Vogels zijn raar volgens tieners

Gestart door joost_gabriels, maart 20, 2006, 16:31:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

joost_gabriels

hoi  iedereen
mijn grote hobby is vogels kijken
ik ben zelf ook puber ( 14 jaar )
mensen uit mijn klas vragen wat is jou hobby ik zeg vogels kijken
en dan lachen hun en ik schaam me er voor hebben jullie dat ook gehad
hun hobby's zijn voetballen en zo
met vriendelijke groet Joost
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Thijs Fijen

Nog steeds moet ik zeggen (ben 15) maar negeer het gewoon, en probeer het zo te brengen dat ze het ook vet en stoer vinden. Lekker heel de dag buiten zijn, veel vrienden maken.  In ieder geval laat het niet vallen, blijf lekker vogelen.

Thijs
Thijs Fijen

Mark van Veen

Joost, dat herken ik wel. Toen ik 14 was werd ik lid van de Jeugdbond voor Natuur- en Milieustudie, waar meer van dat soort 'gekken' waren. Op school vonden ze het een beetje vreemd, maar eigenlijk toch wel interessant. Ik zag namelijk allerlei dingen die mijn klasgenoten niet zagen omdat ze er niet op letten. Nu is het onmogelijk om klasgenoten voor meer dan een koolmees te interesseren, maar soms was het best leuk.
groet,

Mark van Veen

JohanvantBosch

Ha die Joost,
Volgens mij hebben alle vogelende pubers daar wel mee te maken gehad. Ik kwam ook (nog steeds trouwens, ben nu 33) mensen tegen die niet eens geloofden dat dat een hobby kon zijn. Of die, als je zei dat je ging vogelen of vogels kijken, automatisch aannamen dat dat meisjes kijken was of meisjes versieren.
Het is natuurlijk lastig als mensen raar tegen je hobby aankijken, maar ja, op jouw leeftijd vinden mensen als snel iets raar. Ik ben ook altijd veel mensen tegengekomen die het erg bijzonder vonden dat ik zo'n hobby had en dat je zoveel van vogels afweet. Als ze er wat aan gewend zijn, gaan ze ook vragen stellen: 'ik heb dit en dit gezien, wat is dat?' Of ze vinden het leuk dat je uberhaupt een hobby hebt.
De kunst is gewoon lekker te genieten van je eigen hobby en je er niet teveel van aan te trekken. Ik vind het altijd (niet alleen bij vogelaars) erg mooi als iemand gewoon zijn eigen ding doet en daar voor gaat.
Lekker blijven vogelen! Wees er maar trots op dat je zo'n hobby hebt.
Groeten,
JOhan

joost_gabriels

#4
ja dat is waar veel vrienden maken
dan zit ik met me verrekijker te kijken bij een weiland vaak zit er niks in maar ag
en dan komen mensen van de basisschool die zijn dan net uit dat weiland is dicht bij een basisschool en dan veel mensen komen dan naar me toe
dan zeggen ze hallo jonge mag ik ook een keer door je verrekijker kijken ik zeg dan maar vaak ja.
want dat kan een nieuwe vriend worden
we  hebben ook nu een project over wonen en bij handvaardigheid en bij biologie
daar gaat het over vogels bij biologie gaan we alleen maar over vogels hebben
veel en dan vragen ze misschien zometen wat is dit voor vogel niemand weet het behalve ik :D
en bij handvaardigheid gaan we een vogel huisje bouwen
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

BWoets

Voorheen lachte ze me niet uit maar ze maakten er wel geregeld grapjes over.
Overigens doen ze dat nog steeds wel, maar nu ze ook eindelijk verstand krijgen beginnen ze allemaal te piepen of ze ook eens mee mogen..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jos Welbedacht

#6
Ik(16 jaar) merk er niet zoveel van, misschien omdat ik niet zo vaak over mijn hobby spreek. Ik kan me wel herrinneren dat ooit op de basisschool een mooie Ekster voor het raam landde. Iedereen metteen mijn naam roepen. Ik denk dan: het is maar een Ekster. Voor de rest ben ik de enige die bij het Sneekermeer kom dus geen puber/jeugdig figuur die me daar ziet vogelen. Ik heb ook gewoon vrienden die de liefde voor vogels gewoon accepteren, en via internet spreek je nog wel eens vogelliefhebbers, die je ook wel een beetje als vrienden kunt beschouwen.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Johan op den Dries

Joost trek je er niets van aan. Jij hebt een hobby waar je van geniet terwijl de anderen maar de hele dag voor de tv zitten of spelletjes doen op hun pc.
Mijn ervaring is dat ze je eerst wel vreemd aankijken en er grapjes over maken. Dit gaat vanzelf over omdat de nieuwigheid ervan af is en dan is het gewoon.

