Harige Discotheek (miljoenpoot?)

Gestart door Wowu, augustus 03, 2008, 23:18:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wowu

Deze triest kijkende rocker betrad het aanrecht in de keuken. Vooral zijn verschillende kleuren (rood en blauw) op zijn rug trokken mijn aandacht.




Wie kan mij vertellen wat de volledige naam is van dit kleurige beestje?
Een groet,

                       Wout Waanders

Papavertje

Beste WoWu,

door de duidelijke foto's kan ik je vertellen dat dit een rups is, van de Plakker (een nachtvlinder).

Kijk wel uit voor de haartjes, die kunnen irriteren!!

Groeten,

Nan
Groetjes,

Nan

Leon Olsthoorn

#2
En mocht je besluiten hem op te kweken en uiteindelijk een vrouwtje hebben, zet die dan terug op de stam van een boom. Het vrouwtje kan nauwelijks vliegen en blijft op de plaats waar je haar neerzet. Als je haar dus op het balkon neerzet zul je uiteindelijk een ei-pakketje terugvinden op je balkon, waar de uitgekomen rupsen niets te eten hebben.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Wowu

Bedankt. Dan heb ik het gelukkig goed gedaan door het beestje de tuin in te laten gaan. Oppakken durfde ik inderdaad, vanwege die haren, niet.
Die rups is dan mooier dan de uiteindelijke vlinder (vond ik, toen ik een Plakker zag), dat hoor je ook niet vaak. ^_^
Een groet,

                       Wout Waanders

Leon Olsthoorn

#4
Vrouwtje plakker is helemaal niet lelijk hoor!

(en zou je trouwens met je echte naam willen ondertekenen, dan weet ik hoe ik je aan kan spreken)  
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Wowu

Ah ja, ik heb d'r even opgezocht en ze is mooier dan het mannetje, maar toch geef ik dan de voorkeur aan zo'n vrolijke rups.

En wel natuurlijk; Wout is de naam.

Groetjes Wout (zoiets dus? haha :rolleyes: )
Een groet,

                       Wout Waanders