steenrood met veel geel

Gestart door Gert Veurink, augustus 10, 2008, 23:50:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

Ik twijfel niet aan determinatie of zo, maar vond dit wel heel veel geel op de poten. Ik had het nog niet eerder gezien en zag op waarneming ook geen dergelijke exemplaren. Bij jullie wel bekend? of is het uitzonderlijk?
groet!
Gert Veurink



Anne Hueber †

Vind het eigenlijk best nog wel meevallen met dat geel, licht er natuurlijk ook aan van welke kant je het beest ziet, glans en zo.

Gert Veurink

beide dijen 3 zijn bijna rondom geel en dij 2 voor de helft... das best veel toch?
groet!
Gert Veurink



Anne Hueber †

Citeerdas best veel toch?
Das best veel idd.

theomuusse

De hoeveelheid geel hier is wat je ook bij meridionale ziet.
Theo

JohanvantBosch

CiteerDe hoeveelheid geel hier is wat je ook bij meridionale ziet.
Theo
Er zit gewoon veel overlap in die hoeveelheid geel bij Steenrode en Zuidelijke heidelibel.
Kun je wat mij betreft dus alleen als een aanleiding zien om extra goed te kijken of als een soort bevestiging - heeft ie het niet, dan is het er wsl geen - maar niet als doorslaggevend determinatiekenmerk

frankneijts

Deze komt een beetje in de buurt:
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Gert Veurink

Citeer
CiteerDe hoeveelheid geel hier is wat je ook bij meridionale ziet.
Theo
Er zit gewoon veel overlap in die hoeveelheid geel bij Steenrode en Zuidelijke heidelibel.
Kun je wat mij betreft dus alleen als een aanleiding zien om extra goed te kijken of als een soort bevestiging - heeft ie het niet, dan is het er wsl geen - maar niet als doorslaggevend determinatiekenmerk
dat is precies waarom ik het even aanbreng. om de waardevastheid van het determinatiekenmerk zeg maar ;)  Inderdaad van Frank nog zo een. het was in het veld ook heel opvallend. Ik dacht gelijk "het zal toch niet een zuidelijke..." maar helaas werd me als snel duidelijk van niet.
groet!
Gert Veurink