Hoofdmenu

Larinus planus?

Gestart door MarjoSmeets, augustus 06, 2008, 20:34:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

In mijn ogen lijkt deze snuitkever op de Larinus planus, maar ook een Otiorhynchus spec. zie ik als leek als een mogelijkheid. De grootte van mijn kever heb ik nl. iets groter in gedachten als de 7-8 mm die ze voor de Larinus planus aangeven, maar daarin kan ik me vergissen. Ik heb eventueel nog een foto van de rug, maar daar staat de snuit niet op.


De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo

beetlestitch

in het genus larinus zoeken is beslist geen otiorrhynchis groeten toon.
Toon Keukelaar

MarjoSmeets

Kan deze foto misschien nog helpen om hem nader te bepalen? Ik kreeg hem helaas niet goed op de foto. Eerst zat hij alleen maar bovenop met zijn snuit verstopt en later aan de achterkant van de distel, waar ik met lange armen en op goed geluk de vorige foto van hem heb kunnen maken. Als er verder niks over hem te zeggen is, zal ik er dan Larinus sp. bijschrijven?
Alvast bedankt Toon!


De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo

Th.Heijerman

Larinus turbinatus ...

Theodoor