengoed van de Partij voor de Dieren en het gedachtengoed van de stichting Faunabescherming. Dat vind ik geen enkel probleem.

Ook vind ik het geen probleem dat de PvdD deelneemt aan ons democratisch bestel.
En natuurlijk heeft de stichting Faunabescherming het recht om alle juridische middelen aan te grijpen om hun doel te bereiken.

In mijn opinie is het ecologisch inzicht van de stichting Faunabescherming niet optimaal. Maar dat geldt voor meerdere instanties.

Iederee heeft het recht op zijn eigen mening en mag daar voor opkomen. Het eindresultaat wordt toch bereikt door een groot krachtenveld waarin ele belangen en opvattingen meespelen.

Het eindresulaat zal nooit voor eenieder bevredigend zijn. Daar zullen we allen mee moeten leren leven.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

g.j. keizer

#23
Citeer1. Er zit een grote overeenkomst in het gedachtengoed van de Partij voor de Dieren en het gedachtengoed van de stichting Faunabescherming. Dat vind ik geen enkel probleem.
2. In mijn opinie is het ecologisch inzicht van de stichting Faunabescherming niet optimaal. Maar dat geldt voor meerdere instanties.
3. Ook vind ik het geen probleem dat de PvdD deelneemt aan ons democratisch bestel.
Wim,
1. Sterker nog. Als ik jou opvattingen over "niet ingrijpen, tenzij", de natuurlijke dynamiek (lokaal) zijn loop laten hebben of het zelfregulerend vermogen van natuurlijke ecosystemen en de standpunten van de stichting Faunabescherming (zie : http://www.faunabescherming.nl : Veel gestelde vragen)  met elkaar vergelijk, vind ik eveneens een verrassende overlap.
2. Hoe kom je tot dat oordeel en voor welke instanties geldt dat dan niet ?
3. Als "tegenwicht" voor Marianne Thieme zit Snijder-Hazelhoff (VVD) in de Tweede Kamer, die provinciaal voorzitter is van Faunabeheer provincie Groningen.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

wimtegels

Hoi Gerrit,

Ik zou zeggen lees mijn bericht nog eens door, daar staan de antwoorden al in.
Bespaard ons eindeloze inhoudsloze tweegesprekken.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

g.j. keizer

CiteerNooit gehoord van deze organisatie....
Joram,
Dat de burelen van de Tweede Kamer er zo naast kunnen zitten. Zie : http://www.tweedekamer.nl/images/Nevenfunc...m118-115919.pdf
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

g.j. keizer

#26
CiteerZelf nadenken en niet klakkeloos volgen van overheidsinformatie maakt je leven interessanter, Gerrit. ;)
Joram,
;) : humor ? Zie : boardrules
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

redjered23

Best Forum,

Ik geloof dat het iedereen die beter de PM functie had kunnen gebruiken, het gelukt is om de discussie van het eigenlijke onderwerp af te laten dwalen. Na 5 beeldschermen met punt en komma gezeur gelezen te hebben, heb ik het idee niet meer, dat het hier over ganzen gaat. (Meneer de VoorZitter!!)

Is het een rare vraag? Waren die ganzen niet te herplaatsen? Al was het naar rusland. Mij kan je niet wijsmaken dat er nergens een plek is waar deze beesten de plaatselijken niet in de weg zitten. Kosten zijn natuurlijk veel hoger dan deze oplossing, maar deze vergadertijd kost ook geld. Hebben de rijke organisaties zoals natuurmonumenten (ik geloof een half miljoen leden?) geen geld over om daar iets creatiefs mee te doen. Als het om te veel graasrunderen of wisenten of misschien zelfs moeflons zou gaan, zouden daar wel vrachtwagen voor uit de kast getrokken worden. Maar ja die hebben een grotere aaibaarheidsfactor en misschien een mindere consumptiewaarde, dus een groter respect voor het leven verdiend. Hadden de half miljoen leden niet een bijdrage gevraagd kunnen worden om een duurdere oplossing te verzinnen, waarmee deze levens niet hadden moeten worden beeindigd? Als het zo goed gaat met de natuur zoals RTL4 mij laatst weer heeft doen geloven, wordt dit een terugkerend probleem, iets om na te denken voor de volgende keer. Wel donaties geven voor afslachting van zeehondjes, maar niet voor ganzen?

Ik hoop dat dit mensen tot nadenken zet voor een volgende actie, dat geldt voor beide kanten.

Gr. René

P.S. Ik wens niet aangesproken te worden op spelfouten in dit bericht aangezien er geen spelchecker op zit en ik zonder zo'n ding een hopeloze speller ben. Bij voorbaat excuus.
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

grutto

#28
Citeer
In mijn opinie is het ecologisch inzicht van de stichting Faunabescherming niet optimaal. Maar dat geldt voor meerdere instanties.

Iederee heeft het recht op zijn eigen mening en mag daar voor opkomen. Het eindresultaat wordt toch bereikt door een groot krachtenveld waarin ele belangen en opvattingen meespelen.

Het eindresulaat zal nooit voor eenieder bevredigend zijn. Daar zullen we allen mee moeten leren leven.


Dit kan ik helemaal onderschrijven.

Een ieder moet opkomen voor zn ideeën en of gedachtegoed.

Alle democratische processen en middelen moeten naar mijn idee van stal gehaald worden. Zo werkt een democratie.

Maar wat zie je bij de faunabescherming dat zij de processen die ze aanspannen verliezen en vervolgens de uitvoerders van politiek en rechterlijk goed gekeurde acties prominent op hun site aan de schandpaal spijkeren. Dit zijn verwerpelijke acties en laag van moraal.

Wij mogen er van uitgaan dat onze parlementariërs Nederlanders beschermen tegen onrecht en gevaar. Vervolgens dienen deze personen de ethiek hoog in het vaandel te hebben. De zeer onjuiste informatie op de site van de Faunabescherming zou zelfs illegale akties kunnen uitlokken van extreme organisaties die zoals we allemaal weten ook in Nederland aktief zijn.

Dat enkele parlementariërs voor deze beslist ongewenst situatie direct verantwoordelijk zijn, is niet aanvaardbaar.

Groet,

Grutto
Groet
Tjeerd