Rosse vleermuis overdag?

Gestart door UULENHOF, augustus 29, 2008, 13:59:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

UULENHOF

Voor de derde maal werd er overdag een vleermuis gezien bij onze vijver in Dishoek, onderaan de duinen en tegen het bos aan, enkele km ten noorden van Vlissingen.
Op 22 aug zag mijn vrouw hem kort vliegen om 17:00 u. Op 25 aug om 19:00 u riep ze me en zag ik de vleermuis nog wegvliegen van me af. Groot met een rossigbruin lichaam en zwarte vleugels.
Vandaag 29 aug om 12:30 u gedurende 3 minuten kwam de vleermuis drinken uit onze vijver, hij vloog daarbij ongeveer op ooghoogte en daalde dan snel naar het water en dipte even zijn bek in het water, om vervolgens weer tot ooghoogte of iets lager te stijgen en een rondje te vliegen, waarna de procedure werd herhaald, in totaal 6 keer. De vleermuis was groot (als Laatvlieger) met zwarte vleugels, een bruin lichaam (boven en onder), een donker gezicht en vrij korte donkere oren.
Het weer was alle keren bewolkt met weinig tot geen wind en vrij warm. Vandaag was het zelfs 23 graden.
Welke vleermuis doet zoiets? Ik heb hem als onzekere Rosse vleermuis ingevoerd. Is dat juist? Komt dit gedrag vaker voor?

Bvd
Jan

rombout

Hallo,

Kijk bijv. bij FAQ vleermuizen (let niet op de reclame popups...).

Rombout de Wijs

Vriendelijke groeten
Rombout de Wijs
http://www.home.zonnet.nl/myotis2/

Pim

Rosse vleermuizen heb ik in de duinen diverse malen rond het middaguur zien foerageren. Zelfs een keer tientallen exemplaren. Het is dus goed mogelijk.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl