Zuid-Korea

Gestart door luc hoogenstein, juli 16, 2008, 12:03:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

luc hoogenstein

In oktober/november ben ik in de gelegenheid om enkele dagen te gaan vogelen in Zuid-Korea. Niet echt naast de deur, maar omdat er enkele goeie soorten te zien kunnen zijn (oa lepelbekstrandloper en Stellers zeearend) zijn er misschien mensen die er geweest zijn en die wat goede tips over gebieden hebben. Ik ben benieuwd!

groet,
Luc

Jan Harteman

Ik zou graag een verzoeknummertje willen indienen...
Mocht je ze er ooit tegenkomen: wil je aub goed letten op Mandarijneenden?!
De Mandarijneenden in Noord/Zuid-Korea schijnen af te wijken van de 'normale' Mandarijneenden.
Dat wil zeggen, waar normale Mandarijnvrouwtjes een grijze snavel hebben, hebben Koreaanse Mandarijnvrouwtjes een felrode snavel. Slechts in een klein aantal werken worden ze beschreven, ze zouden nu zeldzaam zijn omdat er ooit uit China 'normale' Mandarijnen naar Korea zijn geïmporteerd waardoor ze zijn vermengd...

Bijzondere kwestie dus als je het mij vraagt...

luc hoogenstein

Ik zal daar zeker op letten Jan, een echte mandarijn staat hoog op mijn verlanglijstje! Kans is erg groot dat ik de Demilitarized Zone in mag (grensgebied tussen noord en zuid, is 51 jaar lang afgesloten geweest en recentelijk weer een klein beetje opengesteld), en daar schijnen nog redelijke aantallen te zitten. Ik post tzt wel wat plaatjes onder dit topic als het lukt ze voor de lens te krijgen.  

Ben Wielstra

Jammer, waarschijnlijk komt deze gids dan net te laat voor je uit: http://www.amazon.co.uk/Birds-East-Asia-Fi...16385472&sr=8-2

luc hoogenstein

Ik vrees het ook: op veel sites wordt de releasedatum van 3 augustus genomen, maar ik heb uit interne bronnen vernomen dat het minstens november gaat worden...