Excursie rivierdynamiek Roerdal

Gestart door wimtegels, juni 11, 2008, 20:42:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

wimtegels

In augustus ben ik van plan een excursie in het Roerdal te organiseren. De datum staat nog niet precies vast.

Het Roerdal ligt in Midden Limburg en grenst aan Nationaal park de Meinweg.

Voor de liefhebbers kunnen we er eventueel een extra dag aan vastplakken voor de Meinweg.

Ik wil even peilen hoevel belangstelling er voor de excursie is. Als je er iets voor voelt post het dan even hier. Afhankelijk van het aantal deelnmers en de wensen stellen we een definitief programma vast.

Ook bij een laag aantal deelnemers gaat de excursie door.

Meer informatie over de Roer:

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=42415
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

wimtegels

De excusie wordt een zondag in Augustus. Tot en met volgende week Woensdag 18 juni kun je een voorkeur posten. Donderdag 19 juni wordt de definitieve datum vastgesteld.

Geef even aan of je er een dag aan wilt plakken voor de Meinweg. En of je in de buurt wil overnachten. Kamperen of anders.

Aan de excusie zelf zijn geen kosten verbonden. Reis en verblijfskosten zijn voor eigen rekening.

Definitieve opgave pas nadat de daum is vastgesteld.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

wimtegels

Ik plan de excursie op zondag 17 augustus 2008.

Bijeenkomst 10.00 uur bij cafe zal Roerzicht in Vlodrop.
Grootestraat 36 6063AL Vlodrop
(Ook te bereiken met openbaar vervoer beschrijving vanaf NS station Roermond volgt)

Programma:

* Bezoek meanderende Roer in het Bennebroek (locatie van de doorbraak)
* Bezoek Eemsrade: Beekdelta in de Roer
* Bezoek nieuwe vispassages en benedenloop Rode beek

Indien er belangstelling voor bestaat kan er optioneel op de zaterdag voorafgaand of de maandag erna een bezoek geregld worden aan Nationaal park de Meinweg.

Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Tinok

Hoi Wim,

Lijkt me harstikke leuk! Vrienden van ons vieren echter dat weekend hun 12.5 jarig huwelijk.... :angry:
Maar gelukkig staat er net in de voorafgaande week een verbouwing gepland en gaat het feest misschien niet door.
Dus inprincipe wil ik mee maar ik weet dus nog niet of ik kan.
Zodra ik het weet laat ik het weten.

Groeten Tinok
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Tinok

Wim,

Ik kom graag samen met mijn moeder de Roer bewonderen op 17 augustus. Heb je inmiddels al meer aanmeldingen?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

wimtegels

Er zijn tot nog toe geen verdere aanmeldingen. Maar we zien wel hoe het verder gaat. Het gaat in ieder geval door.

Groetjes,

Wim
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

wimtegels

Voor mensen die deel willen nemen aan de excursie rivierdynamiek Roerdal: Het startpunt en eindpunt voor deze excursie is eenvoudig te bereiken per openbaar vervoer.

Ga met de trein naar Roermond. Neem daar lijn 78 veolia
richting posterholt.

Zorg dat u de bus van uiterlijk 9.36 uur neemt. Deze is om 10.05 uur aan halte Vlodrop Grootestraat. De bus stopt voor cafe Roerzicht, het startpunt van de excursie.

(aangekondigde aanvangstijd is 10.00 uur, maar we houden rekening met deelnmers per openbaar vervoer en wachten dus op de bus die om 10.05 aankomt)
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

markmeijrink

Dag Wim,

bij deze wil ik mij + vriendin aanmelden voor de excursie. Wij zullen met het openbaar vervoer komen.

M.v.gr. Mark

wimtegels

Als ik goed geteld heb zijn er tot nu toe 5 aanmeldingen. Waarschijnlijk gaan ook nog enkele "locals" mee.
Maar er kunnen best nog een paar mensen bij.