Op mijn middelbare school ging het eerst ook zo. In de laatste klas heb ik samen met 3 anderen een werkstuk gemaakt over de duiktijden van kuifeenden. Dit waren allemaal jongens die niets van de natuur afwisten maar wel erg enthousiast waren. Er kwamen zelfs klasgenoten bij me die zeiden daar en daar hebben we zoveel kuifeenden gezien. Dus ik had bijna de hele klas aan het kuifeenden kijken  :D

En wat o.a. Jos zegt klopte ook bij mij. Ze komen allemaal naar je toe als ze iets bijzonders hebben gezien/gevonden.
Johan op den Dries
Sneek

Mark van Veen

#8
Op de fiets naar huis bedacht ik me dat je eigenlijk een andere vraag had kunnen stellen: "wie weet een club in de buurt van Dronten waar ik mee uit vogelen kan?". Ik noemde de JNM al, maar de NJN is er ook nog en vogelwerkgroepen hebben ook jeugdafdelingen (Lelystad?). Er lezen zoveel mensen mee op dit forum dat er vast wel wat uitrolt. Daar tref je misschien ook wel vogelende vrienden. Dan maken die reacties op school (waar alles dat vreemd is gelijk ook stom is) niet zoveel meer uit.
groet,

Mark van Veen

Bram Rijksen

Joost, ter voorbereiding op de komende jaren tijdens verjaardagen, schoolfeestjes, personeelsuitjes etc:

"ja ja.. en dan ga met die verrekijker op het strand kijken.. Roodborstjes zeker!! WHAHAHAHAHA"

"WAT doe je? Vogelen?? Ja , dat doe ik ook... (vette knipoog) WHAHAHAHAHAHA"

"HOE heet dat beest?? Pallas'Bosz... ?? Paulus de Boszanger!! WHAHAHAHAHAHA"

"Leuk! Dan ken je deze ook...? POLUVENARIO!! WHAHAHAHAHAHAHAHA"

"En deze...: KROET!! WHAHAHAHAHAHAHAHA"

"He, psst..1 2 3 KWAK!! WHAHAHAHAHAHA"

"En, nog lekker wezen trektellen van 't weekend..? WHAHAHAHAHAHA"

"En als je 'm dan ziet, wat doe je dan? Hoezo, ' eh niets'... En voor zo'n kraakbekvogel rij je dan helemaal naar Groningen. Alleen maar om 'm te zien?!?!?"

Nou ja, je zou er een avondvullend programma van kunnen maken. En als je ooit 's de sketch van Bert Visscher te zien krijgt die de Peterson Gids op zijn geheel eigen wijze doorloopt en daarbij op de Lachmeeuw stuit, kom je erachter dat vogelaars inderdaad niet helemaal sporen..


BWoets

CiteerNou ja, je zou er een avondvullend programma van kunnen maken. En als je ooit 's de sketch van Bert Visscher te zien krijgt die de Peterson Gids op zijn geheel eigen wijze doorloopt en daarbij op de Lachmeeuw stuit, kom je erachter dat vogelaars inderdaad niet helemaal sporen..

Nee, hij is wijs wou je zeggen?  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Thijs Fijen

Nou ja, hij komt wel iedere vakantie op schiermonnikoog, dus hij zal wel veel vogels zien. Maar of hij ze ook herkent? :P

Maargoed, maak er gewoon grapjes over. Trouwens de Beflijster doet het ook altijd goed bij pubers  B) zou niet weten waarom :rolleyes:

Thijs
Thijs Fijen

Elachista

#12
Joost,
Ik ben een jaar ouder dan jou maar heb er helemaal niet zo last meer van omdat je er gewoon open voor moet staan en mensen moet overtuigen hoe leuk het kan zijn.
Als ze het saai vinden dan moet je gewoon aangeven dat ze eens mee moeten gaan en dan daarna kunnen zeggen of het wel of niet saai is.
Zo krijg je ze allemaal wel stil.
(En laat ik zeggen, ik ben een nachtvlinderraar, lijkt me veel saaier dan vogels, maar toch krijg je ze wel enthousiast als je eens wat meeneemt of foto's laat zien).
Een spreekbeurt houden kan ook altijd helpen, zolang je maar een boeiend verhaal hebt.
Hier zul je wel veel kunnen leren op vogelgebied
Maar even terzake, ik vind nog steeds wel een beetje dat je wel wat kunt werken aan de manier van typen, hoofdletters etc.
Als je de titel ziet dan zie dat "vogelens" wat "volgens" moet zijn, denk ik dat je dat zelf ook wel zult merken dat dit fout is, en ken ik veel medescholieren die dyslectisch zijn die zulke fouten niet maken.
Houd er een beetje rekening mee, op deze manier heb ik soms wat moeite te begrijpen wat je nou precies bedoeld.
Groet,
Tymo

teunvankessel

Hoi allemaal,
veel jongens uit mijn klas dachten ook dat ik een grapje maakte !
maar gelukkig respecteren ze het nu !
sommige jongens beginnen nu ook meer naar de natuur te kijken.
groetjes Teun

:D  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Jord

Citeer... op deze manier heb ik soms wat moeite te begrijpen wat je nou precies bedoeld.
Denk jij zelf ook aan de d-tjes en t-tjes, Avondrood?
:)
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

Elachista

#15
Gaat wel eens mis  :lol:
Met een t dus.
Groet,
Tymo

joost_gabriels

Avondrood ja ik heb dyslectisch.
Niet iedereen maken de zelfde fouten dus.
Maar voortaan typ ik het wel eerst in word met spelling's controle kan je ook niet meer zeuren.
Ik heb ook veel vrienden hoor maar ze weten niet egt wat vogels zijn
Ze zijn heel interessant als je er langer naar kijkt maar daar weten jullie alles van ;)
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

joost_gabriels

hans wil je even materialisme in iets invoudiger
nederlands zeggen
groetjes joost
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Pim

#18
Materialisme = Leer dat de materiële d.w.z. de economische-technische krachten de bepalende krachten zijn in de ontwikkeling van de maatschappij.

Zo duidelijk?

Grapje hoor :P

Materialisme kun je zien als het streven naar bezit, je kunt dus stellen dat  kinderen/jongeren over het algemeen materialistisch zijn, dat noemen ze ook wel hebben-houwen-strontkauwen (dat was vroeger een versje), mensen die van vogels/natuur kunnen genieten zijn minder materialistisch!

Maar nu ben ik aan het stigmatiseren

En wat dat betekent kun je op woordenboek online
vinden :P
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

joost_gabriels

vogels blijven intresant
en ik blijf van vogels houden wat iedreen er ook over denkt
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

redmar_woudstra

#20
ik zal je wat vertellen: op een enkeling na weet bijna niemand van mijn vrienden dat ik vogel (en zeker niet zo fanatiek). En ik ken sommige jongens al 7 jaar ofzo (ben zelf 18) Of dat een goed idee was/is, dat weet ik niet, ze hoeven mijn naam maar te googlen en ze weten het. (vooral via waarneming.nl heb ik nogal wat "hits") Maar als ik jou was zou ik me er zeker niet voor schamen, dat doe ik ook niet (al zou je haast denken van wel), maar het is gewoon iets voor mijzelf. Ik denk altijd maar dat de mensen die je nu uitlachen, straks als ze een stressvolle baan hebben, geen tijd hebben om tot rust te komen. Ik heb dat dan gelukkig wel, lekker relaxen, gewoon in een hut zitten en kijken wat er langs komt.
Maar laat je er niet door kisten hoor!

gr. Redmar

P.S. Voetbal en vogels gaat best samen hoor, ik voetbal namelijk zelf ook fanatiek. Ik zeg altijd maar dat ik 3 passies heb, de VVV: voetbal, vogels en..... vrouwen :P
groet,
Redmar

Tim de Boer

Bij mij is het vogelen tijdens de Middelbare school op een wat lager pitje gegaan deed eigenlijk alleen nog vogelen op kamp met de NJN maar nu ik op HBO zit wordt er weer gevogelt bij het leven :D, zijn de mensen gewoon wat volwassener  scheelt een boel.
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

joost_gabriels

hoi iedreen
wij amateur vogelaars
die kijken meer om zig heen ( bij wijlanden) of zo bij een natuurgebied bos
als we iets hooren fluiten dan luisteren we meten heel goed hiihihihi
oja ik was pas geleden met een vriedje naar me huis aan het fietsen ik zei echt zo kijk peter daar een canade's gans hij egt zo
uuh je zal vast wel gelijk hebben
was wel grappig maar hij vind het ook steeds intrestanter worden :D
dus ik kan hem nog wat leeren
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

redmar_woudstra

Ow ja! Neem nou zoiets als vissen. Daar hoor je niemand over, dat is misschien niet cool, maar je bent niet meteen een freak. Dat is toch precies hetzelfde? Of de hele dag achter een of ander computerspel zitten? Doe dan lekker gezond, in de buitenlucht!  
groet,
Redmar

redmar_woudstra

CiteerJoost, ter voorbereiding op de komende jaren tijdens verjaardagen, schoolfeestjes, personeelsuitjes etc:

"ja ja.. en dan ga met die verrekijker op het strand kijken.. Roodborstjes zeker!! WHAHAHAHAHA"

"WAT doe je? Vogelen?? Ja , dat doe ik ook... (vette knipoog) WHAHAHAHAHAHA"

"HOE heet dat beest?? Pallas'Bosz... ?? Paulus de Boszanger!! WHAHAHAHAHAHA"

"Leuk! Dan ken je deze ook...? POLUVENARIO!! WHAHAHAHAHAHAHAHA"

"En deze...: KROET!! WHAHAHAHAHAHAHAHA"

"He, psst..1 2 3 KWAK!! WHAHAHAHAHAHA"

"En, nog lekker wezen trektellen van 't weekend..? WHAHAHAHAHAHA"

"En als je 'm dan ziet, wat doe je dan? Hoezo, ' eh niets'... En voor zo'n kraakbekvogel rij je dan helemaal naar Groningen. Alleen maar om 'm te zien?!?!?"

Nou ja, je zou er een avondvullend programma van kunnen maken. En als je ooit 's de sketch van Bert Visscher te zien krijgt die de Peterson Gids op zijn geheel eigen wijze doorloopt en daarbij op de Lachmeeuw stuit, kom je erachter dat vogelaars inderdaad niet helemaal sporen..
haha, mijn ouders roepen altijd al dat zowel Toon Hermans als Bert Visscher langs gaan komen op mijn bruiloft (wanneer die ook moge zijn)
Ken je de roepie roepie al? :lol:  
groet,
Redmar

joost_gabriels

Bram Rijksen ik werd echt melig van jou
ik lach egt dubbel van dat gesprek je hebt wel humor ;)
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Elachista

CiteerNou ja, hij komt wel iedere vakantie op schiermonnikoog, dus hij zal wel veel vogels zien. Maar of hij ze ook herkent? :P

Maargoed, maak er gewoon grapjes over. Trouwens de Beflijster doet het ook altijd goed bij pubers  B) zou niet weten waarom :rolleyes:

Thijs
Hè Thijs, er moet toch ooit iemand mee begonnen zijn......
Groet,
Tymo

joost_gabriels

mmm hoe kom je eigelijk aan de naam beflijster
???
omdat het een lijster en omdat die beft lol
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Elachista

#28
Nee, vogels zijn wat dat betreft wat netter dan mensen..........
Ligt 'm aan de halvemaanvormige witte vlek op de borst.
Woord is afkomstig van de om de hals bevestigde, over de borst neerhangende al of niet geplooide witte doek of strook, vooral zoals geestelijken, rechters en advocaten in ambtsgewaad dragen. Zo samengevat: een beflijster  ;)
Groet,
Tymo

joost_gabriels

ow oke bedankt ik snap het niet helemaal maar ag wel bedankt
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels