Kale rode bosmier??

Gestart door cookiemonster71, juni 30, 2008, 08:29:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

cookiemonster71

Deze mieren kwam ik tegen op de Brunssumerheide.
Ik denk dat het kale rode bosmieren zijn, maar klopt dit??

Mark van Veen

Daarvoor moet je naar de beharing op de kop en borststuk kijken, de lengte van de leedjes van de tasters en of een onderdeeltje voor op de kop dof is of glimmend. Van foto wordt het dus lastig.
groet,

Mark van Veen

cookiemonster71

CiteerDaarvoor moet je naar de beharing op de kop en borststuk kijken, de lengte van de leedjes van de tasters en of een onderdeeltje voor op de kop dof is of glimmend. Van foto wordt het dus lastig.
Hoi Mark, ik heb zojuist in de vergroting gekeken en denk dat het niet de kale maar de behaarde is, bedankt voor je feedback.
Gr Roger

Mark van Veen

Citeer
CiteerDaarvoor moet je naar de beharing op de kop en borststuk kijken, de lengte van de leedjes van de tasters en of een onderdeeltje voor op de kop dof is of glimmend. Van foto wordt het dus lastig.
Hoi Mark, ik heb zojuist in de vergroting gekeken en denk dat het niet de kale maar de behaarde is, bedankt voor je feedback.
Gr Roger
Waarom geen zwartrugbosmier, rode baardmier, bloedrode roofmier of satermier? Zonder loupe in het veld is zekere determinatie van deze mieren helaas niet mogelijk.
groet,

Mark van Veen