Wantsen bij het Amer Diepje (Dr)

Gestart door Goyatlah, augustus 25, 2008, 00:59:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Bij het Amer Diepje redelijk wat wantsen gevonden, waarvan div. voor mij nieuwe soorten. Een poging ze op naam te brengen:

1. Adelphocoris quadripunctatus (ligt vrij voor de hand met 4 stippen, maar kan lineolatus niet helemaal uitsluiten). (Was op de zelfde plant ook een wat groener dier - met foto)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

2 Himacerus apterus (vrouwtje?) kan denk ik niet missen
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

4 Nabis limbatus ? (had ik al eerder, maar vrij lastig)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

5 Orius minutus? (of wellicht vicinus?)

Dacht eerst aan A.nemorum, maar veel kleiner en lijkt er eigenlijk nauwelijks op. Van Orius kan ik alleen niet echt veel foto's vinden.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

6 Iets Stenodema-achtigs, en als ik door zoek kom ik toch op meest waarschijnlijke S.laevigata  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Berend Aukema

Adelphocoris quadripunctatus (zwarte beharing)
Meer foto's? Waarschijnlijk toch Himacerus mirmicoides
Lygus rugulipennis
Nabis limbatus
Orius majusculus
Notostira elongata, vrouwtje

Goyatlah

Bedankt Berend,

3 goed, is een begin  B)

hier nog 1 van Himacerus (heb er dan nog 2, maar de 2 geplaatste zijn de extreemste)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Berend Aukema


Goyatlah

Berend, weer eens bedankt  :duim:
Waarnemingen ingevoerd
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's