Hoi John,
Ik heb me gebaseerd op dit topic:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=43182.msg319030.html#msg319030waarbij Ben op het eind een samenvatting heeft gemaakt: "Rob de Vos had nog een aanvullende opmerking:
"De kleur van de poten geldt alleen voor de ACHTERpoten! De voor- en
middelpoten zijn bij alle drie de soorten donker (met wat geel aan de basis)."
Dus de kenmerken worden als volgt:
complana: gele costale streep loopt door, opgevouwen als kokertje, kraag helemaal geel, gele achterpoten.
lurideola: gele costale streep loopt af, vlak opgevouwen, bredere vleugels dan complana, kraag geel met grijze vlek, gele achterpoten.
vrouwtje depressa: gele costale streep loopt af, vlak en breed opgevouwen, kraag helemaal geel, donkere achterpoten."
Het kenmerk van de gele (oranje) kraag met een grijs vlekje (in het midden, zie foto's) bij E. lurideola staat ook in W&T, maar dan bij E. complana, onder gelijkende soorten. Verder is E. complana goed te herkennen aan de opgerolde vleugels, maar als ze net op het laken landen, houden ze eerst de vleugels plat, het duurt een poosje voor ze in rusthouding gaan.
Mocht je twijfels hebben bij jouw foto's John (ook ik kan me vergissen), dan is het wellicht een goed idee jouw foto's in een nieuw topic te plaatsen onder nachtvlinders, dat kijkt gemakkelijker.