Kauwgomballen blazen?

Gestart door Eddy Clerx, augustus 13, 2008, 23:19:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Eddy Clerx

Ziet een beetje ....... vies uit, ....Is dit herkauwen of wat doet 't ding hier. (de kleur van de pollen)

H. Meijer

#1
Geweldige foto!!

Hylaeus soorten hebben een soort krop, waarin het stuifmeel en nectar wordt verzameld. In het nest wordt dit weer naar buiten gewerkt, om als voedsel voor de larven te dienen. Daar lijkt dit erg veel op.

Ik weet niet of dit eerder fotografisch is vastgelegd, lijkt mij een heel unieke foto!
Misschien iets voor de nieuw te verschijnen atlas van de Nederlandse wilde bijen?

Groet,

Hilco

MarjoSmeets

#2
Ik weet van dit soort dingen helemaal niets af, maar mijn eerste indruk was dat dit bijtje een soort teek (of ander beestje) aan het verorberen was. Ik zie nl. iets van een antenne/spriet of pootje uitsteken!  :huh: En het lijkt me niet van het bijtje te zijn. Maar ik begrijp dat dit een stuifmeel en nectar eter is, dus ik zal er wel helemaal naast zitten. En zoals ik al zei, ik weet van dit soort dingen niets af, het viel me alleen op.
Groetjes, Marjo
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo

Jelle

Mooi gedaan. Ik heb het wel al meer gezien, maar nog alleen gele bellen blazend en geen paarse :)
Op het internet heb ik er ook al foto's van gezien. Op diptera.info is het volgende te vinden: http://www.diptera.info/readarticle.php?article_id=16