Hoofdmenu

champignon

Gestart door sylviadrok, juli 28, 2008, 00:26:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

sylviadrok

zelden een champignon zo mooi op het plaatje van de gewone anijschampignon zien lijken..
alleen hij rook niet anijs, en verkleurde niet direct geel bij druk. moet je die verkleuring ook aan de buitenkant zien of is dat alleen het vlees vanbinnen?
Beccabunga!

sylviadrok

plaatjes waren toen nog best wel wittig voor een champignon, maar kon ze niet op de foto zetten zonder 'm te mollen. dus helaas.
hier het rokje nog een keer.
Beccabunga!

ratje

kan het de weidechampignon zijn?

xenion

Je zegt dat de lamellen nog best wittig waren, niet helemaal wit hoop ik? Die verkleuring is volgens mij het best te zien aan de binnenkant....
Groeten,
Martin

knabenkraut

Er zijn zoveel Champignons die sterk op elkaar lijken. het is daarom best wel handig om iets meer info te geven. Ik mis in dit geval de grootte van de hoed.

Afgelopen weekend ook een weidechampignon gedetermineerd die grijs- zwart verkleurde. Deze leek een stuk kleiner dan de Champignon van jou.
Om het dan nog wat moeilijker te maken kan ik je ook nog vertellen dat er bij de Weidechampignons ook nog weer verschillende varianten zijn, waar ik dus nu nog mee aan het stoeien ben.

Succes ;) ,

groetjes,
Dini

Ismael

waren de lamellen echt wit ja? Misschien blanke champignonparasol
Groeten Ismaƫl Wind

wim veraghtert

Champignons lijken zo erg op elkaar dat plaatjes kijken niet veel zoden aan de dijk brengt...

Verkleuring: een beetje vlees wegkrabben op hoed en steel en dan afwachten. Liefst ook eens naar cheilocystiden kijken en sporen meten;-)

De foto's tonen sowieso te weinig om hier iets van te maken.

Groetjes,
wim
admin nachtvlinders waarnemingen.be

sylviadrok

haha nou de volgende keer neem ik een mic mee (en een verlengsnoer) :D

nee ik ben nog eens teruggegaan voor een extra kleur/geur maar d'r was verder niks meer te maken.. bruin hoedje, reeds zwarte lamellen en een behoorlijke putlucht.
misschien dat er binnenkort nog eentje staat :)

dank voor alle reacties!
Beccabunga!