Ten onrechte een kapvergunning afgegeven.

Gestart door Grada Menting, juli 08, 2008, 14:39:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Grada Menting

In onze achtertuin staat op de erfgrens een flinke Populier. Hij staat meer op onze grond . We zijn dus samen verantwoordelijk voor deze boom.

3 jaar geleden is ie nog getopt in overleg met de buren.

Gisteren kwam een "groenwerker" vragen of hij in onze tuin mocht omdat hij dan beter bij de takken kon aan onze kant. Wij vroegen wat hij dan aan die boom moest doen. Toen hoorden wij voor het eerst dat hij gekapt zou worden. De buren hadden een kapvergunning aangevraagd en gekregen.
Wij wisten van niets.

Wij belden deze buren en de gemeente Vlissingen om te zeggen dat deze boom ook van ons is.
De desbetreffende ambtenaar kwam langs om de situatie te bekijken en zag dat er ten onrechte een kapvergunning was afgegeven. Hij heeft dit de buurman verteld en gezegd dat ze moesten stoppen met kappen.

Het zagen en kappen ging gewoon door.

In afwachting van de politie hebben ze de boom zo beschadigd dat ie niet meer te redden is. (zie foto's)

De politie heeft uiteindelijk het kappen kunnen stilleggen. Helaas te laat voor deze boom.

Wij zijn er kapot van!

Grada Menting

Zo ziet de boom er nu uit aan de kant van de buren.

Grada Menting

Zo ziet hij er aan onze kant uit.

frankw

aanklagen zou ik zeggen en het dan op vernieling van persoonlijk eigendom gooien ofzo. Huisvredebreuk erbij als ze in je tuin zijn geweest nadat is verteld dat ze niet mochten door gaan. Aanpakken die handel :duim:  

Rinie van Reenen

Ehm, Frank: misschien is dat niet het beste middel om het contact met de buren nog enigszins goed te houden... De populier is al zo goed als weg, de buren zijn dat nog niet...
Maar 't is wel naar zeg, als je buren zo aan de gang gaan. Weinig opbouwend, zou ik zeggen.
Groet, Rinie van Reenen

Tim Asbreuk

#5
Ik weet niet of je goed met de buren overweg kunt. Ik zou proberen iets met herplant te regelen. De boom is behalve niet meer te redden nu waarschijnlijk ook nog een gevaar i.v.m. omwaaien. Ruzie met de buren lijkt me namelijk iets wat je moet proberen te voorkomen. Maarja het zijn jouw buren.

Herplant lijkt me de beste optie.


Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Grada Menting

CiteerEhm, Frank: misschien is dat niet het beste middel om het contact met de buren nog enigszins goed te houden... De populier is al zo goed als weg, de buren zijn dat nog niet...
Maar 't is wel naar zeg, als je buren zo aan de gang gaan. Weinig opbouwend, zou ik zeggen.
Buren....ik ben vergeten te zeggen dat het een kantoor is; ze wonen er niet.

Tuurlijk zijn wij voor goed contact met buren maar dat heb je niet helemaal in de hand.


Tinok

ha een kantoor! Dat klinkt als of voor het gerecht slepen nog wel eens wat op zou kunnen leveren :D
Maarja aan de andere kant hebben ze misschien ook meer geld om door te procederen :mellow:
Maar lomp is het zeker. Misschien kan je hier in elk geval wat anti reclame maken dus even de naam noemen van het bedrijf? :whistle:

succes en laat je niet gek maken  hoor anders huren we de rijdende rechter wel voor je in :grin:  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

J&L

Hoi Sofie,

Nou lekker dan! Ben je mooi klaar mee.
Sterkte

Grada Menting

#9
Dank je allemaal voor jullie reactie! Daar knap ik van op. :)

We bezinnen ons nog op wat we gaan ondernemen. Eerst tot rust komen en genezen van deze agressieve toestand en dan met verstand iets ondernemen.

Mogelijk gaan we aangifte doen.

Het gevaar i.v.m. omwaaien hebben we met de politie besproken. Geen gevaar maar als vandaag of morgen het toch gebeurd dan...............kunnen we altijd aangifte doen. :wacko:

marcel123

Sloopvergunning aanvragen voor dat kantoor  ;)

Maar de populier is getopt..hoe hoog is het gedeelte dat er nog staat? Want ze lopen nog uit als ie tot kniehoogte getopt is..maar als het een monumentale boom is dan ben je die voorlopig wel ff kwijt..

Piter Anjema

#11
Citeerha een kantoor! Dat klinkt als of voor het gerecht slepen nog wel eens wat op zou kunnen leveren :D
Illegale kap levert de dader niks op.
Hooguit een verplichting tot herplant of een kleine boete.

Ik snap ook niet dat je tegenwoordig een kapvergunning moet aanvragen als er toch ook geen sanctie op ligt en je er bijna nooit iets tegen kan doen.

frankw

CiteerEhm, Frank: misschien is dat niet het beste middel om het contact met de buren nog enigszins goed te houden...
hehehe ohja niet iedereen heeft eenzelfde relatie met de buren als ik  ;)