Het gebied
https://waarneming.nl/locations/22739/ geeft de exacte begrenzing van de gemeente Assen. De naamgeving van alle gebieden die geheel binnen deze polygoon vallen beginnen in principe steeds met Assen - ……….
Naamgeving van wijken en buurten is niet geheel eenduidig. Het Geoportaal van de gemeente Assen lijkt mij de juiste standaard in dit geval. Problemen zijn echter dat het Geoportaal geen ruimtelijke begrenzing aangeeft middels kaarten en dat de diverse kaartondergronden van Waarneming.nl wijk- en buurtbegrenzingen niet aangeven.
De afbakening van de wijken Assen - Centrum (010600), Assen - Noorderpark (010602), Assen - Pittelo (010604), Assen - Peelo (010606), Assen - Marsdijk (010607) en Assen - Kloosterveen (010608) zijn, voor zover dat nog niet het geval was, in overeenstemming gebracht met de begrenzingen uit het Geoportaal.
De wijken Assen – West (wijk 010601 met o.a. Baggelhuizen, Korenmaat en kazerneterrein) en Assen – Oost (010603 met o.a. Park Diepstroeten, De Vierackers en Valkenstijn) zijn nieuw aangemaakt en dus toegevoegd.
De wijk Assen – (De) Lariks ligt wat problematisch. Mijn bronnen spreken zich hier wat tegen. Het Geoportaal rekent De Lariks onder Assen – West maar daar ontbreekt wijk 010605. Ik heb het geïnterpreteerd alsof De Lariks het nummer 010605 heeft. Dan vallen de buurten Luchiesland Noord, De Lariks - Zuid Molukse Buurt, Luchiesland Zuid, De Lariks - West, De Lariks - Oost en Landgoed Lariks daaronder. Alleen de drie onderstreepte buurten zitten nu in het systeem.