goed dan zal ik maar eens een bijdrage doen:
1) een excell / csv bestand waarin de kolommen niet voor meerdere uitleg vatbaar zijn:
ik zal informeren bij de auteur voor meer info en ineens vragen ivm copyright.
2) het liefst met op 1 rij familie - genus - species- naamgever+jaartal:
indien 1ste ok heb ik wel software dat dat in orde kan maken
3) maar oude bestanden liever niet, want voor je het weet heeft het beestje weer meerdere namen:
Bwa, zo oud zijn die bestanden nu ook weer niet (2004). Dat beestjes van soortnaam veranderen is het aard van het beestje lijkt me. Als dat een probleem vormt dan mag je stoppen met observado. Voor zover ik kan zien lijkt me dit de meest up to date lijst die je kan krijgen, tenzij er je mensen inhuurt om alle literatuur in het oog te houden. Ik zei het al eerder, als zelfs maar 90% de 'huidige' naam bevat (maar misschien zijn het er 99%), dan zijn we al een stuk verder bij de 100% dan de 10% die nu door ad hoc aanvragen zijn toegevoegd (die ook niet gegarandeerd juist zijn). Die verkeerde namen gaan er dan op lange termijn wel uit zeker via losse meldingen? Beter een verkeerde oude naam die op termijn kan aangepast worden, dan geen naam lijkt me.
Als ik een positief antwoord krijg van de auteur dan zend ik je een filetje in correcte format tegen het einde van de week.
Groetjes,
Bart