Zwarte Wouw?

Gestart door Johannes Ruben, augustus 15, 2008, 13:55:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johannes Ruben

Geachte Vogelaars,

Gaarne uw  door mij zo gewaardeerde mening van naar ik denk een Zwarte Wouw.

Foto 1.

Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Jaofik

Hey,

Zier er goed uit...maar heb je misschien nog een foto? Wat een lange hand lijkt de vogel te hebben, fantastisch!

Succes,

Herman.

Johannes Ruben

CiteerHey,

Zier er goed uit...maar heb je misschien nog een foto? Wat een lange hand lijkt de vogel te hebben, fantastisch!

Succes,

Herman.
Foto 2.
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Citeer
CiteerHey,

Zier er goed uit...maar heb je misschien nog een foto? Wat een lange hand lijkt de vogel te hebben, fantastisch!

Succes,

Herman.
Foto 2.
Foto 3.
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Citeer
Citeer
CiteerHey,

Zier er goed uit...maar heb je misschien nog een foto? Wat een lange hand lijkt de vogel te hebben, fantastisch!

Succes,

Herman.
Foto 2.
Foto 3.
Foto 4.
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

frankneijts

Bij wat uitvergroten blijkt de staart geen duidelijke 'V' te hebben maar is de achterrand rafelig (rui vermoedelijk). De handpennen zijn niet of lastig te tellen omdat ook daar sprake is van rui. Op basis van dit vliegbeeld zou dit evengoed (in mijn ogen) een Bruine Kiek kunnen zijn.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BramtK

Ik zie vijf handpennen en geen ruigat. Verder eens met Frank.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Jaofik

Hey!

Op foto 2 oogt i Bruine Kiekachtig, dus ja, maar ns naar de Geneefse Meren toe om de wouwtjes te zien vissen bij tientallen. t Moet er heerlijk zijn!

Succes!

H

Johannes Ruben

CiteerHey!

Op foto 2 oogt i Bruine Kiekachtig, dus ja, maar ns naar de Geneefse Meren toe om de wouwtjes te zien vissen bij tientallen. t Moet er heerlijk zijn!

Succes!

H
De vragensteller is het geheel met de Vogelaars eens: Bruine Kiek (adult vrouw?).

Allen bedankt en in het bijzonder aan Jaofik/Herman, om maar eens naar 'Geneefse Meren' te gaan; (dus op naar het land van mijn voorouders).

Grüezi,

Johannes Ruben
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Albert de Jong

Citeer
Citeer
De vragensteller is het geheel met de Vogelaars eens: Bruine Kiek (adult vrouw?).

Knap om met deze foto's iets over het kleed/geslacht te zeggen. Ik ben ook benieuwd waar de rui te zien is, de buitenste handpen misschien? In dat geval zou een adult het meest voor de hand liggen, aangezien juvenielen nu nog geen handpennen vervangen.
Hoe ik de eerste foto ook oplicht, ik krijg er weinig tekening in te zien. Gewoon op koffiebruine kiek houden.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.