scherp betekent dus dat ik bijvoorbeeld een kleine plevier op 500 meter nog goed kan determineren (kleur en scherpte moeten nog goed zijn)
Ok, mijn mening:optie 1: koop een scoop van 100 a 200 euro, die je over een jaar weg kan geven aan een neefjeoptie 2: koop een Swarovski HD scoop (of vergelijkbaar) van zo'n 2000 euro en je bent de rest van je leven klaarEen kleine nuancering is dat ik een tijdje geleden door de Pentax van zo'n 1000 euro heb gekeken die ook erg goed was.Citaatscherp betekent dus dat ik bijvoorbeeld een kleine plevier op 500 meter nog goed kan determineren (kleur en scherpte moeten nog goed zijn)..dan is alleen optie 2 mogelijk...Alex.
dat wordt volgens jou dus de Swarovski ATS 80 HD
Citaatdat wordt volgens jou dus de Swarovski ATS 80 HDOf de ATS 65 HD!Die heb ik gekocht. Iets minder lichtsterk uiteraard, maar ook een stuk lichter! En als je er een uur mee over je schouder sjouwt ben je daar blij mee. En ook je portemonee is blij En er is inderdaad ontwikkeling in de kijker-wereld (Swarovski heeft net tot frustratie van Swovski-kijker-bezitters weer nieuwe modellen verrekijkers), maar de vooruitgang is niet zo groot als jij schetst.Ik verwacht inderdaad nooit mee een scoop te hoeven kopen...Maar mijn advies: ga naar foto Konijnenberg en vergelijk de Pentax PF 65 ED-A met de Swarovski 65 HD. Beide zijn meestal wel op voorraad, maar bel vantevoren even.Alex.
aangezien ik in het hoge noorden woon denk ik dat ik beter naar verrekijkershop kan gaan. (is ook stuk goedkoper)
Absoluut, imo, de scope met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Ik vindt het alleen altijd zo jammer dat mensen misbruik maken van goede service van winkels ed. die ze elders niet kunnen krijgen, om vervolgens het produkt toch bij de goedkoopste te kopen.Dus ik zou zeggen kijk waar je m wil halen en ga daar informeren. Niet bewust een verkoper uithoren met de wetenschap dat je 'm toch niet daar gaat kopen, maar wel gebruik maakt van de goede service. Dat zie ik in mijn branche ook hele dagen. Mensen weten dat wij 'verstand van zaken' hebben en komen daarom bij ons, terwijl ze onze prijs weten en ook weten dat ze m daarvoor niet gaan kopen. Maar toch even naar de vakman om die uit te horen.. Beetje jammer vind ik dat..Dus ik zou zeggen als je m niet bij, bijvoorbeeld, Vogelbescherming gaat kopen maak dan ook geen gebruik van de hardwerkende mensen daar.edit: Volgens mij zeg ik 4 keer hetzelfde
Ik zou dan ook meteen voor een dure/goede gaan! Ik heb gisteren bij de Citroenkwikstaart heerlijk staan schelden op mn goedkope telescoop, omdat ik al voor 20.00u. te weinig licht had... (En de swarovski mannen niet )
Zoals eerder genoemd, er zijn meerdere topics over dit subject.Maar ik zou een pentax kopen en dan liever de 80 mm dan 65 mm.Je heb meer licht en een breder zichtveld.Pentax reviewAbsoluut, imo, de scope met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.Ik heb deze nu ruim een jaar en vogel regelmatig met verschillende Leica en Swarovski eigenaren en die zijn iedere keer toch onder de indruk van de prestaties. Ik vind de Pentax zelfs beter dan de Swarovski en een fractie minder dan de Leica. Qua lichtopbrengst, resolutie, kleurechtheid en contrast kan de Pentax gewoon goed meekomen.
wat ik bijvoorbeeld met mijn fotocamera heb gedaan is bij meerdere winkels vragen (fotozaken en media markt etc) en naar hun advies geluisterd. als het advies overeenkomt heb ik een keus gemaakt. als de hulp gewoon slecht is koop ik hm niet bij die winkel, maar daarna ben ik toch voor een aanbieding van de media markt gegaan (in dit geval de beste uitleg) en dus de goedkoopste.met de kijkers doe ik precies hetzelfde ik ga waarschijnlijk naar verschillende winkels en luister naar de uitleg en het advies etc en kijk ook bij welke winkel ik minder hoef te betalen en of ze voor mij wat van de prijs af kunnen doen.als ze bv bij konijnenberg er wat van de prijs af willen doen, omdat het ergens meer dan 100 euro goedkoper kan dan zou ik hem daar kopen maarja ik bedoel ik wil voor goed advies best extra betalen maar meer dan 100 euro gaat mij toch wat ver.wat ik daarbij wel wil zeggen is dat ik nooit met de gedachte naar een winkel ga van hier koop ik hem niet.
Citaat Ik zou dan ook meteen voor een dure/goede gaan! Ik heb gisteren bij de Citroenkwikstaart heerlijk staan schelden op mn goedkope telescoop, omdat ik al voor 20.00u. te weinig licht had... (En de swarovski mannen niet ) welke kijker heb jij dan?
Citaat Citaat Ik zou dan ook meteen voor een dure/goede gaan! Ik heb gisteren bij de Citroenkwikstaart heerlijk staan schelden op mn goedkope telescoop, omdat ik al voor 20.00u. te weinig licht had... (En de swarovski mannen niet ) welke kijker heb jij dan? Vanguard telescoop.. Waardeloos ding bij iets minder licht.. Daar word je vanzelf een mooi weer vogelaar van :grin:
Citaat [Vanguard telescoop.. Waardeloos ding bij iets minder licht.. Daar word je vanzelf een mooi weer vogelaar van :grin: heb je een linkje? (dan weet ik wat ik niet moet halen )
[Vanguard telescoop.. Waardeloos ding bij iets minder licht.. Daar word je vanzelf een mooi weer vogelaar van :grin: