Hoofdmenu

levensduur

Gestart door marijkehuysse, augustus 15, 2008, 09:54:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

marijkehuysse

Wat is de levensduur van een camera?
Ik ben me er van bewust dat de vraag wel erg algemeen gesteld is!
Maar ik neem aan dat een camera, net als een computer, op een gegeven moment ook minder gaat functioneren?
Natuurlijk zal het afhangen van het gebruik, kwaliteit etc, maar is er bij camera's ook zoiets als bij computers, die trager worden?
Geen idee trouwens waar dat bij computers door komt. Materiaalmoeheid?
Of bouwen ze dat in zodat je na een bepaalde periode wel een nieuwe moet kopen? :gap:

En gaat een batterijenoplader eeuwig mee.
Zal ook wel niet. :(

groet,
Marijke

Tim Asbreuk

#1
Bij camera's weet ik het niet (behalve dat de accu steeds minder wordt). Maar bij computers word de computer volgens mij technisch niet minder maar de programma's meer eisend. O ja de mechanische onderdelen van camera's zoals de zoomlens kunnen wel slijtage onder vinden.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

AndreVrijens

Ik weet wel dat door slijtage van met name de bewegende delen van het sluitersysteem de sluitertijden onnauwkeuriger worden en dit dus de belichting gaat beinvloeden.

De echte fanatieke beroepsfotografen zullen dit fenomeen wel eens meemaken, ook de afwijking zal voor hun eerder opvallen dan bij een hobbyist. Je praat dan wel over honderdduizenden foto's, afhankelijk van de camera natuurlijk.

Ik denk dat de levensduur meer een kwestie is van het uitkomen van nieuwere toestellen met nog meer mogelijkheden en nog betere foto's. Het oude toestel voldoet nog wel maar de nieuwe techniek lonkt :gap:

De techniek gaat overigens sneller dan de portomonaie van de consument kan bijhouden.
mvg.  André

Jeroen Nagtegaal

Ik meen dat een Spiegelreflex ongeveer 30.000 plaatjes zou moeten kunnen maken zonder problemen.  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

#4
een sluiter van een SLR moet minimaal 100.000 foto's kunnen maken. Ik ken mensen die er bijna 300.000 hebben gemaakt en die nog steeds goed werken.

De levensduur van een gemiddelde compact camera is 3-5 jaar, maar is natuurlijk geheel afhankelijk van het gebruik en hoe de camera wordt opgeborgen.
Ook is het wel ergens zo hoe duurder de camera hoe degelijker, dus hoe langer deze mee gaat.. Maar ook dat zegt eigenlijk ook niets, ik heb mensen in de winkel gehad met dezelfde camera de 1 had na 2jaar pech met z'n camera van € 500,- de ander doet het na 7jaar nog steeds die kostte € 150,-..

Hetzelde met auto's, de één gaat meer dan 200.000km mee zonder problemen een ander zal met dezelfde auto misschien na 50.000km problemen ondervinden.. Waarom? Dat kan niemand zeggen.

Dus eigenlijk kan je er niets van zeggen. B)