Het is me opgevallen dat waarnemingen binnen een bepaald gebied, die ingevoerd zijn voordat dat gebied in observado is aangemaakt, niet deze gebiedsnaam toegewezen krijgen. Dat was nu precies wat ik wel wou en o.a. waarom ik allerlei gebieden heb aangemaakt en deze hier heb gepost. Als ik nu door mijn waarnemingen in de tabel scan, staan er nog steeds allerlei vrij betekenisloze regio-kreten bij (bv Canada - Ontario voor een gebied >100km van Ontario), en moet je dus steeds op de waarneming klikken en het kaartje bekijken om een idee te krijgen waar dit echt was.
Dit lijkt me in het algemeen (ook voor het kijken naar andermans waarnemingen, bv bij het voorbereiden van een reis) niet wenselijk, het zou juist mooi zijn wanneer bij toenemende toekenning van gebiedsnamen in het buitenland, alle ook al eerder ingevoerde waarnemingen worden ge-update in deze zin.
Ik weet dat wanneer je het gebied opzoekt in de gebiedenlijst, dat dan wel alle waarnemingen verschijnen, maar dat doet er m.i. niet aan af dat het een enorme meerwaarde zou hebben wanneer deze gebiedsnaam ook in de waarneming komt te staan. Lijkt me programmeer technisch ook niet zo moeilijk?
Bedankt, jelmer
EDIT: Ik bedenk me dat dit misschien iets is wat nu al bij tijd en wijle (en niet continue automatisch) wordt ge-update? Goed, ik hoor het wel.