Raster voor adder

Gestart door wimtegels, augustus 03, 2008, 22:06:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

wimtegels

Het lijkt erop dat we steeds meer moeten tuinieren om onze soorten te behouden. Eeuwen en eeuwen hebben het wilde zwijn en de adder samengeleefd op de Meinweg.

Maar nu is er een raster nodig om de twee soorten te scheiden.

http://www.staatsbosbeheer.nl/actueel/nieu...asp?NWS_ID=1053

In de dierentuin werken we steeds meer met diergroepen die samenleven. In de natuur gaan we ze steeds meer scheiden. Misschien komt er nog een tijd dat en leeuw in een dierentuin moet leven om een prooi te kunnen vangen.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

vuurvlinder

Ik heb toch al eerder gezegd dat de Nederlandse natuur een dierentuin is. :grin:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

wimtegels

#2
CiteerIk heb toch al eerder gezegd dat de Nederlandse natuur een dierentuin is. :grin:
Ben ik dan echt een Don Quichot als ik er voor pleit niet heel Nederland in die dierentuin op te nemen?
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

vuurvlinder

#3
Leuk! :lol:

Edit: Ik ben zeker geen voorstander van dit dierentuin gedoe en alle nep toestanden om de natuur te beschermen in stand te houden. Zie ook dit topic: http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...=0&#entry402758 Uit economisch oogpunt leuk opgelost, toch?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

wimtegels

Astrid, je link werkt niet
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

vuurvlinder

#5
CiteerAstrid, je link werkt niet
Sorry, spatie vergeten, nu doet hij het wel.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

wimtegels

Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

BramtK

Tsja Wim, laat ik het zo stellen: jij hangt een heel sterke scheiding aan tussen natuur en cultuur (waarschijnlijk meer onbewust ingegeven door geloofsovertuiging/je visie op de mens en de wereld dan door bewust de feiten de revue te laten te passeren) en als gevolg daarvan kan je bij elke poging tot natuurbehoud alleen het culturele element zie. Dat culturele element zal jij altijd hekelen (als gevolg van je geloof/je wereldbeeld) en dat leidt er op zijn beurt weer toe dat je eigenlijk op geen enkele manier achter natuurbeheer/-behoud kan staan. Wat blijft er dan over in Nederland. Geen natuur zegt degene die die scheiding tussen natuur en cultuur zo strikt hanteert. En dat is je reinste onzin als je het mij vraagt.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

wimtegels

#8
Ik wil je toch even gerust stellen Bram

1:
Ik leg een strikte grens tussen natuur en cultuur, dat heb je correct geconstateerd.

2:
Die scheiding is geen gevolg van geloofsovertuiging, maar het gevolg van een visie op natuur.

3:
Deze visie op natuur is wel degelijk ontstaan door het intensief de revu laten passeren van processen in natuurlijke en cultuurlijke landschappen, ruim 30 jaar bezig zijn in de natuur, en van een proffessionele opleiding als natuurbeheerder.

4:
Ik ben geen tegenstander van cultuurlandschappen.

5: Ik ben niet tegen natuurbeheer en ook niet tegen alle vormen van soortenbeheer.

6:
Ja, ik heb mijn twijfels over veel aspecten van het huidige natuurbeheer

7:
Als je er behoefte aan voelt om een psycho analyse van mij te maken moet je me misschien op de divan uitnodigen :gap:
Ik heb in alle fora mijn standpunten verklaard. Als je iets niet duidelijk is kun je het gewoon vragen. We hoeven het niet eens te zijn, ieder heeft recht op zijn of haar eigen visie.

No hard feelings.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Herman Bouman

Beste Wim ea,
Het lijkt erop dat deze werkzaamheden tijdens het broedseizoen zijn uitgevoerd. Zouden zij op de hoogte zijn van de Flora- en faunawet?

Herman

BramtK

Ha Wim,

Ik geef ook maar mijn visie hoor! Met een beetje een uitdagend aspect, dat is waar.

Ik kan geen uitgebreide psycho-analyse van jou of wie dan ook hier op het forum maken om een heleboel redenen, maar het meest relevant is toch wel dat ik niet onthoud wat iemand allemaal zegt en denkt. Zelfs als ik dat wel zou kunnen, dan ken je iemand nog steeds niet. In ieder geval schept je reactie wat mij betreft alweer wat helderheid over je standpunt, want (zo zal je zelf ook wel inzien) de eerste posts van dit topic waren 'gekleurd'.

Bram

ps. Later meer over cultuur vs. natuur.

Groeten,

Bram ter Keurs

wimtegels

CiteerBeste Wim ea,
Het lijkt erop dat deze werkzaamheden tijdens het broedseizoen zijn uitgevoerd. Zouden zij op de hoogte zijn van de Flora- en faunawet?

Herman
Ik woon in de buurt en ken de mensen van SBB daar. Ik denk dat ze de FF wet wel kennen.

Als ik naar de datum van het artikel kijk, 24 juli, dan kan het raster best na het officiele broedseizoen geplaatst zijn. Bovendien zullen ze wel weten wat in het betreffende stuk broed.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

wimtegels

CiteerHa Wim,

Ik geef ook maar mijn visie hoor! Met een beetje een uitdagend aspect, dat is waar.

Ik kan geen uitgebreide psycho-analyse van jou of wie dan ook hier op het forum maken om een heleboel redenen, maar het meest relevant is toch wel dat ik niet onthoud wat iemand allemaal zegt en denkt. Zelfs als ik dat wel zou kunnen, dan ken je iemand nog steeds niet. In ieder geval schept je reactie wat mij betreft alweer wat helderheid over je standpunt, want (zo zal je zelf ook wel inzien) de eerste posts van dit topic waren 'gekleurd'.

Bram

ps. Later meer over cultuur vs. natuur.
Ha Bram,

Het lukt me niet eens om een goede psycho analyse van mezelf te maken :gap:
Is in deze ook niet relevant.

De meeste constateringen van mij zijn objectief. De visie daarover is per definitie gekleurd, daar heb je gelijk in.

En ik hoe er zeker van de knuppel eens flink in het spreekwoordelijke hoenderhok te gooien.

Ik heb elders op deze site eens uiteengezet waarom dit onderscheid voor mij belangrijk is en wat het praktisch betekent. Kan het op het moment niet terugvinden. Zal nog wel eens zoeken, anders omschrijf ik het opnieuw.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels