Roofdier in de duinen

Gestart door Pim, april 09, 2004, 13:11:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

Gisteravond, na het avondeten,  nog enkele uren naar de Amsterdamse waterleidingduinen. Ik was in gezelschap van vijf kinderen en voelde me net een soort Jac.P.Thijsse. Het is altijd wonderlijk dat de meeste kinderen nog steeds enthousiast kunnen worden van een overvliegende grote bonte specht. Je moet ze net dat zetje geven om in contact te komen met de natuur want een Nintendo computer is erg aantrekkelijk. Mijn verwachtingen waren niet hoog gespannen want een hert hoort vijf kinderen al van een kilometer afstand aankomen.

Een bosmuis liet zich goed bekijken, het was een volgevreten exemplaar. Plotseling zag iemand op het pad een dier. Toen ik keek zag ik mijn eerste bunzing in levende lijve. Een prachtig marterachtig roofdier en groter dan ik gedacht had, het was beslist een mannetje. We hielden afstand en konden minutenlang van het schouwspel genieten. De afgelopen jaren had ik wel tweemaal een dier zien oversteken, maar dat was secondewerk. Erg leuke waarneming. Verder nog drie reeën en slechts één hinde damhert.

Met vriendelijke groet,

Pim Julsing ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

hiskodevries

Pim, wat dacht je van die waarneming net boven jouw bunzing in de lijst. Een mevrouw met een das in de achtertuin.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pim

Die had ik meteen al gezien, fantastisch natuurlijk!  Zeker in de omgeving Soest, in het zuiden des lands is het iets algemener.
De das lijkt me een prachtig dier om een keer live te aanschouwen (en dan niet in een dierentuin).
Maar een bunzing stond ook al lang op mijn verlanglijst en had ik niet verwacht zo langdurig te kunnen bekijken.
Boommarter en steenmarter lijken me ook erg mooi.
Ja, er is nog zoveel moois in ons verpeste landje ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Ik geniet ook nog steeds van een Eekhoorn hoor, want ook die zal je hier niet zien  :D  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

Eekhoorns, vossen, reeën, damherten, bosmuizen en zelfs dijkwegvretende muskusratten kunnen op mijn sympathie rekenen :)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

hiskodevries

die mevrouw heeft een soort weblog en daar staat een uitgebreid verslag van haar ontmoeting, tevens ook met eekhoorns
hier dus
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0