Is dit mini insectje dan een vlieg?

Gestart door MarjoSmeets, augustus 09, 2008, 15:34:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Zooooo, klein! Ongelooflijk. Het is dat ik dacht dat ik iets had zien bewegen, dat ik ben gaan kijken. Ik heb het op de foto gezet en kon toen, na uitvergroting, pas zien dat het inderdaad iets was. In eerste instantie dacht ik aan een microvlindertje, maar bij microlepidoptera denken ze dat het een witte vlieg is, dus zou ik hier moeten zijn. Omdat het zo heel klein is en mijn camera hier niet voor geschikt is, kan ik dus geen details zien en schijnbaar niet eens het verschil tussen vlindertje en vliegje  :wacko: Welke expert kan mij helpen?

Ik zag het dus eigenlijk kleiner dan dit, dit is met de camera al ingezoomd



En hier is hij sterk uitvergroot


De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Leon Olsthoorn

#1
Witte vlieg, die ik voorstelde, behoort niet tot de Diptera (vliegen), maar tot de Hemiptera, waartoe de wantsen, cicaden, bladluizen en schildluizen behoren.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

MarjoSmeets

O hemeltje! Dat beestje maakt het me wel lastig!  :D Maar het is wel verwarrend ook op de sites waar ik net op ben gaan kijken (ja, ja, beter laat dan nooit  :D ) Op de ene site hebben ze het over een wantsachtige en op een andere praten ze alleen maar over vliegje. Ik denk dat ik er maar Aleyrodidae spec. van maak. Meer valt er aan de hand van deze foto's toch niet van te maken lijkt mij.
Bedankt nogmaals Leon!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo