Hoofdmenu

en deze dan?

Gestart door Piet Schuttelaar, juli 09, 2008, 13:37:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Piet Schuttelaar

wie helpt me aan de naam?
bvd Piet

beetlestitch



ik hoop dat een elateride man er naar kijkt het zou best wel eens een van de minder algemene soort kunnen zijn. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch



ik zit een beetje te denken aan ludius ferrugineus[oude genus naam] als deze ruim 2 cm. groot is. als dit klopt is deze niet algemeen ook in oudere literatuur wordt deze als zeldzaam op gegeven. maar van een foto moelijk te constateren wel als je de kever zelf kan bekijken. ik ben benieuwd of anderen een zelfde gedachte hebben.    groeten toon.
Toon Keukelaar

Piet Schuttelaar

Citeerik zit een beetje te denken aan ludius ferrugineus[oude genus naam] als deze ruim 2 cm. groot is. als dit klopt is deze niet algemeen ook in oudere literatuur wordt deze als zeldzaam op gegeven. maar van een foto moelijk te constateren wel als je de kever zelf kan bekijken. ik ben benieuwd of anderen een zelfde gedachte hebben.    groeten toon.
ik zal nog een foto plaatsen....

Piet Schuttelaar

Citeer
Citeerik zit een beetje te denken aan ludius ferrugineus[oude genus naam] als deze ruim 2 cm. groot is. als dit klopt is deze niet algemeen ook in oudere literatuur wordt deze als zeldzaam op gegeven. maar van een foto moelijk te constateren wel als je de kever zelf kan bekijken. ik ben benieuwd of anderen een zelfde gedachte hebben.    groeten toon.
ik zal nog een foto plaatsen....
helaas geen goede foto....

Piet Schuttelaar

Citeer
Citeer
Citeerik zit een beetje te denken aan ludius ferrugineus[oude genus naam] als deze ruim 2 cm. groot is. als dit klopt is deze niet algemeen ook in oudere literatuur wordt deze als zeldzaam op gegeven. maar van een foto moelijk te constateren wel als je de kever zelf kan bekijken. ik ben benieuwd of anderen een zelfde gedachte hebben.    groeten toon.
ik zal nog een foto plaatsen....
helaas geen goede foto....
hij zat in de vermolmde binnenkant van een oude wilg

Piet Schuttelaar

Citeer
Citeer
Citeer
Citeerik zit een beetje te denken aan ludius ferrugineus[oude genus naam] als deze ruim 2 cm. groot is. als dit klopt is deze niet algemeen ook in oudere literatuur wordt deze als zeldzaam op gegeven. maar van een foto moelijk te constateren wel als je de kever zelf kan bekijken. ik ben benieuwd of anderen een zelfde gedachte hebben.    groeten toon.
ik zal nog een foto plaatsen....
helaas geen goede foto....
hij zat in de vermolmde binnenkant van een oude wilg
Kijk aub eens naar:

http://www.biolib.cz/cz/taxon/id9429/

Dat is hem.

Vetrel me aub ook of ik nu een zeldzame waarneming heb gedaan.

bvd Piet

kelly

http://waarneming.nl/soort.php?id=22852&so...gineus&tab=info
Daar staat ie beschreven als vrij algemeen Maar klopt vaker niet bij kevers hoor.
Zeldzaam genoeg om als eerste hier een foto te kunnen plaatsen :duim:  
Natuurlijk de Groetjes
          Kelly

Piet Schuttelaar

Citeerhttp://waarneming.nl/soort.php?id=22852&so...gineus&tab=info
Daar staat ie beschreven als vrij algemeen Maar klopt vaker niet bij kevers hoor.
Zeldzaam genoeg om als eerste hier een foto te kunnen plaatsen :duim:
allemaal zeer bedankt !

Piet

Piet Schuttelaar

Citeer
Citeerhttp://waarneming.nl/soort.php?id=22852&so...gineus&tab=info
Daar staat ie beschreven als vrij algemeen Maar klopt vaker niet bij kevers hoor.
Zeldzaam genoeg om als eerste hier een foto te kunnen plaatsen :duim:
allemaal zeer bedankt !

Piet
Ik heb 'm bij waarnemingen gepost en er foto's bij geplaatst.

gr. Piet

Th.Heijerman

Lijkt me ook Elater ferrugineus: erg zeldzaam in Nederland. Ik hoop dan ook dat je hem bewaard hebt zodat de determinatie bevestigd kan worden!

Theodoor

Piet Schuttelaar

CiteerLijkt me ook Elater ferrugineus: erg zeldzaam in Nederland. Ik hoop dan ook dat je hem bewaard hebt zodat de determinatie bevestigd kan worden!

Theodoor
Theodoor, Ik neem aan dat je de foto's bedoelt. Jazeker die heb ik bewaard.
De kever heeft geen Nederlandse naam?

groet, Piet

thijsdegraaf

#12
Nee Piet. De kever.  ^_^

Groet, Thijs

Piet Schuttelaar

CiteerNee Piet. De kever.  ^_^

Groet, Thijs
Nee Thijs, die zit weer op zijn plekje.....

Th.Heijerman

Da nou jammer: is terug gaan een optie??

Theodoor

Piet Schuttelaar

CiteerDa nou jammer: is terug gaan een optie??

Theodoor
Theodoor ik ben vanmiddag teruggegaan.  Nog niets gezien. Ik zal het even in de gaten houden.
Ik word door anderen gevraagd de locatie prijs te geven. Maar is dat verstandig?

Th.Heijerman

Hangt er van af wie die anderen zijn en wat ze met die informatie willen doen. Als ze die ene boom zelf willen leeg halen op zoek naar die soort, zou ik het niet zomaar vertellen ...

En voor een verspreidingsbeeld is 5x5 km nauwkeurig genoeg en dat is de info die Jan Cuppen zou willen hebben omdat hij verspreidingsgegevens van kniptorren verzameld voor het EIS ...

Theodoor

Piet Schuttelaar

CiteerHangt er van af wie die anderen zijn en wat ze met die informatie willen doen. Als ze die ene boom zelf willen leeg halen op zoek naar die soort, zou ik het niet zomaar vertellen ...

En voor een verspreidingsbeeld is 5x5 km nauwkeurig genoeg en dat is de info die Jan Cuppen zou willen hebben omdat hij verspreidingsgegevens van kniptorren verzameld voor het EIS ...

Theodoor
Theodoor ik heb van Jan Cuppen nog niets vernomen. Maar ik heb de locatie bij waarneming.nl reeds aangeduid. Om nog precieser te zijn: het is aan de Koeweide te Grevenbicht.

groet, Piet

Th.Heijerman

Jan is net voor een paar weken op vacantie, vandaar ...

Theodoor

Piet Schuttelaar

CiteerJan is net voor een paar weken op vacantie, vandaar ...

Theodoor
ok.
Verwacht je verder nog iets van mij?

Piet

Th.Heijerman

Nee, hoor. Misschien eentje vangen als je ze weer tegenkomt. En verder gewoon foto's maken natuurlijk ...

Theodoor