Papegaaiduikers zijn hun leven niet meer zeker

Gestart door Edwin Russer, juli 29, 2008, 15:32:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Russer

Dat krijg je ervan als je allerlei capriolen gaat uithalen om een Papduiker als gerecht te willen gaan serveren :(

Zou die Papduiker 'm echt in z'n neus hebben gebeten  B)

http://www.gva.be/nieuws/media_cultuur/def...22911A38099A%7D
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Ben Wielstra

Wat een verhaal. In ieder geval Kortbekzeekoet heeft het wel zwaar te verduren (gehad?) wegens overmatige oogst. Hoe het met Papegaaiduikers zit weet ik niet. In ieder geval 1-0 voor de Papduikertjes.

Lasse de Vries

Lekker voor Ramsay :gap:
Wie wil er nou Papegaaiduiker eten? :blink:
Ik weet dat koks rare gerechten maken maar Papegaaiduiker is nieuw.

Lasse

petermeer

"... en drie hechtingen in zijn neus... omdat een boze papegaaiduiker erin hapte."

Toch nog gerechtigheid.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

logico

CiteerLekker voor Ramsay :gap:
Wie wil er nou Papegaaiduiker eten? :blink:
Ik weet dat koks rare gerechten maken maar Papegaaiduiker is nieuw.

Lasse
Tja wie eet er nou gaaien.. maar die zijn ook lekker :)

Er is niks raarders :P dan een mens :)
Met vriendelijke groet,
Patrick

Lasse de Vries

#5
Citeer
CiteerLekker voor Ramsay :gap:
Wie wil er nou Papegaaiduiker eten? :blink:
Ik weet dat koks rare gerechten maken maar Papegaaiduiker is nieuw.

Lasse
Tja wie eet er nou gaaien.. maar die zijn ook lekker :)
Eet jij Gaai?

Lasse :huh:
Ps. Ik eet al en paar jaar helemaal geen vlees meer, ook geen vis...

rob_voesten

Citeer"... en drie hechtingen in zijn neus... omdat een boze papegaaiduiker erin hapte."

Toch nog gerechtigheid.
Die papegaaiduiker had zin in een stuk mens. :duim:

Dus zag daar menneer de kok drijven en had zo iets kijken of dat hij smaakt :P

Goed dat ze van zich afbijten.

Groetjes  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Jos Welbedacht

#7
Gelukkig dat Gordon nog leeft; dan kunnen we tenminste nog zeggen dat hij dit verdient heeft.
:spam:

Nee, ik vind het alleen niet echt leuk dat men Papegaaiduiker eet. Maarja, ik eet ook kip...
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Bas vd Burg

Papegaaiduiker is een delicatesse op IJsland, maar ze hebben er wel meer rare eetgewoonten. Effe wat gekopieerd van wikipedia:

Papegaaiduiker
"In IJsland wordt er (legaal) op sommige plaatsen op de papegaaiduiker gejaagd, en voor de IJslanders is het (gegrilde) vlees een delicatesse. Eieren worden ook meegenomen uit het nest voor consumptie. De meeste buitenlanders vinden het papegaaiduikervlees meestal minder lekker, gezien de visolie (levertraan)-achtige smaak."

Groenlandse Haai
"Op IJsland wordt de huid van de haai op een bepaalde manier bereid (het ligt buiten onder een laag stenen enige weken te fermenteren en vervolgens in de wind te drogen gehangen) zodat het "eetbaar" wordt. Hoewel het lijkt alsof men een brok ammonia naar binnen werkt, is het op IJsland een delicatesse. Het heet daar Hákarl.". En ik kan je vertellen dat dit ronduit smerig is (heb het in 2003 geprobeerd te eten.........) !!!!!


groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Lasse de Vries

Een oude juf van mij in groep 7, had een keer in Afrika ergens aap gegeten :wacko:

Lasse

grutto


Wat van die Nederlandse voedingsdeskundige die ons aan de meelwormen wil hebben.

Volgens zijn zeggen is dat zeer gezond maar er zullen nog wel enkele decennia voorbij gaan voor dat een ieder dat volgt.


Grutto

 
Groet
Tjeerd

Sjoerd v Wierst

Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

Maico Weites

CiteerWat van die Nederlandse voedingsdeskundige die ons aan de meelwormen wil hebben.

Volgens zijn zeggen is dat zeer gezond maar er zullen nog wel enkele decennia voorbij gaan voor dat een ieder dat volgt.


Grutto
Meelwormen zijn lekker hoor (met zout). :whistle:  
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

wimtegels

Nu we het toch over vreemde gerechten hebben: Het lekkerste vlees wat ik ooit gegeten heb was een egeltje. Ik kwam er overigens pas achter dat het een egeltje was toen ik hem of haar al op had.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

vuurvlinder

Citeer
CiteerWat van die Nederlandse voedingsdeskundige die ons aan de meelwormen wil hebben.

Volgens zijn zeggen is dat zeer gezond maar er zullen nog wel enkele decennia voorbij gaan voor dat een ieder dat volgt.


Grutto
Meelwormen zijn lekker hoor (met zout). :whistle:
Heb jij die beestjes al eens gegeten?  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

wimtegels

Meelwormen heb ik ook gegeten, zonder zout. Best lekker :duim:  
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

wimtegels

Gadver? Waarom?

Vrijwel alles wordt wel ergens op aarde gegeten.

Ik ken zelfs mensen die er vel geld voor uitgeven om vissen eitjes te eten.

Er zijn mensen die ens an de hond voeren, maar er zijn ook mensen die het eten. Vaak noemen ze het dan Tripes.

Dracula dronk bloed, anderen nemen het toe zich in een meer vaste vorm, oftewel bloedworst.

In de natuur wordt vrijwel alles door iets gegeten. En wij mensen doen daar vrolijk aan mee. Wat we vies vinden wordt maar voor een klein gedeelte door smaak bepaald, maar veel meer door de cultuur waarin we opgegroeid zijn.

De chinees wandelt met zijn hond naar de keuken.....
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Tinok

CiteerNu we het toch over vreemde gerechten hebben: Het lekkerste vlees wat ik ooit gegeten heb was een egeltje. Ik kwam er overigens pas achter dat het een egeltje was toen ik hem of haar al op had.
Wim,

Hoe kan je nou per ongeluk een egeltje eten? Had ie zeker geen stekels meer :rolleyes:
En waar smaakte het naar?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

wimtegels

Citeer
CiteerNu we het toch over vreemde gerechten hebben: Het lekkerste vlees wat ik ooit gegeten heb was een egeltje. Ik kwam er overigens pas achter dat het een egeltje was toen ik hem of haar al op had.
Wim,

Hoe kan je nou per ongeluk een egeltje eten? Had ie zeker geen stekels meer :rolleyes:
En waar smaakte het naar?
Ik heb dat egeltje niet per ongeluk opgegeten. Het enige wat ik per ongeluk opgegeten heb ijn insecten die mijn mond invlogen als ik met open bek op de fiets zat.

Ik heb het egeltje gegeten voordat ik wirst dat het een egeltje was. Tijdens een meerdaagse fietstocht die ik in mijn eentje maakte in Frankrijk kwam ik bij een groep zigeuners terecht. Ik ging naast hun kamperen.

Ik werd door hun uitgenodigd aan het kampvuur. Ik kreeg een stok met daarop een diertje. Ik ging dat maar roosteren boven het vuur, net zoals zij dat deden.

Toen het gaar was en ik proefde het was ik verbaasd over de heerlijke smaak. Maar mijn gebrekkig Frans was niet voldoende om er achter te komen welk dier het was. Totdat een zigeuner op het idee kwam met mij naar de plek te lopen waar ze de diertjes gevild hadden. Er lagen daar heel wat stekelhuidjes......
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

grutto


Maar hopen dat er geen topkoks mee lezen :):):)


Groet,


Grutto


Groet
Tjeerd