Hoofdmenu

lugubere vondst

Gestart door jpoulissen, augustus 18, 2008, 08:42:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

g.j. keizer

#30
Citeermaar als er gesproken wordt over een maag bij het rund terwijl het beest er vier heeft dan heb ik toch wat mijn twijfels met betrekking tot de door jou aangehaalde tekst.
Marijke,
De tekst is een niet altijd even zorgvuldige samenvatting van (gedeeltes van) het boek. Als je (nog) kritisch(er) leest, kom je wel meer van dergelijke slordigheden of fouten tegen.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

marijkehuysse

Maar misschien is het dan beter om een dergelijke samenvatting niet aan te halen?

groet,
Marijke

g.j. keizer

CiteerMaar misschien is het dan beter om een dergelijke samenvatting niet aan te halen?
Marijke,
Je hebt groot gelijk, dom van mij  :wub: . Maar om een beperkt gedeelte van een samenvatting, dat over de veelzijdigheid van paarden gaat, op het vermelden van één i.p.v. 4 koeienmagen af te schieten gaat mij wat ver.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

marijkehuysse

Misschien nog iets kritischer lezen?  :D

Marijke

g.j. keizer

CiteerMisschien nog iets kritischer lezen?  :D
Marijke,
Hoezo, daar hebben we jou toch voor :whistle: ?
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

marijkehuysse

Voorkomen is beter dan genezen!

:lol:

Marijke

g.j. keizer

#36
CiteerVoorkomen is beter dan genezen!
Marijke,
Een waarheid als een koe (met 4 magen en een pens) :grin: !
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

marijkehuysse

Citeer(met 4 magen en een pens) :grin: !
Gerrit, begin jij nou ook.... :(
Zulke koeien bestaan er niet!

groet,
Marijke

g.j. keizer

#38
Citeer(marijkehuysse@Aug 19 2008, 16:30 PM) Runderen hebben sowieso een ander eetgedrag vanwege hun pens.
Citeer(marijkehuysse@Aug 22 2008, 12:18 PM) Zulke koeien bestaan er niet!
Marijke,
Als ik het goed begrijp wordt met de pens de eerste van de vier magen bedoeld ?
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen


martijn en annette

Onze grote kater ving vroeger elke dag een (jong) konijn en at alles op behalve de ingewanden. Deze bleven net zo liggen als op de foto. Het meest waarschijnlijk lijkt mij daarom een (verwilderde) huiskat.

jpoulissen

CiteerOnze grote kater ving vroeger elke dag een (jong) konijn en at alles op behalve de ingewanden. Deze bleven net zo liggen als op de foto. Het meest waarschijnlijk lijkt mij daarom een (verwilderde) huiskat.
Hallo Martijn,

dat lijkt me een heel plausibele verklaring, zeker omdat een kat ook de motoriek heeft om de organen netjes aan de kant te leggen. Verdween bij jullie kat ook de schedel en een groot deel van de overige botten?

grt

Jos