Gezien de vegetatie is een lange broek geen overbodige luxe tijdens de excursie.
Stevige schoenen, of liever nog laarzen, zijn aanbevolen.

Ik kan een eenvoudige lunch laten verzorgen.
Kosten voor koffie bij aankomst + een eenvoudige lunch bedragen € 11,-
Willen de deelnemers me even laten weten of ze van deze mogelijkheid gebruik willen maken? Is niet verplicht, iedereen kan voor zichzelf beslissen.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Jeroen Nagtegaal

als ik vrij ben, en weg mag wil ik wel mee, lunch zal ik dan zelf verzorgen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

wimtegels

is genoteerd Jeroen.

Volgens mijn gegevens zijn er nu de volgende aanmeldingen:

Tinok met twee personen
Mark met twee personen
Jeroen en Margriet onder voorbehoud.

Als het niet klopt hoor ik het wel
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Tinok

#11
Wim
klopt helemaal behalve dat mijn man meekomt ipv mijn moeder. Ook leuk hoor ;)
We zoeken nog een leuke B&B in de buurt. Heb je nog tips?
Aangezien het nogal een reis is vanuit adam willen we ws ook nog zaterdag vogelen. Heb je nog tips?
Ik heb er zin in. Duimen voor goed weer en tot zondag.
Ik zal nog even in pb mijn 06 mailen voor de handig

O ja we geven ons graag op voor de lunch dat scheelt weer boodschappen doen.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Tinok

Ha Wim,

Nu snap ik je opmerking. Ik had het zo opgeschreven dat het voor jou niet duidelijk was dat mijn moeder niet kon en daar ipv mijn man mee komt. ;-)
Bovenste B&B is gelukt dus dit gaat helemaal goed komen.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

wimtegels

Dat is heel mooi. De bovenste B&B is vlakbij.

Misschien kunne we zaterdagavond proberen de nachtzwaluw te spotten.

Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Tinok

Dat klinkt goed. We gaan er 2 nachtjes van maken en vertrekken dus vanmiddag al.
Dan za overdag zelf vogelen en evt avond nachtzwaluw spotten zou super zijn.
Wat spreken we voor morgenavond af Wim?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

wimtegels

Als je er voor zorgt dat jullie om ongeveer 19.00 uur bij cafe zaal Roerzicht in vlodrop zijn ga ik de rest regelen.

Groetjes,

Wim
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Tinok

prima we zullen er dan zijn, tot morgen.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

wimtegels

De groep die gaat deelnemen is maar klein. Dat is niet erg. Kunnen  we lekker intensief op een aantal zaken ingaan.

Heb je je nog niet aangemeld en wil je toch nog mee. Dat kan. Zorg dan in ieder geval op zonda 10.15 in cafe zaal Roerzicht aanwezig bent. Voor reisadvies, zie eerdere berichten.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

wimtegels

Ik overweeg komend voorjaar weer een open excursie te organiseren naar de Roer.

Voor kleine groepen kan er ook tussentijds en excursie georganiseerd worden. Indien je hier interesse voor hebt kun je een persoonlijk bericht sturen.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

rapunzel

CiteerIk overweeg komend voorjaar weer een open excursie te organiseren naar de Roer.

Voor kleine groepen kan er ook tussentijds en excursie georganiseerd worden. Indien je hier interesse voor hebt kun je een persoonlijk bericht sturen.
Hi Wim,

Op welke soortgroepen richten zich jouw excursies ?

Koos Ballintijn
Koos Ballintijn

wimtegels

De roerexcursies richten zich niet zozeer op soorten, als wel op landschappelijke systemen systemen.

Het is wel een mooi gebied voor libellen, maar die tijd is langzaam voorbij.

Het is zeker mogelijk soortgerichte excursieste organiseren, maar dan moeten we toch wachten op het voorjaar.



Met vriendelijke groet,

Wim Tegels