dode dwergvleermuis

Gestart door timvanoerle, augustus 14, 2008, 15:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

timvanoerle

Komt net een kennis aanzetten met een dode dwergvleermuis. Hoe kan ik deze het best in stand houden? Dank
Tim van Oerle

laatvlieger

Tim,

Je zult hem op moeten laten zetten door een preparateur. Vleermuizen zijn beschermd en je hebt een vervoersontheffing nodig, die je volgens mij bij de politie kunt halen.

Je zou ook kunnen overwegen om hem naar een natuurhistorsch museum als Naturalis te sturen. Zij zullen er erg blij mee zijn en kunnen er hun wetenschappelijke collectie mee uitbreiden. NEeem anders even contact op met het museum.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

michel.wissink

Maar tot die tijd zal-ie in ieder geval in de vriezer moeten.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

timvanoerle

Oké, het beestje ligt in de vriezer. Heeft iemand een idee waar ik een preparateur in de omgeving van Breda kan vinden??  
Tim van Oerle

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

timvanoerle

Tim van Oerle

bhendrikx

#6
Volgens mij mag je vleermuizen niet voor prive doeleinden laten opzetten. Dan moet je een ontheffing bij LNV aanvragen.  Dit staat los van de vervoersverklaring. (die je altijd moet hebben bij beschermde soorten) De preperateur zal je daar meer over kunnen vertellen. Een bever bijvoorbeeld mag je als prive-persoon ook niet laten prepareren. Alleen als het dier opgezet een educatieve functie krijgt.
Groeten Bart

BartNoort

Dat is juist en het is onwaarschijnlijk dat je een ontheffing krijgt voor het thuis bewaren van de vleermuis, ook zal een gerenomeerd preparateur er zijn vingers niet aan willen branden. (los daarvan zien opgezette vleermuizen er erg lelijk uit)
Naturalis lijkt me een mooi doel.

Bart
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)