Vogel opvang

Gestart door J&L, juli 27, 2008, 13:05:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

J&L

Hoi Allen,

Ten eerste ik heb bewondering voor Vogelopvang maar wat ik gisteren bij TV N-H zag verbaaste mij.
Zieke en verzwakte Blauwe reigers krijgen 6 eendags kuikens per dag en dat dan 2-3weken lang om weer op te knappen.
Die Kuikens kunnen nog geen eens twee dagen genieten van hun leven en worden dan al vergast!!
Daar heb je dan geen medelijden mee maar wel met een Blauwe reiger die misschien wel de zwakste van het nest is geweest en er uitgegooid is door een van de ouders (dit is de wet van de natuur).
Vervolgens zeg je óók nog:"ze eten alles zelfs frikandelen en patat"! Nou dan is de keuze toch snel gemaakt of niet soms??Die kuikentjes zijn dus niet eens nodig!
Ik vind dit nogal tegenstrijdig en snap het niet :blink:

Tim Asbreuk

#1
Waar denk je dat frikandellen van gemaakt zijn :P

Maar ik ben het met je eens ik ben tegen elke vorm van opvang van wilde dieren of het nu vogels, zeehonden of dassen zijn, ik vind het maar niks. De natuur is natuur en dat hoort zo te blijven. Nu stop je zoals jij ook al aangeeft met de ''wet van de natuur'' (genetisch) zwakke dieren terug in de natuur wat uiteindelijk een zwakkerre populatie opleverd dan wanneer dit niet zal gebeuren. Met als gevolg nog meer zwakke dieren die geholpen moeten worden. Daarnaast gaan dieren in zo'n opvang centrum misschien wennen aan mensen of lopen ziektes op van soort genoten (die ook zwak zijn) en brengen die terug in de natuur. Dit lijken mij allemaal geen gunstige vooruitzichten maarja mensen.....
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

J&L

Hoi Tim,

Ik wist het! :P
Maar om alleen maar aan te geven dat ze alles eten hoeft het toch géén Kuiken te zijn.
Mij ging het erom medelijden met de ene maar ten koste van de ander.

wimtegels

zie ook het topic over vogelopvang onder ethiek en wetgeving
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=44465
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Kasper S

CiteerHoi Tim,

Ik wist het! :P
Maar om alleen maar aan te geven dat ze alles eten hoeft het toch géén Kuiken te zijn.
Mij ging het erom medelijden met de ene maar ten koste van de ander.
Ja of het kuiken word na 2 dagen op gegeten door een Reiger, of het word na een aantal maanden geslacht, verpakt en in de schappen van de Jumbo gelecht...
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

wimtegels

Of de uitgesexte kuikens worden gewoon naar Rendac gebracht

Bijvoorbeeld de haantjes die een bijproduct zijn van de productie van legkippen.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

grutto


Zo iets heb ik ook wel eens gelezen over de zeehonden.
De zwakke genen worden op de been gehouden en nu het allemaal commercie is geworden, zal dat ook wel even doorgaan.

Vandaar mijn waardering voor de vereniging Das en Boom die stelt de Das is nu weer op een normaal niveau: " WIj heffen ons als vereniging op" !!!

Bijzonder sterk punt maken ze daar in het voordeel van de natuur.


Groet,

Grutto

Groet
Tjeerd