Veldrietzanger Zwanenwater

Gestart door Edwin Russer, juli 15, 2008, 17:49:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Russer

CiteerIs hij jou niet door de neus geboord dan ??
Voor bijna iedereen is deze vogel door de neus geboord, zelfs voor de gehele top van twitchend Nederland, als je het zo wilt omschrijven. Of je moet de vogel van 1994/Vlieland al in de pocket hebben. De vogel is op 2 juni gevangen en geringd. Dit zijn twee vaste ringers die daar werken. Vervolgens is twee dagen later door één persoon de vogel weer gehoord en vervolgens later op de dag / in de avond, nog door twee personen ook gehoord en kortstondig gezien. Uiteindelijk is de vogel ook de 4e weer gevangen. Verder is er niemand bij geweest. Ik neem aan dat die personen, dus niet de ringers, dus wel toestemming hadden om daar te zijn. De vogel zat nogmaals in verboden gebied en is een excursie overwogen. Daar is vanaf gezien om de simpele reden dat men bang zou zijn dat er toch wellicht vogelaars op eigen gelegenheid daar zouden gaan zoeken. Voor je het weet hebben we weer een verhitte discussie op wrn.nl. In ieder geval een legitieme reden om daar dus toch maar vanaf te zien. Na de 4e juni is de vogel niet meer gehoord of gezien. Verder wil ik er geen woorden meer aan vuil maken en moeten we maar door de zure Veldrietappel heen bijten. Als deze soort daadwerkelijk met een opmars richting het westen bezig is, gezien het geval van Vlieland vorig jaar, zal het wellicht niet meer lang duren voordat we met z'n allen naar een Veldrietzanger staan te kijken. En Ben, mijn engels is helaas niet zo goed. Wel een lekker nummertje om in de auto te draaien B)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Ben Wielstra

Haha, ik loop ook alleen maar wat te stangen! Lekker belangrijk allemaal. Ik denk dat het heel snel goed gaat komen met die soort!

Ik weet wel een goed plek in Katwijk waar ik 'm verwacht. Het is een veld met riet, dus... :rolleyes:  

Justin Jansen

CiteerIs hij jou niet door de neus geboord dan ??
heb em al in het buitenland, dus ik vind het wel goed met de soort...
ga ze over een paar weken ook weer zien, dus een vogel in Nederland zien, ach niet zo boeiend :-)
M.v.g., Justin Jansen


HJDT

Zoals ik al zei kon ik me niet voorstellen dat de vogel zogenaamd geheim gehouden is terwijl er verschillende groepen vogelaars de vogel bezocht zouden hebben. Dat is dus niet gebeurd en daar ben ik wel blij om. Ben geeft terecht aan dat het vast snel goed komt met die soort maar dat neemt niet weg dat ik een actie als hierboven beschreven vreselijk asociaal zou vinden.
Het is vast nog niet te laat voor een Veldriet (was er een jaar of wat geleden niet een midden juli vangst ergens ??) dus allemaal erop uit zou ik zeggen . . . . .  
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

snwja3

#34
CiteerZoals ik al zei kon ik me niet voorstellen dat de vogel zogenaamd geheim gehouden is terwijl er verschillende groepen vogelaars de vogel bezocht zouden hebben.
Nou, ons groepje had 'm op 3 juni, maar we waren wel een van de laatste groepjes die 'm hadden. :twisted: :P  
We gingen pas toen we realiseerden datie nog nieuw was voor de maandlijst.

En hier was ik ook bij, jullie missen nogal eens wat!:
http://members.lycos.nl/radioactiverobins/...a%20feldegg.htm

ps. HJDT, wanneer ga je nu eens met naam ondertekenen, is hier verplicht!  -_-  :lol:
Wietze Janse

steenl

CiteerNou, ons groepje had 'm op 3 juni, maar we waren wel een van de laatste groepjes die 'm hadden

haha. jullie doen ook alles in groepjes?
Wij ook al. Dienen alles vijf jaar naar dato in.
Werkt perfect. :censored:

*Ik ga maar eens CDNA-formulieren downloaden*

HansP

Steen,
jij dient niet alleen alles later in, jij determineert alles ook later. :gap:
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...topic=34389&hl=

Groet,
Hans
Groet,
Hans Pohlmann

martinharskamp

#37
CiteerZoals ik al zei kon ik me niet voorstellen dat de vogel zogenaamd geheim gehouden is terwijl er verschillende groepen vogelaars de vogel bezocht zouden hebben. Dat is dus niet gebeurd en daar ben ik wel blij om. Ben geeft terecht aan dat het vast snel goed komt met die soort maar dat neemt niet weg dat ik een actie als hierboven beschreven vreselijk asociaal zou vinden.
Het is vast nog niet te laat voor een Veldriet (was er een jaar of wat geleden niet een midden juli vangst ergens ??) dus allemaal erop uit zou ik zeggen . . . . .
Hopelijk betekend dit in combinatie met een eerdere post van jou niet dat je ook het geheim houden van Woudapen vreselijk asociaal vind? Ik vind het eigenlijk ook geen vergelijk, de Woudapen en de Veldrietzanger.

Edit: Sorry, ik las dit nog een keer door en ik denk nu dat ik het verkeert begrepen heb. Je vind het denk ik niet asociaal dat de vogel geheim gehouden is, maar dat de vogel zogenaamd geheim gehouden is terwijl er verschillende groepen vogelaars de vogel bezocht zouden hebben?

Edwin Russer

CiteerIk vind het eigenlijk ook geen vergelijk, de Woudapen en de Veldrietzanger.

In zoverre dat de vogel zich nabij een Lepelaarkolonie bevond. Dus in dit geval was een excursie ook geen optie, met het risico op zelf georganiseerde zoekacties, zoals ik al eerder heb beschreven.  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Ben Wielstra

Ha nou weten we direct waar we moeten zoeken :grin:  

Vincent Hart

volgens mij was het inderdaad makkelijker geweest als je ons niet verteld had wáár precies we niet mochten komen Edwin...  
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

martinharskamp

Citeer
CiteerIk vind het eigenlijk ook geen vergelijk, de Woudapen en de Veldrietzanger.

In zoverre dat de vogel zich nabij een Lepelaarkolonie bevond. Dus in dit geval was een excursie ook geen optie, met het risico op zelf georganiseerde zoekacties, zoals ik al eerder heb beschreven.
Ja dat is waar daar had ik niet aan gedacht. Ik vergeleek eventuele verstoring van de Woudapen met de Veldrietzanger. Op jouw manier vergelijk je het dan meer met eventuele verstoring van de Lepelaars.

Edwin Russer

Citeervolgens mij was het inderdaad makkelijker geweest als je ons niet verteld had wáár precies we niet mochten komen Edwin...
Be my quest
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Vincent Hart

nee joh, ik blijf (meestal) wel netjes waar ik wél mag komen  :duim:
ik ben juist vóór zoveel mogelijk details verzwijgen als er enig risico op verstoring (ook van andere soorten en vegetatie) bestaat dus wat mij betreft vertel je zo min mogelijk. Sorry als dat niet duidelijk was  :(  
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Russer

Laatste reactie. Ik weet inmiddels ook wel dat sommigen balen van mijn in eerste instantie starre houding maar met flauwe opmerkingen kan ik verder niets mee. Ik zou zeggen: ga als nog een poging wagen en zie maar waar het schip strandt. Natuurlijk weet ik ook wel dat dit niet zal gebeuren en er alleen maar een cynisch/ een zgn. grappig ondertoontje in de opmerkingen zitten. Al zou je het wel doen dan kun je het in de toekomst voor een hoop anderen en dus leuke soorten goed verpesten. Denk maar even aan de hele heisa rond de Blauwstaart. Ja, ik weet zelfs wie de befaamde hekkenknipper is geweest. Eerlijk gezegd ben ik dit gezeik meer dan zat en heb dus ook maar besloten om nu definitief af te haken. Geen berichtjes meer, via wie dan ook, op dit forum. Het gaat te veel ten koste van mijn gezondheid. Veel plezier verder op dit forum. De groeten.  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Certhia

Over tien jaar is dit een ontzettende inflatiesoort en vragen we ons af waar we ons toen zo druk over hebben gemaakt.

:lol:

Marc

Justin Jansen

CiteerLaatste reactie. Ik weet inmiddels ook wel dat sommigen balen van mijn in eerste instantie starre houding maar met flauwe opmerkingen kan ik verder niets mee. Ik zou zeggen: ga als nog een poging wagen en zie maar waar het schip strandt. Natuurlijk weet ik ook wel dat dit niet zal gebeuren en er alleen maar een cynisch/ een zgn. grappig ondertoontje in de opmerkingen zitten. Al zou je het wel doen dan kun je het in de toekomst voor een hoop anderen en dus leuke soorten goed verpesten. Denk maar even aan de hele heisa rond de Blauwstaart. Ja, ik weet zelfs wie de befaamde hekkenknipper is geweest. Eerlijk gezegd ben ik dit gezeik meer dan zat en heb dus ook maar besloten om nu definitief af te haken. Geen berichtjes meer, via wie dan ook, op dit forum. Het gaat te veel ten koste van mijn gezondheid. Veel plezier verder op dit forum. De groeten.
Kom op Edwin!
M.v.g., Justin Jansen


martinharskamp

Oei! Ik hoop niet dat ik in enige mate heb bijgedragen in dit pissig zijn van Edwin, zonde als hij van het forum verdwijnt!

steenl

CiteerHet gaat te veel ten koste van mijn gezondheid.

Is het zo erg? Ik snap het niet helemaal.
Eerst Jan vd Laan weg. Nu jij weg.
Kan aan mij liggen, maar waar is het eelt van de oude garde gebleven?
Jeugd van tegenwoordig. Zei de oude gek :wacko:  

garryb

#49
Kom nou toch zeg! Die Edwin zit zichzelf een slachtofferrol aan te praten en dan gaan mensen zich nog schuldig voelen ook. En waar gaat het over? Een vogel! Te gek voor woorden dit. Edwin, stel je niet aan man. Dit zielige gedoe is een Veldriet niet waard. Temporele psychische labiliteit is iedere twitcher eigen, vooral als het even tegenzit...  :wacko:

Edwin Russer

CiteerKom nou toch zeg! Die Edwin zit zichzelf een slachtofferrol aan te praten en dan gaan mensen zich nog schuldig voelen ook. En waar gaat het over? Een vogel! Te gek voor woorden dit. Edwin, stel je niet aan man. Dit zielige gedoe is een Veldriet niet waard. Temporele psychische labiliteit is iedere twitcher eigen, vooral als het even tegenzit...  :wacko:
Garry,

Goed, de allerlaatste:

Ik vind dat je nu wel heel ver gaat in je boute en ongefundeerde uitspraken. Sinds wanneer kun jij in mijn hersenpan kijken? Nooit geweten dat je daartoe in staat was of je moet een eigen praktijk hebben, maar dan nog. Ik ben verder geestelijk prima in orde en sta nog steeds met beide benen op de grond. Ik twitch al zo'n 25 jaar en weet wat het dus is om eens een soortje te missen. Gelukkig ken ik ook het woord relativeren anders had ik met het missen van al die zgn. harde soorten al in een inrichting moeten zitten. Ik zit nu op m'n werk, dus niets aan de hand.

Dus kan die Veldrietzanger mij eerlijk gezegd geen :censored: interesseren. Ik denk altijd maar: er zijn belangrijkere dingen in het leven. De laatste jaren werden die discussies mij gewoon teveel en ging het nogmaals ten koste van mijn gezondheid en vooral mijn prive-situatie. Dus absoluut niet de bedoeling om mijzelf in een slachtofferrol te manouvreren en zeer zeker niet de anderen een schuldgevoel aanpraten. Daar heb ik dus een broertje dood aan. Ik hou dus maar de eer aan mijzelf.

Dus kun je voortaan maar beter dit soort boute uitspraken voor je houden anders wordt je zelf wellicht nog een keer op dit forum afgebrand :(  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

garryb

#51
Edwin, ik kan gelukkig niet in je hersenpan kijken maar wel goed tussen de regels doorlezen. Misschien wat bout (doch niet ongefundeerd) maar ik heb je wel zover gekregen weer te posten! :P Ondanks dat je verhitte inmenging in veel discussies misschien teveel beslag legt op jezelf, wordt je bijdrage als 'nieuwsbrenger' hier zeker door velen gewaardeerd. Ik zou zeggen: blijf nog even!

PS. hier afgebrand worden is wel het laatste waar ik mee zou zitten. Zet ik die computer gewoon uit... ;)  

Jaap Denee

#52
CiteerMisschien wat bout (doch niet ongefundeerd) ...
... maar dat geeft je nog niet het recht. Ik zou wat inbinden en dit soort opmerkingen weghalen. Niet om Edwin, dan gewoon voor jezelf.


[size=8]EDIT: en zodra die opmerking er niet meer staat verwijder ik de quote[/size]
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jaap Denee

CiteerKom nou toch zeg! Die Edwin zit zichzelf een slachtofferrol aan te praten en dan gaan mensen zich nog schuldig voelen ook. En waar gaat het over? Een vogel! Te gek voor woorden dit. Edwin, stel je niet aan man.
En dan nog wat: is dit een tekst van datzelfde kleine, stampvoetende mannetje dat ik wel eens bij een twitch heb gezien nadat hij een soort net niet helemaal naar wens had gezien?

(Hisko gaat vast zo ingrijpen omdat ik nu op de 'man' speel... maar als ik dat niet trek, zet ik mijn computer wel uit)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Ben Wielstra

Kom op jongens. Flauwer power. Maak je toch niet zo druk.

Jaap Denee

CiteerKom op jongens. Flauwer power. Maak je toch niet zo druk.
No worries...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Gert Veurink

#56
- Het is maar een een veldrietzanger
- Het is maar een lijst
- Het is maar een CDNA
- Het is maar een boude opmerking
- Het is maar een topsecret
- Het is maar een grapje
- Het is maar een forum


ehm... virtuele groepsknuffel?

groet!
Gert Veurink



Jaap Denee

Citeer- Het is maar een een veldrietzanger
- Het is maar een lijst
- Het is maar een CDNA
- Het is maar een boude opmerking
- Het is maar een topsecret
- Het is maar een grapje
- Het is maar een forum


ehm... virtuele groepsknuffel?
hihihi... Ben staat in al de rij, denk ik...  ;)  
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

garryb

Zeg Jaap: ga even iemand anders opvoeden zeg! Een beetje gepeperde woorden mogen best. En tuurlijk, ook ik sta wel eens te stampvoeten. Maar ik vind jullie allemaal toch wel lief hoor...No hard feelings! G  

Jaap Denee

CiteerZeg Jaap: ga even iemand anders opvoeden zeg! Een beetje gepeperde woorden mogen best. En tuurlijk, ook ik sta wel eens te stampvoeten. Maar ik vind jullie allemaal toch wel lief hoor...No hard feelings! G
Nou dan. Kusje erop en het is weer goed.  ;)  
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee