Aanschaffen foto apparatuur

Gestart door logico, juli 23, 2008, 08:17:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

logico

Hallo mensen,

Vanwege mijn toekomstige aanschaf van foto apparatuur kijk ik regelmatig even een rondje op het internet. Daar kom ik al meerdere malen iemand tegen die materiaal uit het buitenland besteld. Het gaat hier om de heer hongsien kwee. Misschien wel bekend bij sommigen van jullie.

Ik lees van deze mijnheer alleen maar positieve recenties
http://www.fotoapparatuur.nl/Advertenties/...asp?prs_id=5138

Als ik bij deze man deze set bestel:
De canon 40D body kost euro 600
De prijs van de Canon 300mm/2.8 IS L is euro 3000

Dan scheelt dit aanzienlijk in de kosten maar natuurlijk ga je niet zomaar zoiets bestellen via het internet uit het buitenland. Daarom wil ik jullie vragen of iemand ervaring heeft met bestellingen via deze man en wat jullie mening is over bestellen via dit medium?

Bij voorbaat dank voor jullie input.
Patrick van der Velde
Met vriendelijke groet,
Patrick

Platbuik

Ik ken de beste man niet. Test 'm uit door eerst wat accessoires te bestellen (extra accu, draadontspanner, etc.).
Mooi setje, trouwens   :wub:  
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

logico

Mooi setje inderdaad. Maar zooo duur. In nederland komt het net boven mijn budget eigenlijk.

Ik had 2 setjes in gedachten.. of of dus.

Canon EOS 40D Body & Canon EF 300mm F 2.8 L USM IS
Totaal ongeveer €4500 wat mij dus net iets te gek is.
of
Nikon D300 Serie Body & Sigma APO 300mm F2.8 EX DG/HSM
Totaal €3360 wat mij het overwegen waard is.

Als iemand nog een aanrader qua setje heeft dan zou ik dat heel graag horen van jullie. Bij voorbaat dank!! :)

Met vriendelijke groet,
Patrick

logico

Met vriendelijke groet,
Patrick

frankw

#4
Lekker bij de goedkoopste op het internet bestellen.. :censored:

Goed voor de service achteraf ed. Ook voor de garantie ed. Oh, hij is kapot, nu moet ik m opsturen naar Amerika oid. wat kost dat? oh, das wel veel.. :censored:


Maargoed..

Waarom niet de 40d met sigma 300 2.8?

Maar ik zou eerst kijken welke body je wilt.. Want de D300 is natuurlijk wel een stukkie hoger dan de 40d..


edit: zie ook de overige topics in dit forumgedeelte, oa. de laatste van theovanv

logico

#5
CiteerLekker bij de goedkoopste op het internet bestellen.. :censored:

Goed voor de service achteraf ed. Ook voor de garantie ed. Oh, hij is kapot, nu moet ik m opsturen naar Amerika oid. wat kost dat? oh, das wel veel.. :censored:
Precies. Dat is zijn voor mij (onder andere) ook redenen om niet iets uit het buitenland te bestellen.

Canon en sigma ja dat kan natuurlijk ook.
Bedankt voor je reactie en ik zal nog eens rond snuffelen hier :)
Met vriendelijke groet,
Patrick

frankw

#6
overigens gaat dat topic van theo niet over de Sony :wub:

Kijk naar het topic over de 40d met 100-400 das wel een intressante voor je denk ik :duim:

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=40733 edit: deze dus

logico

Ik had het al eens gezien idd.. dat topic.. Ik zal daar eens verder krabbelen :)
Dank :)
Met vriendelijke groet,
Patrick

logico

Na lang wikken en wegen kom ik op dit setje uit.

Nikon D300
Sigma apo 300mm f2.8 ex
2x teleconverter

Dit omdat ik graag mobiel blijf in het veld en ik heb hier mooie resultaten van gezien. http://www.igortimmermans.nl/ Kijk dan even bij recent werk.

Maar op dit forum zitten veel meer mensen die er veel meer verstand van hebben dan mij dus als iemand op of aanmerkingen heeft of andere opties dan hoor ik dit heel graag :)
Met vriendelijke groet,
Patrick

frankw

Lijkt mij een heel leuk setje ;)

Alleen ben ik benieuwd waar je die voor € 3360,- kunt kopen? Mijn inkoop ligt al hoger dan dat.. incl. btw dan...

Konijnenberg ofzo?

logico

Konijnenberg
Nikon D300 1369 euro
Sigma 300mm 2075
Teleconverter tussen de 160 en 200 euro

Dan zit je rond de 3600 euro en daarom is hij tot nu toe nog de goedkoopste in vergelijke met de prijzen op kieskeurig.nl en dewinkel.nl

Natuurlijk kom er nog wat spul bij zoals een monopod of tripod-balhoofd-lowepro fastpack en dergelijke.

Met vriendelijke groet,
Patrick