Boommarter in Voorsterbos

Gestart door Tinok, augustus 01, 2008, 23:10:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tinok

Paar dagen geleden een ontmoeting gehad met een marter.
We denken zelf een boommarter vanwege de plek waar hij zat (20 meter hoog in sparrenboom) en de uitstekende oren.
Kan iemand dit bevestigen of gaan er toch meer voor de steenmarter. Beide zijn leuk want nog niet gemeld op wrn.nl in Voorsterbos....
Zie voor mijn beschrijving van de ontmoeting,alle drie de fotos en de locatie:
http://waarneming.nl/wn_details.php?id=4792076
Ben benieuwd naar jullie ideeen....
groetjes Tinok
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Jeroen Nagtegaal

Vind dat er veel ruimte is tussen de oren, en dat ze erg rond zijn, meen dat dat wel goed was voor boommarter.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Draak

Absoluut Boommarter en een pup zo te zien, heel leuk en zeker bijzonder, alhoewel puppies van deze leeftijd zich vaker laten zien dan volwassenen.
Heel leuk ook dat je er een foto van hebt.

Grthnx Draak, namens Fretten & Marteropvang Amersfoort
Arjan (Draak) den Hertog

Tinok

Hoi Draak en Jeroen,

Wat onwijs leuk dat jullie ook denken dat het een boommarter is. En dan nog een pup ook zeg. Misschien dat hij daarom nog zo luidruchtig was.
Echt super!!! Ik ga hem op zeker zetten.
Maurice is zeker op vakantie want die is er normaal altijd altijd als de kippen bij als het om een boommarter gaat :grin:  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

magnolia

Citeeraltijd als de kippen bij als het om een boommarter gaat

Ik denk dat kippen niet te dicht bij moeten komen. Hij is misschien dan te dicht bij geweest.
Leuk, boommarters zo dicht bij huis. Was het aan de campingkant in het Voorsterbos?
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

Tinok

Hoi Marien,

Het was onderweg bij het keienpad groen. De locatie heb ik precies ingevoerd maar ik heb hem maar vervaagd. Weet niet of dat nodig is. Laat dat maar even aan een admin over.
Ik was daar op vakantie dus weet niet of de camping daar vlakbij zit. Was aan de kant van zweefvliegveld.
Als je de preciese plek wil kan ik je die wel mailen in een pb....
Als jij er vlakbij woont weet je vast ook wel of de grote roofvogels die we door het bos zagen vliegen buizerds zijn geweest. Zagen er in totaal drie maar ze vlogen steeds weg :angry:  als we er aan kwamen. Dacht dat buizerds niet door het bos kunnen vliegen maar was steeds bij open plek of aan de rand...
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

mlahaye

Ha Tinok,

Ik had 'm al gezien hoor, maarre sinds kort heb ik mijn 'eigen pup' (dochter Pyke). Aangezien die ook tijd en aandacht opeist breng ik tegenwoordig minder tijd door op waarneming.nl en reageer daardoor soms wat later. Prachtige waarneming van een jonge boommarter. Vervaging is uitstekend en terecht.

Groeten,
Maurice

Tinok

Hoi Maurice,

Gefeliciteerd dan met je eigen pup ^_^
Mooi nog even je bevestiging dan laat ik hem zo staan.
We zijn er zelf ook errug blij mee en het was ook zo'n mooie lange waarneming met verschillend gedrag, geluid en houdingen dus helemaal super!
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

magnolia

Afgelopen zondag heb ik dat pad nog gelopen. Het enige wat ik ongeveer heb zien vliegen waren muggen, mijn armen jeuken nog. En wat 'gewone' vogels als merel, reiger, koolmees enzovoort.
En verder vloog dit spul rond maar daar kun je zo te zien ook opgewonden van raken  :rolleyes: .

Overigens leuk he, zo'n marter op je pad vinden. Het overkwam mij een paar weken geleden.
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

frankw

#9
Citeer
Als jij er vlakbij woont weet je vast ook wel of de grote roofvogels die we door het bos zagen vliegen buizerds zijn geweest. Zagen er in totaal drie maar ze vlogen steeds weg :angry:  als we er aan kwamen. Dacht dat buizerds niet door het bos kunnen vliegen maar was steeds bij open plek of aan de rand...
Buizerds vliegen ook gewoon door bossen hoor. Al zal je ze vaker in het open zien. Tenminste dat is mijn ervaring. :duim: