Missie succesvol.

Gestart door Goyatlah, juni 30, 2008, 11:31:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Ben nog maar net terug, nog niet eens mn foto's gedownload, maar de Sardienie trip was behoorlijk succesvol. Een groot deel van het eiland is nu geinventariseerd en we zijn heel erg veel tegen gekomen.
- Ik gebruik Sci-namen, en verzoek iedereen dat hier in de reakties ook te doen, want anders wordt het me ff wat te ingewikkeld. Wie nederlandse anamen wil moet die zelf maar opzoeken.

Voorlopige checklist:
CALOSPLE vz
CALOHAEM a
LESTBARB vz
LESTVIRE va
LESTVIRI waargenomen, maar niet door mij
SYMPFUSC idem
ISCHGENE za
ISCHPUMI zelf 1 waargenomen, andere wil ik geverififieerd zien (was de enige die goed met die beesten overweg kon)
COENPUEL vz
COENSCI va
COENCAER z
CERITENE a
AESHMIXT alleen exuviae
AESHAFFI z, zelf niet gezien
AESHISOC a
ANAXIMP va
ANAXPART a
ANAXEPHI 1x, plus paar ?
BOYEIREN 2x
PARAGENE zelf 4 stuks op 2 locaties , maar in totaal vermoed ik wat meer (8 oid)
LINDTETR mijn grote frustratie , is alleen gezien op mijn uitrustdag, in redelijke aantallen. Wel zelf exuvium gezien.
LIBEDEPR, stom genoeg de enige niet goed opgelet en dus niet zeker (Zou volwassen man moeten zijn geweest)
LIBEFULV va
ORTHCANC za (what else?)
ORTHCOER a
ORTHBRUN vz (denk ik, moet de verhoudingen van beide soorten nog wel checken)
ORTHTRIN va-a
SYMPFONS a
SYMPSTRI a
SYMPMERI vz
Andere Symps als SANG en VULG is kwestie van foto's checken, waarschijnlijk niet maar wie weet.
CROCERYT za
TRITANNU a-za
TRITKIRB ?
BRACLEUC a
PANTFLAV 1 mogelijke: ei afzettend vrouwtje, heb zelf dat beest het minst goed kunnen zien, maar misschien als over 2 maand iemand eens gaat kijken?

Niet ontevreden dus (behalve over de Lindenia's natuurlijk, maar je kunt niet alles hebben.

Hoor wel
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Anne Hueber †


Weia

Leuk lijssie. ORTHNITI niet ertussen?
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Goyatlah

Niet door mij, en dacht ook niet door 1 van de anderen.
Heb net al wat fotos geplaatst: http://sardegna.goyatlah.nl/
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

Merk net dat Kleine roodoog (ERYTVIRI) er nog bij moet, vz
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Bertusvr

Fantastische foto's zover Dolf. Ben benieuwd naar de rest.

Gert Veurink

groet!
Gert Veurink



Hans Kleine Koerkamp

Leuke foto's man ;)  , zal echt kicken geweest zijn.

Goyatlah

Meer foto's komen asap maar moet nog 1300 foto's op naam brengen (400 gedaan)
Gewoon af en toe kijken of er veranderingen zijn  ;)  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Taka

Mooi lijstje. Was Sardiniƫ niet eerder geinventariseerd?

Die Koperen beekjuffer is leuk. In 2006 wilde ik 'm (op mijn vakantie) in Spanje vinden. Met de veldgids in de hand diverse lokale personen aangesproken en af en toe naar een plekje gestuurd, maar nooit gevonden.
(Sybe)


Goyatlah

@Sybe: beestjes zaten echt overal waar het water een beetje stroomde. Maar we waren eigenlijk toch meer op zoek naar Boyeria - die we ook 2 keer tegenkwamen. Helaas van die neuroot geen foto's.

En voorzover ik weet was er geen inventaristie op het nivo van dit jaar. Maar vervolgwaarnemingen zijn natuurlijk uitermate welkom.

@Marcel: snap ik ff niet.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohanvantBosch

Citeer

@Marcel: snap ik ff niet.
tuurlijk snap je dat wel: invoeren op observatio.eu  ;)  

marcel123

Inderdaad...dit topic is me ff ontschoten maar dat zal ik wel bedoeld hebben.

Goyatlah

Nog een missie volbracht: zie hier  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohanvantBosch

CiteerNog een missie volbracht: zie hier
Heel goed! Dankjewel, Dolf!  B)  


MC

Ik had nog geen resultaten gezien, maar wat een lijst zeg :) Ik wilde zelf ook erg graag mee, maar ja, de studie...
Weekje later had ik wel gekund, maar ik heb me uiteindelijk in Bulgarije ook vermaakt.
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois