opleiding Bos en Natuurbeheer

Gestart door Thijs Fijen, maart 28, 2006, 21:57:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

Hallo,

Ik heb een vraag, wie volgt er de opleiding voor Bos en Natuurbeheer WO of HBO of kent iemand die dit doet. Want dan zou ik wat vraagjes voor die persoon hebben ivm mijn profielkeuze. Want ik wil later die opleiding gaan volgen.

Groetjes Thijs
Thijs Fijen

Robert_BoZ

Ik ga in september aan de opleiding beginnen (de deeltijdversie) aan de Hogeschool Larenstein in Velp.
Ze hebben een heel informatiepakket inclusief dvd etc waar je het een en ander uit zou kunnen halen. Misschien dat ik je ook iets verder kan helpen...

Jeroen Nagtegaal

Ik ga de 4 jarige MBO opleiding bos en natuurbeheer in roermond doen. ook in september. het is dus ook een optie.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

matthijsbroere

Ik volg deze opleiding aan Wageningen Universiteit. Mocht je wat vraagjes hebben, stuur gerust een mail.
Matthijs Broere

wj_emsens

CiteerIk volg deze opleiding aan Wageningen Universiteit. Mocht je wat vraagjes hebben, stuur gerust een mail.
Zelfde hier, moesten er vragen zijn die Matthijs niet kan beantwoorden... :P  
Willem-Jan Emsens

Tim de Boer

ik ben 2de jaars hbo op larenstein
laat maar doorkomen
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

kroonp

#6
Ik doe nu versneld MBO Bos en Natuurbeheer in Velp. Ik doe mee met de schakelcursus waarmee ik in het tweede jaar van het HBO kan beginnen.
Bedoel je met profielkeuze de keuze van de verschillende profielen (NG, EM, enz.  )op het voortgezet onderwijs?  
Groet

Peter Kroon

Thijs Fijen

Ja dat bedoelde ik.

Ik heb inmiddels mijn voorlopige keuze ingeleverd, mede dankzij Matthijs. Allemaal bedankt, en als ik nog vragen heb dan weet ik jullie te vinden.

Thijs
Thijs Fijen

Dragonfly

Ook ik doe een soortgelijke opleiding (zit in het laatste jaar), maar dan in Deventer. De HBO-opleiding Milieutechnologie aan de Saxion Hogeschool IJselland, met als afstudeerprofiel Natuur, Milieu & Landschap.
Laat je goed voorlichten, want er zijn zoals je merkt meerdere scholen die "groen" opleidingen aanbieden.

Succes!
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Scio

Ben nu bezig met de opleiding...weet waar je aan begint...communicatief is het een ramp! Maar de opleiding is leuk, alleen jammer dat hij niet meer zo hoog staat aangeschreven in Nederland!!!!

Nogmaals, weet waar je aan begint!  
Scipio van Lierop
Oehoe Werkgroep Nederland

gerwinvanhouwelingen

Hoi Thijsie,

ik heb Bos- en Natuurbeheer gestudeerd aan Wageningen Universiteit. Hier heb ik de richting Populatie- en Landschapsecologie gekozen. Na de opleiding heb ik twee jaar gezocht naar een baan binnen de ecologie, maar zonder succes, helaas. Heb nu echter ook een leuke baan, namelijk Leraar Biologie bij het voortgezet onderwijs. Ik neem aan dat je graag wilt weten welk profiel je moet kiezen voor je vervolgopleiding Bos- en Natuurbeheer. Bij deze dan: NT is absoluut het beste en meestal ook de enige! Maar ik raad jou dit profiel echt aan al je deze opleiding gaat doen. Dan heb je namelijk een veel betere basis. EM en CM raad ik sowieso af. Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel.

groetjes Gerwin  

matthijsbroere

CiteerBij deze dan: NT is absoluut het beste en meestal ook de enige!
Kleine kanttekening bij NT: je moet dan wel Biologie 1,2 in je vrije deel nemen. Met NG kun je in één keer door naar deze studie.
Matthijs Broere

Vincent

CiteerBen nu bezig met de opleiding...weet waar je aan begint...communicatief is het een ramp! Maar de opleiding is leuk, alleen jammer dat hij niet meer zo hoog staat aangeschreven in Nederland!!!!

Nogmaals, weet waar je aan begint!
Citeercommunicatief is het een ramp
Wat bedoel je hier precies mee?
Vincent

Annemieke Drok

Ik ken ook iemand die er komend september op larenstein in Velp mee gaat beginnen. Ik zit er zelf ook aan te denken en heb nu ook net profiel gekozen.

Weet een van jullie ook iets over bos- en natuubeheer HBO in Limburg af? Buiten Roermond, want die ken ik al.

Jeroen Nagtegaal

CiteerWeet een van jullie ook iets over bos- en natuubeheer HBO in Limburg af? Buiten Roermond, want die ken ik al.
Dan weet jij meer dan mij, Ik zou dan mooi in Limburg blijven als dat ging. In Roermond zit alleen een 4MBO Bol. Zover ik weet.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jarinka

#15
Oude topic, maar ook ik wil misschien Bos- en Natuurbeheer gaan studeren. Het wordt waarschijnlijk Wageningen, omdat dat met het OV goed te doen is vanaf Amersfoort (vanaf mijn huis tot aan de uni maar anderhalf uur reizen). Na het eerste jaar ben ik van plan voor de richting Ecologie en Beheer te kiezen, want dat spreekt me meer aan dan Beleid en Maatschappij.
Op 19 november ga ik naar de Open Dag van Wageningen, wat niet specifiek voor Bos- en Natuurbeheer is. En op 30 november is er een meeloopdag van Bos- en Natuurbeheer, om een indruk te krijgen van de universiteit en de opleiding. Ook gaan we op die meeloopdag naar de Blauwe Kamer, wat altijd leuk is ;D
Zijn er nog tips wat deze opleiding betreft?
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op november 04, 2011, 08:29:52 AM
Zijn er nog tips wat deze opleiding betreft?

Ik heb helaas geen tips mbt deze opleiding. Wel mbt je studiekeuze -> gewoon je hart volgen en dan komt vanzelf altijd alles goed!!!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

robin

mochten er nog mensen Bos en natuurbeheer op Van Hall Larenstein willen gaan doen kun je altijd een persoonlijk bericht sturen met vragen. Ik ben namelijk studentvoorlichter dus ben helemaal op de hoogte.
groeten robin kraaij