Hoofdmenu

Lachmeeuw?

Gestart door paulhoekstra, december 02, 2004, 18:10:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

paulhoekstra

Ik durf deze waarneming niet eens als onzeker in te dienen, maar ik zag vanochtend vanuit de bus (buslijn 46) een meeuw van vrij dichtbij op een lantaarnpaal zitten. De meeuw leek op een kokmeeuw alleen dan met een vrij donkergrijze mantel en ik zag geen witte stippen op de zwarte vleugelpunt. Ik zag de meeuw vlakbij de McDonalds van Tiel, waar de N843 over de A15 heengaat. Mocht er iemand toevallig daar in de buurt zijn of die dan ook op de meeuwen wilt letten. Ik zou het leuk vinden als het toevallig toch een echte Lachmeeuw zou zijn.

(Ik heb overigens 100-en Lachmeeuwen in Florida gezien.)
groeten,
Paul

Thijs Fijen

Waarom ben je er dan niet zeker van behalve dat het een ongeloofelijke zeldzaamheid is?? Noem nog eens wat kenmerken aub. Ik heb er ook niet zoveel verstand van maar mischien voor andere wel handig. En zowiezo 2 weten meer dan 1 ;)  
Thijs Fijen

paulhoekstra

Ik ben er niet zo zeker van, omdat ik hem zo kort vanuit een bus heb gezien. Ik heb bijvoorbeeld geen wit in de zwarte vleugeltoppen gezien, maar dat had er wel kunnen zijn. (Franklins Meeuw heeft vrij veel wit in vleugelpunt.) Verder toen ik hem zag dacht ik dat het de meeuw ter grootte van een Stormmeeuw was, alleen de Lachmeeuw hoort iets kleiner te zijn. Ik dacht een donkere snavel en poten te zien, maar daar ben ik niet eens zeker van.  Als je al die kenmerken wel goed ziet, kan je er wel vrij zeker van zijn.

(vandaag zag ik trouwens geeneen meeuw op die plek vanuit de bus.)
groeten,
Paul