Hoofdmenu

3 grote meeuwen

Gestart door henkjanvdkolk, augustus 02, 2008, 13:22:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

henkjanvdkolk

Vanochtend heb ik een paar meeuwen gezien in de Blauwe Kamer bij rhenen waar ik niet zo snel uitkom:

Meeuw 1:
heeft GELE poten en donkere iris wat op pontische meeuw past, alleen de snavel past meer op zilver. Daarom een zilver?
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Jos Welbedacht

Er is een geelpotige meeuw die meer voor de hand ligt. De snavel past daar prima op, en de poten ook.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

henkjanvdkolk

meeuw 2:

Poten met gele tint maar lichte iris, niet zo fors gebouwd als geelpootmeeuw. Ook zilver?
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

henkjanvdkolk

En meeuw 3:

Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

henkjanvdkolk

CiteerEr is een geelpotige meeuw die meer voor de hand ligt. De snavel past daar prima op, en de poten ook.
klopt de donkere iris dan ook voor geelpootmeeuw?
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

DanielS

#5
Citeermeeuw 2:

Poten met gele tint maar lichte iris, niet zo fors gebouwd als geelpootmeeuw. Ook zilver?
Ik ga voor Zilver bij deze

CiteerEn meeuw 3:
Ook Zilver denk ik.

Maar ik ben een nitwit op het gebied van meeuwen dus...  -_-

Daniel
Daniel

Jos Welbedacht

Het kan ook een beschadiging zijn. Daarnaast heeft Geelpoot nog wel eens een donkerder oograndje waardoor het oog misschien donkerder overkomt. Ook is het mogelijk dat het gewoon een donker-ogig exemplaar is.  ;)  
Zilvermeeuw heeft gewoonlijk niet een donkerder oog dan Geelpootmeeuw.
Afgaand op de poten, die volgens jou gelig zijn, zou ik dan kiezen voor Geelpootmeeuw. Het blijven moeilijke beesten.
:duim:  


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

ruud_altenburg

CiteerMaar ik ben een nitwit op het gebied van meeuwen dus...  -_-
... dus dan roep je maar wat?

Het zijn overigens drie Geelpootmeeuwen.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

DanielS

Citeer
CiteerMaar ik ben een nitwit op het gebied van meeuwen dus...  -_-
... dus dan roep je maar wat?
Waar slaat dat nou weer op?  :huh:

Daniel

JohanvantBosch

Citeer
CiteerEr is een geelpotige meeuw die meer voor de hand ligt. De snavel past daar prima op, en de poten ook.
klopt de donkere iris dan ook voor geelpootmeeuw?
Ik zie bij geen van deze foto's een donkere iris... alleen lichte irissen

DanielS

#10
Citeer
CiteerQUOTE (DanielS @ Aug 2 2008, 12:30 PM)
Maar ik ben een nitwit op het gebied van meeuwen dus...  sleep.gif

... dus dan roep je maar wat?

Waar slaat dat nou weer op? huh.gif

Stel je gaat naar de dokter. In de wachtkamer raak je aan de praat met een man aan wie je vertelt wat er met je aan de hand is. Die man zegt vervolgens: "Ik denk dat je een longontsteking hebt. Maar, feitelijk weet ik niet waar ik het over heb..."

Daar slaat dat dus op.

Meedenken is goed, maar als je mening over auto's wordt gevraagd en je zelf zegt daar geen verstand van te hebben, kun je je wellicht afvragen of je mening wel enig nut heeft op dat moment.

Groeten,
Maar dat ik niet zoveel van meeuwen afweet betekend toch niet dat ik ''maar wat roep''?
Daniel

birdingholland

Dan zou ik het wat anders formuleren dan "ik ben een nitwit op het gebied van meeuwen".
Zoals je het nu zegt, wek je wel de indruk maar wat te roepen...

Groeten,

DanielS

CiteerDan zou ik het wat anders formuleren dan "ik ben een nitwit op het gebied van meeuwen".
Zoals je het nu zegt, wek je wel de indruk maar wat te roepen...

Groeten,
Daar geef ik je gelijk in.
Daniel

Jos Welbedacht

#13
Het werd dan ook wel heel (te) letterlijk opgevat, terwijl Daniels opmerking wel duidelijk genoeg was.

Aan de andere kant kan ik mij frustratie voorstellen van de meeuwenkenners. Er wordt namelijk vaak genoeg gezegd dat mensen slecht in het determineren van meeuwen zijn. Volgens mij berust dat op het feit dat veel mensen niet aan de meeuwen beginnen en zich er ook niet in verdiepen.


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space