en nog een probleem: pluteus?

Gestart door bruggeman, juli 18, 2008, 20:57:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

Massaal in gras-mos onder beuken van degraderende laan
groet,
Ida

bruggeman

groet,
Ida

Ismael

Groeten Ismaël Wind

bruggeman

Dank Ismael,

Dat schiet lekker op. Als ik dat allemaal zelf moet zien mag ik blij zijn als ik 100 soorten in een jaar leer, zo gaat het veel sneller. Erg bedankt voor al je inspanningen
groet,
Ida

Ismael

waarschijnlijk het gewoon eikenbladzwammetje
Groeten Ismaël Wind

bruggeman

WAt een service! Dank je Ismael
groet,
Ida

Corryabbink

CiteerDank Ismael,

Dat schiet lekker op. Als ik dat allemaal zelf moet zien mag ik blij zijn als ik 100 soorten in een jaar leer, zo gaat het veel sneller. Erg bedankt voor al je inspanningen
Het gaat sneller maar blijft minder goed hangen is mijn ervaring!
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

bruggeman

#7
Klopt helemaal Corry, maar ik verkeer in de bevoorrechte(?) positie dat ik als kind  in de 50-60-er jaren best veel wist van paddstoelen en dat een deel daarvan langzaam terug komt. Sommige dingen zijn trouwens nooit weg geweest: het onder scheid tussen cantharellen en valse cantherellen en het herkennen van fopzwammen, maar over het geheel genomen is het restant bedroevend en het activeren moeizaam en misschien onmogelijk. Maar wat bedoel is als iets wat ik ik niet zelf doe ergens een oude herinnering raakt blijft het meisschien toch goed hangen (dat hoop ik tenminste maar)
groet,
Ida

Corryabbink

#8
Ida het is heel goed mogelijk dat sommige zaken terugzijn als je ze op deze manier weer ziet. Je moet ze dan wel ooit gezien hebben en gekend hebben.
Dat voordeel heb ik bij de zwammen niet. Ik moet alles napluizen en dat moet kloppen! Na enige tijd bemerk ik dan dat ik soorten die ik tot en met uitgezocht heb beter in mijn geheugen zitten dan de plaatjes. Het zal de leeftijd misschien zijn maar toch denk ik dat het ook veel jongeren zo vergaat.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

bruggeman

#9
En mijn kennis is natuurlijk zelfs wat er nog is hopeloos verouderd (Cool & van der Lek en Michael en later de paddestoelengids). Genoeg bij te spijkeren dus!
groet,
Ida