Hoofdmenu

Kluut met kleurring

Gestart door Sjaak Schilperoort, juli 15, 2008, 20:41:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak Schilperoort

Afgelopen zaterdag zag ik een gekleurringde Kluut in de Ezumakeeg, zie http://waarneming.nl/wn_details.php?id=4696940. Ik kan het project niet vinden op http://www.cr-birding.be/. Het schema lijkt op dat van een Deens project. Daar is de vogel echter niet bekend en het project ook niet. Iemand enig idee?

Sander Lilipaly

Waarschijnlijk een Spaanse vogel. Witte kleurringen bij Kluten verkleuren vaak na een aantal jaren en worden dan geel/oranje. Ik denk dat deze ring oorspronkelijk wit is geweest. In Zeeland heb ik de laatste jaren zo'n 15 Spaanse Kluten afgelezen en die ringen hadden dezelfde kleur als bij deze vogel.

vr.groet
Sander Lilipaly

rob_voesten

CiteerWaarschijnlijk een Spaanse vogel. Witte kleurringen bij Kluten verkleuren vaak na een aantal jaren en worden dan geel/oranje. Ik denk dat deze ring oorspronkelijk wit is geweest. In Zeeland heb ik de laatste jaren zo'n 15 Spaanse Kluten afgelezen en die ringen hadden dezelfde kleur als bij deze vogel.

vr.groet
Sander Lilipaly
Dan moet ik mijn boekjes eens naar gaan pluizen.

heb vorig jaar ook een aantal kluuten afgelzen en het project niet kunnen vinden
waren ook iets van geel maar als die gemakkelijk verkleuren dan zou het dit project kunnen zijn.

groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Thijs Fijen

In de Blikken had ik begin mei ook een geringde kluut geel 6TV, maar volgens mij was die echt fel geel. Toch maar proberen in Spanje?

White ring with code (three alphanumeric code.)

Oficina de Anillamiento, Estación Biológica de Doñana, Apdo. Correos nr4, SP-21760 Matalascañas (Almonte), Huelva, Spain.

tel. :  +34-959-44.00.32 . ;  fax.: +34-959-44.00.33

e-mail: anillamiento@ebd.csic.es
Thijs Fijen

rob_voesten

CiteerIn de Blikken had ik begin mei ook een geringde kluut geel 6TV, maar volgens mij was die echt fel geel. Toch maar proberen in Spanje?

White ring with code (three alphanumeric code.)

Oficina de Anillamiento, Estación Biológica de Doñana, Apdo. Correos nr4, SP-21760 Matalascañas (Almonte), Huelva, Spain.

tel. :  +34-959-44.00.32 . ;  fax.: +34-959-44.00.33

e-mail: anillamiento@ebd.csic.es
Als je geen ander geschikt project kunt vinden kun je altijd proberen.

Maar vermeld dan wel dat je dacht dat de kleurring geel was.

Groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Thijs Fijen

Heb ze gemaild, afwachten op antwoord.
Thijs Fijen

andre

Ik heb zelf C90 ook gezien in de Keeg en het is zeker een spaanse vogel .
Voor zover ik weet hebben ze in Denemarken alleen wit A00-A99 en B00-B99 gebruikt .
Ook in de Dollard regio worden deze vogels vaak gezien (+- 30 ex) en de ringen zijn vrijwel allemaal verkleurd van wit naar geel .

Andre
Andre Boven

Sjaak Schilperoort

Allemaal bedankt! Ik heb de Spanjaarden op 15 juli gemaild, en vandaag nog maar eens.

Thijs Fijen

CiteerIn de Blikken had ik begin mei ook een geringde kluut geel 6TV, maar volgens mij was die echt fel geel. Toch maar proberen in Spanje?

White ring with code (three alphanumeric code.)

Oficina de Anillamiento, Estación Biológica de Doñana, Apdo. Correos nr4, SP-21760 Matalascañas (Almonte), Huelva, Spain.

tel. :  +34-959-44.00.32 . ;  fax.: +34-959-44.00.33

e-mail: anillamiento@ebd.csic.es
Nog maar een keer posten in de hoop dat iemand deze vogel herkend of weet bij welk project hij hoort. (niks van de spanjaarden gehoord)
Thijs Fijen

Klaas van Dijk

hoi Thijs,

Spanjaarden kunnen soms heel traag zijn met reageren / beantwoorden.
Ik wacht al een half jaartje op een reactie op een gekleurringde Kleine Mantel die ik zag. Nooit weer wat van gehoord; ook geen bevestigingsmailtje. Misschien nu iedere dag standaard dezelfde mail sturen (en na een week dit vertienvoudigen)?

Groetjes,
Klaas