spreekbeurt vogels over alle vogels in het wild

Gestart door joost_gabriels, maart 23, 2006, 12:12:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

joost_gabriels

beste vogellaars
ik ga me spreeek beurt doen over vogels ik heb net gehoord dat we spreekbeurten
mogen doen ik ik heb een vraag hebben jullie meschien wat goede site's
over vogels.
groete joost gabriels
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Bram Rijksen

dag Joost,

Klik even op het verrekijkertje linksboven dit venster: is in ieder geval één van de betere...
Wil je een spreekbeurt over álle vogels in het algemeen, of kies je voor één groep? Roofvogels en uilen doen het altijd erg goed, en er valt een hoop over te vertellen.
Succes.

joost_gabriels

kan iemand duidelijk andwoord sturen links bij vorbeeld waarnemingen .nl dat gebruik ik natuurlijk :D
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

joost_gabriels

vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Mark van Veen

Ik vrees toch echt dat je zelf aan de slag moet. Begin eens met een lijstje te maken met wat je wilt vertellen

1. Over welke vogels ga je het hebben? Vogels in het algemeen? Een groep die je zelf erg mooi of interessant vindt?

2. Wat ga je over die vogels vertellen? Gedrag? Hoe ze eruit zien? Wat ze in Nederland doen? Wat ze eten?

Werk bovenstaande vooral uit als vragen (bv. waar broedt mijn vogelgroep?). Met die vragen in de hand ga je informatie opzoeken:
- vogelboek thuis
- bibliotheek
- waarneming.nl
- google
- ....

Nu je toch ziek thuiszit, kun je mooi met zo een lijstje vragen beginnen. En vervolgens het vogelboek eens uit de kast pakken.

Mark
groet,

Mark van Veen

frankw

vogelbescherming

maarre ik zou me toespitsen op bijvoobeeld roofvogels want daar akn je al een elle lang werkstuk over schrijven.. ik weet het, ik heb er vroeger ook een aantal gemaakt

Antonie Blom

Dat is ook een mooie Joost, jij moet een spreekbeurt houden en dan zouden wij het zoekwerk moeten doen :P  
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

redmar_woudstra

vogelaar.pagina.nl

hier staan allemaal links verzameld, daar moet je vast iets tussen kunnen vinden!

gr. Redmar

ps. het is mijn eenvoudige mening, maar volgens mij kun je beter één bepaalde groep vogels kiezen. Bijvoorbeeld uilen, meeuwen of iets dergelijks. Dat scheelt je een hoop werk, want anders moet je het wel heel erg algemeen houden.
groet,
Redmar

Antonie Blom

Als je een bepaalde groep kies, dan raad ik de meeuwen af. Het is een hele interessante groep, maar tegelijk ook vreselijk ingewikkeld; op dit moment ben ik er al ruim een half jaar redelijk intensief mee bezig en nu begint er schot in de zaak te komen.  
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

berlo

Wat vind je van een Gierzwaluw?
Hier zijn heel interresante onderwerpen over te vinden.
Gr J v Berlo
Met vriendelijke groet

Jan v Berlo.

joost_gabriels

mensen ik zie wel heb toch nog 2 maanden de tijd minstes  
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Elachista

#11
Als je nou zelf een indeling maakt van welke soorten je wilt behandelen, een stuk over de vogel zelf en wat soorten, dan ben je al veel verder.
Vragen kun je dan altijd stellen en foto's kun je op http://images.google.nl wel vinden, je bent zelf verantwoordelijk voor de indeling, tips zijn al gegeven.
Ik zou enkele bekende soorten uit de tuin behandelen, die mensen ook terug kunnen vinden in de presentatie.
Groet,
Tymo

RWester

CiteerGeplaatst op Mar 23 2006, 13:20 PM
  kan iemand duidelijk andwoord sturen links bij vorbeeld waarnemingen .nl dat gebruik ik natuurlijk 

CiteerGeplaatst op Mar 23 2006, 14:16 PM
  ik wacht nog steeds op intrestante links 

Citeermensen ik zie wel heb toch nog 2 maanden de tijd minstes

Hier valt me de bek van open. Ik dacht dat de bedoeling van een spreekbeurt juist ook was om zélf iets te leren...

Dus, aan de slag :rolleyes:

Met vriendelijke groet,

Remco Wester


harderbroek

Citeer
Citeermensen ik zie wel heb toch nog 2 maanden de tijd minstes

Hier valt me de bek van open. Ik dacht dat de bedoeling van een spreekbeurt juist ook was om zélf iets te leren...

Dus, aan de slag :rolleyes:
Tja Remco de jeugd van tegenwoordig ;)
Wilde voorstellen mijn lezing die ik vanavond (vertalend dan weer naar de jeugdigen ben ik zelf ook nog met 45 jr) geef over roofvogels in Fl uit te lenen aan J. Maar 2 maanden moet je toch aardig zelf wat voor elkaar kunnen boksen.
gr
Rob
Zeewolde
Flevoland
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Mark van Veen

CiteerMaar 2 maanden moet je toch aardig zelf wat voor elkaar kunnen boksen.
Ja Rob, daar gaat het om: opzoeken van informatie en zelf nadenken  :huh:

Joost zal de radertjes in de bovenkamer toch echt zelf moeten laten draaien. Misschien kan hij de komende twee maanden buiten wat tellen om dan te presenteren. Wat dacht je van fenologie: wanneer de eerste tjif, zwarte roodstaart ed zingend? Wanneer verdwijnen de groepen kolganzen?

groet,

Mark van Veen

joost_gabriels

iedreen mond dicht
ik ga wel zelf zoeken :D heb al vanzelf op geschreven en ik denk de vogels in de oostvaardersplassen ga doen woon ik lekker flak bij effe paar keer naar toe gaan en dan op bouwen :D bedankt voor de hulp en niks meer poste hier ;)
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Elachista

#16
Oké dan Joost! Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden als je even verteld hoe het verlopen is straks.
Dit topic heb ik even gesloten, geef maar een kik (via PM) als je weer vragen hebt en deze even weer open moet.

Succes!!  :D
Groet,
Tymo