Hoofdmenu

Najaarstrek 2008

Gestart door TjeerdBurger, juni 28, 2008, 12:49:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alwin van Lubeck


Pallas´s Leaf Warbler, Phylloscopus proregulus  
Finland  
3 new today, 7 individuals seen for this autumn in Finland, between 23rd Sept - 2nd Oct 2008.


De Pallas' Boszangers komen er ook weer aan  :duim:  
Mvg,
Alwin van Lubeck

Adri Clements

Hoe komen die lijsters erbij om met zulk weer te gaan trekken? Boven de wadden heeft 't veel geregend
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Thijs Fijen

CiteerHoe komen die lijsters erbij om met zulk weer te gaan trekken? Boven de wadden heeft 't veel geregend
Het is bekend dat lijsters met W of NW wind naar NL komen, ze vliegen dan eerst vanuit noorwegen pal naar west om vervolgens met de wind mee naar Nederland te knallen.

En hoe weten ze in Noorwegen wat het weer in Nederland is??
Thijs Fijen

Patrick1977

Beste mensen,

gezien het weer morgen op World Birdwatch. Wat verwachten jullie?
Wellicht een leuke poll / voorspelgame?
Gr. Patrick Lemmens

Geert-Jan Kroon

CiteerBeste mensen,

gezien het weer morgen op World Birdwatch. Wat verwachten jullie?
Wellicht een leuke poll / voorspelgame?
Ziet er niet slecht uit. Goede wind, en wat bewolking. Dat houdt de vogels laag. Koperwiek, vink en graspieper gaan denk ik de grootste aantallen maken.
Groet,

Geert-Jan Kroon

Maarten Sluijter

Veel Jagers en Stormvogels aan zee.
.

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Sjoerd v Wierst

Mmmm, ja lijkt erop dat we binnenkort bezoek krijgen... Leuk, let's go to Schiermonnikoog!
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

Geert-Jan Kroon

Citeerhttp://www.artportalen.se/birds/inventerin...tr.asp?lang=eng
WOOW!!  Check die aantallen Vinken!! En Pimpelmezen!
Als ze nu ff een beetje doorvliegen wordt het gezellig morgen ^_^  
Groet,

Geert-Jan Kroon

Alwin van Lubeck

Vandaag 17 Ruigpootbuizerds, 300 Boomleeuweriken, 11.000 Pimpelmezen, 17 Grote Kruisbekken en 445.000 Vinken/Kepen over Falsterbo.
Mvg,
Alwin van Lubeck

frankw

En 12.000+ Rotganzen..

Maarten Sluijter

:o De 'Winterganzen' komen er natuurlijk ook al bijna aan (Kolgans, Dwerggans, Toendra/Taiga/Kleine Rietgans, Rotgans.)


Heeft iemand al wat van deze soorten waargenomen?
.

Jos Welbedacht

CiteerInderdaad veel Vlamingen, maar wat mij betreft nog leuker: ik had net mijn eerste Kleine Rietganzen van het najaar overvliegend richting Oudega e.o...

...Ik ben meteen maar even op zoek gegaan. Bij Sandfirden (wie kent het niet) minimaal 500 vogels. Ze arriveren dus al.

:duim:  

Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

lommert

#43
Jep Maarten, er zijn al wat Rotganzen in NL. Dit weekend op Schier hebben we er ongeveer 20 gezien. De grote massa laat dus nog ff op zich wachten.
Vriendelijke groet,

Joost Lommen

Jos Welbedacht

Ik heb trouwens ook al mijn eerste Winterkollen van dit jaar gezien.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Alwin van Lubeck

Ruigpootbuizerds komen er weer echt aan. Vandaag 86 vogels over Falsterbo. Tevens werden er 45 Grote Kruisbekken gemeld.
Mvg,
Alwin van Lubeck

henkjanvdkolk

#46
Vandaag oa langs falsterbo:

404 rode wouwen
86 ruigpootbuizerds
12650 pimpelmezen
45 grote kruisbekken

(http://www.artportalen.se/birds/inventeringar/falsterbo_str.asp?lang=eng)
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Geert-Jan Kroon

Vergeet de ruim 2000 houtduiven niet. Komen die nu ook op gang?
Groet,

Geert-Jan Kroon

frankneijts

CiteerVergeet de ruim 2000 houtduiven niet. Komen die nu ook op gang?
Nou... nog niet echt denk ik: op goede dagen komen over ZO-Nederland en Oost-België ruim een half miljoen (!) Houtduiven waarbij sommige posten (o.a. Loozerheide en Aan de Majoor) er ieder al ca. 100.000 hebben..... O.a. 14 oktober 2007 was zo'n dag: http://www.trektellen.nl/doortrekpatroon.a...0&taal=1&land=1
Die komen overigens lang niet allemaal uit Scandinavië!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

bramborkent

Zou vandaag weer zo'n goede dag worden? Vanochtend was de lucht boven Enschede vol met honderden koperwieken en vinken.  
Vriendelijke groet,
Bram Borkent

bramborkent

Trouwens, heeft iemand een idee waarom in Falsterbo geen Koperwiek (Redwing) en Kramsvogel (Fieldfare) wordt gemeld (staan niet in de lijst)? Deze soorten komen toch uit het hoge noorden en trekken op dit moment al in aardige aantallen door NL.
Vriendelijke groet,
Bram Borkent

falco

Een deel van de verklaring zal misschien liggen in het feit dat veel lijsters een rechtstreekse overtocht maken van Zuid-Noorwegen over zee naar NL en de noordkust van DL.
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

TjeerdBurger

is me nooit opgevallen dat die er niet tussen staan, raar zeg! De verklaring van Ies zou kunnen kloppen maar ook dan nog zullen ze toch ook wel over Falsterbö trekken?  


EVGemert

Op dit moment continue groepen piepers, vinken en lijsters die voorbij vliegen (nog geen "De Nolle" natuurlijk maar toch).
En dat in het centrum van Eindhoven.
Helaas moet ik gewoon werken...

Groeten,
Eric

Kasper S

Hier in de wijk zitten op eens zo'n 85 Canadese ganzen, ook nog eens 19 overvliegende Aalscholvers.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

bramborkent

Komen de aantallen van Falsterbo dan vandaag pas over? Ik dacht we zaterdag de hele meuk vinken al hadden gehad.
Alhoewel, zaterdag hadden de meeste telposten niet meer dan een paar duizend vinken op de teller staan, slechts een paar (goedbezette) telposten hadden >tienduizend exx.  
Vriendelijke groet,
Bram Borkent

Geert-Jan Kroon

Tijdens mijn werk een paar minuten naar boven kunnen kijken(golfbaan almere): 600 Vink, 4 Koperwiek en 3 boertjes. Zo is werken een stuk plezieriger, alleen dat knagende gevoel dat je zo veel mist.. :P  
Groet,

Geert-Jan Kroon

frankw

CiteerJep Maarten, er zijn al wat Rotganzen in NL. Dit weekend op Schier hebben we er ongeveer 20 gezien. De grote massa laat dus nog ff op zich wachten.
Ik had vorige weekend al enkele 10-tallen Rotganzen op Ameland (of beter gezegd in zee B) )

Kasper S

CiteerTijdens mijn werk een paar minuten naar boven kunnen kijken(golfbaan almere): 600 Vink, 4 Koperwiek en 3 boertjes. Zo is werken een stuk plezieriger, alleen dat knagende gevoel dat je zo veel mist.. :P
Wooh 600 vinken in een paar minuten.
Ik werk ook op een golfbaan. Daar 10-tallen witte kwikken op de baan, 10 vlaamse gaaien en 3x een groene specht.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao