Hoofdmenu

Steltloper

Gestart door Rinie van Reenen, juli 17, 2008, 22:56:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rinie van Reenen

Kan iemand mij helpen met het determineren van onderstaande vogel? Helaas had ik op het moment geen kijker bij me, wel een camera (die ik even als 'kijker' gebruikte). Ik weet dus geen verdere details dan op de foto zichtbaar...
Groet, Rinie van Reenen

steenl

Jonge Tureluur? Zie de poten.

Rinie van Reenen

#2
Bedankt voor de suggestie! Is misschien wel niet zo heel gek.
Alleen: heeft een jonge Tureluur wel zoveel contrast (tussen buik en rug)? Hij komt op mij niet over als een Tureluur.
Groet, Rinie van Reenen

Kasper S

Ik denk eerlijk gezegd meer aan een Oeverloper. Een juv. Tureluur heeft geen witte ''inham'' tussen de nek en buik/rug.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | CuraƧao

Rinie van Reenen

Oeverloper is het in elk geval niet, daarvoor kloppen de poten echt niet (kleur, lengte tibia).
Heb ook nog aan Kemphaan gedacht, maar vlekking ontbreekt m.i., en ook de lichte snavelbasis.
Nog een ander fotootje van de vogel.
Groet, Rinie van Reenen

Jaap Denee

CiteerOeverloper is het in elk geval niet, daarvoor kloppen de poten echt niet (kleur, lengte tibia).
Heb ook nog aan Kemphaan gedacht, maar vlekking ontbreekt m.i., en ook de lichte snavelbasis.
Nog een ander fotootje van de vogel.
Daar is die snavel ook te lang/dun voor. Het lijkt toch 'gewoon' een Tureluur.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

frankneijts

Hoewel de vogel op de 1e foto me wat vreemd leek, denk ik nu ook dat de structuur + de kleur van de poten geen andere keuze overlaten dan (jonge) Tureluur.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rinie van Reenen

Houden we het daar op. Het is, zeg maar, de minst onbevredigende optie. Bedankt heren!
Groet, Rinie van Reenen