zwarte wouw?

Gestart door melae003, juli 06, 2008, 18:39:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

melae003

Is dit een zwarte wouw of toch maasr weer een "gewone" buizerd?
Met name de staart brengt mij aan het twijfelen
Groet'n Toon
Groet'n Toon

timvanoerle

Toon,

Gaat om een gewone 'buizerd'. De vorm van de staart doet misschien aan een wouw denken. Maar dit is bij de buizerd ook mogelijk. De tekening van de onderkant laat overduidelijk een buizerd zien. Kijk bijvoorbeeld naar de komma's op beide veugels.

Tim
Tim van Oerle

timvanoerle

Ik bedoel natuurlijk "gewone" buizerd..  ;)  
Tim van Oerle

Sanne Koolwijk

Nog een handig kenmerk: Buizerds hebben 5 'vingers' en wouwen 6.

melae003

Hoi Tim
Ik was er al bang voor maar in ieder geval bedankt

Hoi Sanne
Ook jij vriendelijk bedankt voor de tip

Groet'n Toon
Groet'n Toon

JaapHennevanger

Toon, ik heb je eerder zien reageren op andere dat ze de anwb moesten kopen (of heb ik dit fout) Heb je er zelf een anwb vogelgids? Als je bij zwarte wouw kijkt, zie je al dat deze vogel er totaal niet op lijkt. Zoals de naam al zegt is de Zwarte wouw, grotendeels zwart, met een licht grijse kop en een licht gevorkte staart.
Jaap Hennevanger



frankneijts

CiteerNog een handig kenmerk: Buizerds hebben 5 'vingers' en wouwen 6.
Ho Sanne, Rode Wouw heeft er ook maar 5! Alleen Zwarte heeft 6 vingers.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

melae003

CiteerToon, ik heb je eerder zien reageren op andere dat ze de anwb moesten kopen (of heb ik dit fout) Heb je er zelf een anwb vogelgids? Als je bij zwarte wouw kijkt, zie je al dat deze vogel er totaal niet op lijkt. Zoals de naam al zegt is de Zwarte wouw, grotendeels zwart, met een licht grijse kop en een licht gevorkte staart.
bij een gespreide staart is hij recht en bij de buizerd normaal niet en ja ik heb verscheidene boeken waaronder de anwb gids
Groet'n Toon

Sanne Koolwijk

Citeer
CiteerNog een handig kenmerk: Buizerds hebben 5 'vingers' en wouwen 6.
Ho Sanne, Rode Wouw heeft er ook maar 5! Alleen Zwarte heeft 6 vingers.
Verdraaid, inderdaad!  :huh:  

JaapHennevanger

Citeer
CiteerToon, ik heb je eerder zien reageren op andere dat ze de anwb moesten kopen (of heb ik dit fout) Heb je er zelf een anwb vogelgids? Als je bij zwarte wouw kijkt, zie je al dat deze vogel er totaal niet op lijkt. Zoals de naam al zegt is de Zwarte wouw, grotendeels zwart, met een licht grijse kop en een licht gevorkte staart.
bij een gespreide staart is hij recht en bij de buizerd normaal niet en ja ik heb verscheidene boeken waaronder de anwb gids
Maar de staart is niet het enige kenmerk he? B)  
Jaap Hennevanger