Allemaal Broedmeesters?

Gestart door Arp, augustus 23, 2008, 19:49:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arp

Hoi Amfibieënforum,

Ergens in een weiland - (3/3)

De eerste twee zaten gezellig samen onder één steen. Ik had eerst even een theorie bedacht dat de kleine wellicht het kereltje was, maar het schijnt dat die juist de eitjes draagt :gap:

Is de uk dan een jonkie? Is dat niet raar - qua tijd - gezien het feit dat die dikke nog met eitjes in de weer is? Of is het er eentje van vorig jaar en groeien ze langzaam? Of gewoon een andere soort?






Deze zat onder een andere steen - is aan de neus een vroedmeester te kerkennen?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Tim Asbreuk

Het lijken mij idd. allemaal vroedmeesters
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Jeroen Nagtegaal

#2
Overigens is het verstandig om de locatie niet te vermelden. Ben trouwens wel benieuwd hoe je er gekomen bent, ------------- is namelijk ook niet vrij toegankelijk (Mag oook via een PM of mail). Wel een leuke vondst trouwens.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Arp

#3
CiteerOverigens is het verstandig om de locatie niet te vermelden.
Lijkt me geen geheim - er staat zelfs een touristisch bord met deze info bij het gebied - zag ik later :mellow:

CiteerBen trouwens wel benieuwd hoe je er gekomen bent, (het gebied) is namelijk ook niet vrij toegankelijk.
Had zwaar de indruk dat het gewoon land van een boer was, over zijn tracktorspoor het terrein opgestruind om pissebedden te zoeken. Zal volgende keer de boer eerst opsporen ;)  Nadat ik de vroedmeester herkende (toen hij zich omdraaide), snel de steen weer voorzichtig teruggelegd (vandaar geen goede foto's) en verder maar liever geen stenen meer omgedraaid :rolleyes:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

#4
Maar hoe zit het nou met dat kleintje? Hebben ze meer generaties in een jaar of groeien ze inderdaad zo langzaam?

En nog bedankt voor de bevestiging van de padden zonder eitjes natuurlijk!  ^_^
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Jeroen Nagtegaal

Beets van vorig jaar lijkt me, de larven zitten nu nog in het water,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Arp

CiteerBeets van vorig jaar lijkt me, de larven zitten nu nog in het water,
Okay, leuk om te weten - Dank je!

P.S. Begrijp me niet verkeerd, ik wil de info over de locatie best weghalen, maar vraag me wel een beetje af wat het nut is als het zo algemeen bekend is? (zie ook Google - PDFs van minlnv etc.), maar zeg het maar hoor. Ik heb er ook geen behoefte aan om hier voor 'problemen' te zorgen ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Jeroen Nagtegaal

Principe vanuit waarneming.nl, Soorten zoals vroedmeester wrden vervaagd zodat men niet de excacte info via WRN.nl kan krijgen. en tja via die andere wegen....
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Arp

Nou 'kee, dan haal ik straks het hele topic weg, want anders is het via mijn waarnemingen weer te achterhalen - combineren, deduceren, niet zo moeilijk  :rolleyes:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Jeroen Nagtegaal

Dat lukt jou niet, kan een admin wel,
Maar alleen locatie lijkt me voldoende hoor,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Arp

CiteerMaar alleen locatie lijkt me voldoende hoor,
Doe jij dat dan ook even ;)

Bedankt voor de hulp iedereen!  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bobby

De onderste pad lijkt me trouwens geen vroedmeester maar een gewone pad (Bufo bufo).

Jeroen Nagtegaal

CiteerDe onderste pad lijkt me trouwens geen vroedmeester maar een gewone pad (Bufo bufo).
Idd, onderste is Gewone, ik ging ervan uit dat het een close up was van een van de 1e beesten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Arp

#14
Ah! Hij was ook een tikje groter en bruiner  -_-

Okay, dan geef ik die een eigen waarneming ;)

Bobby en Jeroen (andermaal) bedankt!
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Tja, als ik dat goed wil doen moet ik alle waarnemingen van de afgelopen week vervagen, want een mens kan op zijn vingers natellen dat ik de vroedmeester op de dag van de vraag of weinig dagen ervoor gevonden heb. Dan kan een admin beter gewoon dit hele draadje wegdonderen - lijkt me een beter plan.

Het grote touristische bord aan de ingang van het gebied en alle PDFs van minlnv et etc die de vindplaats "bekend" maken krijg je daar overigens ook niet mee weg  :wacko:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Tinok

Citeer
CiteerOverigens is het verstandig om de locatie niet te vermelden.
Lijkt me geen geheim - er staat zelfs een touristisch bord met deze info bij het gebied - zag ik later :mellow:

CiteerBen trouwens wel benieuwd hoe je er gekomen bent, de bemelerberg is namelijk ook niet vrij toegankelijk.
Had zwaar de indruk dat het gewoon land van een boer was, over zijn tracktorspoor het terrein opgestruind om pissebedden te zoeken. Zal volgende keer de boer eerst opsporen ;)  Nadat ik de vroedmeester herkende (toen hij zich omdraaide), snel de steen weer voorzichtig teruggelegd (vandaar geen goede foto's) en verder maar liever geen stenen meer omgedraaid :rolleyes:
Bij dit stukje staat nog steeds iets over de locatie (zie tweede quote) dus dat moet ook nog even wegehaald worden anders schiet het nog niets op ;)  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Arp

CiteerBij dit stukje staat nog steeds iets over de locatie (zie tweede quote)
Oeps - de quote idd volledig over het hoof gezien  :wacko:  sorry ...

Nou ben jij weer aan de beurt in de quote van de quote - ik zal hem hier maar niet meer quoten om duidelijk te maken waar :grin:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)