Hoofdmenu

Steltkluten

Gestart door RWester, juli 02, 2008, 22:19:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

RWester

Bij Eibergen zitten al een tijd Steltkluten met kleurringen.

Heeft iemand misschien weet waar deze vandaan zouden kunnen komen. Worden kleurringen in Nederland gebruikt? Ik vermoed dat ze afkomstig zijn uit één of andere avifauna.  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


bertus2

dag remco,

waar de beesten precies vandaan weet ik niet. wat misschien wel opvallend is dat (waarschijnlijk) dezelfde vogels op 24 april jongstleden zijn gezien nabij Buurse (Twentse vogelwerkgroep). De vogels van buurse waren ook beide geringd. Misschien dat anderen er meer van weten?

Vriendelijke Groet
Bert Haamberg
vriendelijke groet

Bert Haamberg

bertus2

overigens remco, ik zie nu pas dat je commentaar bij mijn waarneming hebt gepost.

ik heb twee ringen gezien aan beide vogels 1. de kleur is lastig te omschrijven, ik kreeg niet het idee dat het aluminium ringen betreft. Eerder een kunststof ringetje dat erg is verkleurd. Geen code op de ring gezien

Vriendelijke Groet

Bert Haamberg
vriendelijke groet

Bert Haamberg

rob_voesten

Heeft er iemand foto´s ??

als het om een soort plastice ring gaat dat zullen ze wel uit gevangen schapkomen. Dan zijn het bijna 100% kweek ringen. Als er meer dan 1 ring aan de poten zit dan zou het een kleurring project kunnen zijn. Als het een Aluminium ring is dan zou het een wetenschappelijke ring kunnen zijn van een VT of uit gevangen schap.

Groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Nico Omlo

Vandaag naar Eibergen getrokken,om de Steltkluut te bekijken.
Er is er nu maar 1 vogel.(Steltkluut)
Zij heeft één ring op de linker tibia.
Deze ring is vrij breed.
De kleur is niet vast te stellen ivm. de afstand en de bewolking.(Kleur vrij donker)
Niet die gele kleur zoals de Steltkluut bij Ede.
Het gebied niet in getrokken,om de aanwezige vogels niet te verstoren.
Dit is 'n plasdras nieuw aan gelegd natuurontwikkelings gebied aan de Berkel,waar ook een vistrap in aanleg is.
Vanaf de weg goed te over zien.
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen