Wat nimfen

Gestart door Goyatlah, juli 27, 2008, 23:33:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

1: Elasmotethus interstinctus?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

2 Elasmucha grisea?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

3 Elasmucha_grisea?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

4 Gonocerus acuteangulatus?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Arp

#4
Is dit ook een Quiz?  :gap:

Mijn gok:
1 Elasmosthetus spec.
2 Pentatoma rufipes ????? Denk het niet, maar kan hem niet plaatsen ...
2 Correctie: Troilus luridus latere instar natuurlijk[/b] :rolleyes:
3 Troilus luridus
4 Gonocerus acuteangulatus
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Goyatlah

#5
Wat mij betreft niet echt, vind deze nog tamelijk lastig.
P.rufipes zat daar wel (1 copula, 1 adult), dus dat zou kunnen.
T.lurides heb ik ook aan zitten denken.
Maar even wachten denk ik  B)

Had er trouwens nog 1 (niet helemaal van dezelfde plaats): (misschien zelfde als 2?)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Arp

#6
Ah, ik moet eerst refresh doen ... heb stiekem wat gecorrigeerd  :gap:

Nr 5. Heb ik even niet meteen een idee bij ...  -_-  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Goyatlah

CiteerAh, ik moet eerst refresh doen ... heb stiekem wat gecorrigeerd  :gap:
Zag ik, zou de laatste daar dan juist tussen inpassen...
Maar geen adults van T.lurides gezien.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Arp

CiteerZag ik, zou de laatste daar dan juist tussen inpassen...
Nee denk ik niet: Kijk hier eens.

Ik heb zelf diverse keren Troilus nimfen gezien, maar ook nog nooit imago's :wacko:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Berend Aukema

Arp: alle vier goed!

Nummer vijf is een nimf van Sehirus luctuosus of morio. Ossentong in de buurt?

Arp

CiteerArp: alle vier goed!


CiteerNummer vijf is een nimf van Sehirus luctuosus of morio.
Nog nooit van gehoord zelfs  :gap:  :whistle:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Goyatlah

CiteerArp: alle vier goed!

Nummer vijf is een nimf van Sehirus luctuosus of morio. Ossentong in de buurt?
Mn reactie heeft lang geduurd vanwege drukte met de libellen, maar nu dan toch  :wub:

Allereerst Arp en Berend nog bedankt voor jullie ID's.
De Sehirus sp. komt uit het Ballooerveld, nabij een ven met veenmos. Verder struikheide en de voor een dergelijk ven standaard oeverbegroeiing. Kan me niet herinneren er ooit ruwbladigen ergens gezien te hebben (maar dan nog, ik kan er overheen gekeken hebben), en het lijkt me dat de beestjes op Braam zaten. http://waarneming.nl/wn_details.php?id=4828649

Ander punt is dat ik een probleem heb met het invoeren van de nrs 1-4 (en ook met de Elasmucha grisea's van een ander topic). De vindplaats is nl voortplantingsplaats van een ander beest zodat de hele vindplaats voor mij onder embargo valt. Weet niet precies hoe ik dat moet oplossen.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Arp

CiteerDe vindplaats is nl voortplantingsplaats van een ander beest zodat de hele vindplaats voor mij onder embargo valt. Weet niet precies hoe ik dat moet oplossen.
Uhm ... als je het hier niet verklapt had was het nogal lastig deduceren geweest dat juist de vindplek van deze dieren de embargo plek is - eigenlijk alleen op datum tijd (jij kunt immers niet op twee plaatsen tegelijk zijn).

Ik zie twee opties:
- Sjoemelen met de datum/tijd van deze waarnemingen zodat er geen verband kan worden gelegd: Een paar dagen of een week ofzo maakt voor het in kaart brengen van deze soorten denk ik geen wezenlijk verschil.

- Gewoon invoeren, maar het gebied vervagen tot op 2km. Dat zou voldoende moeten zijn in de meeste situaties - tenzij in het hele 2km gebied maar 1 plek 'bekend' is waar de embargosoort zou kunnen zitten - maar ja, die is dan toch al bekend hè?

Mijn 2ct
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arno van Stipdonk

Of de wantsen gewoon onder embargo invoeren. Berend heeft adminrechten en kan de vindplaatsgegevens dan toch achterhalen en voor anderen is het niet te achterhalen.